20.8 C
Athens
Τετάρτη, 18 Μαΐου, 2022

Κ. Πιερρακάκης: Στην 100η θέση στον κόσμο η Ελλάδα στη σταθερή τηλεφωνία- Χρειαζόμαστε «αποχαλκοποίηση» του δικτύου

Από τους πρώτους στο 5G, αλλά 100οι στη σταθερή τηλεφωνία. Αυτή την εικόνα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα περιέγραψε από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού για το 2022.

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι αν κανείς δει τη σταθερή τηλεφωνία θα διαπιστώσει ότι «είμαστε στην 100η θέση στον κόσμο και υπάρχουν πολλοί λόγοι που δεν έγινε αυτό, είναι επενδύσεις που δεν έγιναν εδώ και πάρα πολλά χρόνια». Για να αλλάξει η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τον υπουργό, χρειαζόμαστε μια «αποχαλκοποίηση» του δικτύου.

Περίπου από 4,8 εκατομμύρια δυνητικές γραμμές οπτικής ίνας, σήμερα έχουν καλυφθεί περίπου 700 χιλιάδες. Αν έβαζε κάνεις κάτω τα σχέδια επένδυσης των τριών παρόχων μαζί με το Ultra Fast Broadband, το οποίο είναι κρατική παρέμβαση, από τα 4,8 εκατομμύρια, μέχρι και χθες είχαμε το σχέδιο των 2,8 εκατομμυρίων γραμμών – δηλαδή μας έλειπαν 2 εκατομμύρια γραμμές, πολύ μακριά από τον ευρωπαϊκό στόχο.

Μετά τις ανακοινώσεις του ΟΤΕ για επενδύσεις σε δίκτυα οπτικών ινών, οριοθετείται ότι το 75% από το κενό των δύο εκατομμυρίων θα καλυφθεί από ιδιωτική επένδυση. «Βλέπουμε ότι και σε αυτόν τον τομέα στον οποίο η χώρα πάσχει, είναι ένας τομέας που υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, είναι ένας τομέας όπου η βελόνα κινείται με γρήγορο ρυθμό», σχολίασε ο κ. Πιερρακάκης.

Στον αντίποδα, η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες τρεις χώρες που έκαναν τη μετάβαση στα δίκτυα 5ης γενιάς, 5G. Μπορεί κάνεις ακόμη να δει ότι η Ελλάδα είναι 25η στην κινητή τηλεφωνία.

Ψηφιακές συναλλαγές

Ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε ότι έγινε μία πολύ γρήγορη μετάβαση σε ψηφιακά μέσα, αλλάζοντας κοινωνικά, επιχειρηματικά και εργασιακά μοντέλα. Και πλέον η Ελλάδα έχει καταφέρει να καλύψει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της απόστασης που τη χώριζε από άλλες χώρες.

Το 2018 είχαν γίνει 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, δηλαδή είχαμε 8,8 εκατομμύρια ουρές οι οποίες δεν έλαβαν χώρα με φυσικό τρόπο, αλλά χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακά μέσα και εξυπηρετήθηκε ο κόσμος έτσι. Το 2019 το νούμερο αυτό έγινε 34 εκατομμύρια, το 2020 το νούμερο έφτασε τα 94 εκατομμύρια και πλέον για το 2021 θα υπερβούν τα 490 εκατομμύρια. Ο υπουργός εκτίμησε ότι περίπου κάθε ενήλικος πολίτης γλίτωσε 55 ουρές…

Η μετάβαση από τις 501 υπηρεσίες του gov.gr στις 1.304 που έχουμε σήμερα, μέσα σε περίπου 20-21 μήνες δείχνει επίσης και την ανάγκη αλλαγής κλίμακας σε σχέση με το ποια είναι αυτή η ψηφιακή εξυπηρέτηση, διότι για κάθε υπηρεσία που ήδη παρέχουμε ψηφιακά, μπορούμε να σκεφτούμε πολλές ακόμη που δεν παρέχουμε.

Τα επόμενα βήματα

Στα επόμενα βήματα, οι υπηρεσίες που θα υλοποιούνται σταδιακά προβλέπουν:

  • ψηφιακές μεταβιβάσεις αυτοκινήτων,
  • ένα νέο σύστημα στις μεταβιβάσεις ακινήτων για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος,
  • ίδρυση ατομικής επιχείρησης,
  • προληπτική ιατρική αξιοποιώντας το μοντέλο της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης,
  • έξυπνες πόλεις, για τις οποίες το 2022 είναι η χρονιά τους, διότι θα διοχετευτούν συνολικά 320 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ για κάθε Δήμο της χώρας για μια σειρά έργων τα οποία θα επιτρέψουν και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει ένα άλμα.

Το 2022 θα είναι επίσης, η χρονιά για το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών του ελληνικού κράτους – δηλαδή για πρώτη φορά το ελληνικό κράτος θα καταγράψει σε ένα σημείο το σύνολο των διαδικασιών του για κάθε αλληλεπίδραση με τον πολίτη και όποιος δεν τηρεί αυτό προφανώς θα υπάρξουν συνέπειες. Και δεύτερον η καταγραφή καθαυτή θα επιτρέψει να απλουστευθούν τις διαδικασίες κάνοντας κάτι πολύ σημαντικότερο από την ψηφιοποίηση όπως γίνεται σήμερα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Προσφορές για την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών σε Cosmote και Γερμανό

Mε προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας γιορτάζουν και φέτος η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών (17/5). Έως και τις 21 Μαΐου, οι...

Emirates: Nέα εμπειρία πτήσης με την Premium Οικονομική Θέση

  Η Premium Οικονομική Θέση της Emirates θα είναι διαθέσιμη σε πτήσεις υψηλής ζήτησης με αεροσκάφη A380 προς τα διεθνή αεροδρόμια Χίθροου στο Λονδίνο,...

Διαθέσιμη και στα αγγλικά η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου και ιδιωτικού συμφωνητικού

Τη δυνατότητα να βεβαιώνεται ψηφιακά στα αγγλικά το γνήσιο της υπογραφής έχουν από σήμερα οι πολίτες. Πρόκειται για υπηρεσία η οποία διατίθεται μέσω του...

Airbus: Eπέλεξε την Thales για το νέο σύστημα διαχείρισης πτήσεων

  Η Airbus επέλεξε την Thales για να εξοπλίσει τα αεροπλάνα της πολιτικής αεροπορίας με το πιο ισχυρό και καινοτόμο σύστημα διαχείρισης πτήσεων της...

Θεσσαλονίκη «Έξυπνη πόλη»: Αντιμετώπιση κρίσεων με σύστημα επικοινωνίας από τη Nova – Wind

Η Nova – Wind, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ένωσε τις δυνάμεις της με τις εταιρείες...