«Μπλόκο» στη χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εάν δεν επέλθει πλήρης αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η… βόμβα εξεράγη στην Έκθεση Αυξημένης Εποπτείας που δημοσιοποίησε η Κομισιόν, δίνοντας προθεσμία μέχρι το τέλος του 2021 στην κυβέρνηση να… νοικοκυρέψει ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά από τη χώρα μας να διασφαλίσει ότι τα σιδηροδρομικά έργα δεν θα αποτελούν εκκρεμότητα χρόνων, θα λειτουργούν ικανοποιητικά και θα υπάρχει σαφές μοντέλο συντήρησης.
«Μία προϋπόθεση για την περαιτέρω επένδυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους είναι ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ και της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ», τονίζει η Κομισιόν και προσθέτει ότι «ο ρυθμός υλοποίησης των έργων είναι εξαιρετικά αργός». Επισημαίνεται επίσης, ότι «η αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ πρέπει να προχωρήσει μέσα στο 2020 και το 2021».
Μάλιστα, ενώ δημιουργήθηκε επιτροπή στο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών, στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Κομισιόν, που θα καταρτίσει το πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ και το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί ικανοποιητικά.
Η δε, σχετική υπουργική απόφαση για το πλαίσιο εντός του οποίου θα προχωρήσουν οι αλλαγές έχει υπογραφεί από τον Μάιο, αλλά δεν έχει εφαρμοστεί. Επιπλέον, το υπουργείο Υποδομών έχει δεσμευτεί για παράδοση ενός χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των αλλαγών μέσα στον Οκτώβριο.
Μέχρι λοιπόν, να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο και να δημιουργηθεί από κοινού ένας κατάλογος με προτεραιότητες για να προχωρήσουν τα σιδηροδρομικά έργα που καθυστερούν και με νέα προς υλοποίηση έργα για την περίοδο 2021 – 2027, η Κομισιόν έχει ξεκαθαρίσει πως η Ελλάδα δεν θα λάβει κοινοτικά κονδύλια για σιδηροδρομικές υποδομές.