8.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Κ. Πιερρακάκης: Έρχεται μείωση τιμών σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Μείωση χρεώσεων σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία προανήγγειλε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κ. Πιερρακάκης κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου αποκαλύπτοντας ότι σημαντική αποκλιμάκωση στις τιμές θα επέλθει από το μέτρο της μείωσης των τελών που θα εφαρμοστεί από 1η Ιανουαρίου 2022 στους νέους που έχουν εμβολιαστεί κατά του Covid.

«Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε προσεγγίσει το 1 ευρώ ανά GB όταν το κόστος το 2015 ήταν 8 ευρώ ανά GB», είπε ο κ. Πιερρακάκης απαντώντας σε ερώτηση για τις αυξημένες τιμές των data στην χώρα μας.

«Υποθαλάσσια καλώδια και fiber readiness (εφαρμογή δομημένης καλωδίωσης σε κτήρια, προκειμένου να διευκολύνεται η εγκατάσταση οπτικών ινών σε κάθε σπίτι) θα συμβάλλουν στον ανταγωνισμό και στην πτώση των τιμών. Θα έρθει και το Internet μέσω μικροδοφυφόρων που θα ανταγωνιστεί την σταθερή τηλεφωνία», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης. Μάλιστα επεσήμανε πως μια πλήρης διαβούλευση με όλη την αγορά θα είναι πολύ ευεργετική προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Ελλάδα “εμφανίζει” υψηλές τιμές

Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι μπορεί η Ελλάδα να εμφανίζει υψηλές τιμές, ωστόσο το απέδωσε στην λανθασμένη καταγραφή διεθνώς, καθώς οι πάροχοι προχωρούσαν σε στοχευμένες εκπτώσεις με τα νούμερα αυτά να  βλέπουν το φως της δημοσιότητας στις διεθνείς έρευνες.

Παράλληλα τόνισε ότι την εικόνα επηρέασε και η απόφαση του κράτους να προσθέσει ένα βάρος λόγω τέλους και ΦΠΑ, μέτρα τα οποία είχαν ληφθεί στο πλαίσιο των προηγούμενων δύσκολων δημοσιονομικών μέτρων. «Αν φύγουν οι φόροι τότε είμαστε κοντά στον μέσο όρο» είπε με νόημα ενώ επεσήμανε ότι ο πρωθυπουργός αποφάσισε να ξεκινήσει την μείωση από τους νέους χωρίς να αποκλείσει ανάλογες ενέργειες και για το σύνολο των καταναλωτών».

Ανέφερε ότι, σύμφωνα με μελέτες της Οokla, η Ελλάδα είναι 25η στην κινητή παγκοσμίως και 100η στην σταθερή σε επιδόσεις. «Στην κινητή τηλεφωνία με το 5G έχουμε τρέξει πολύ γρήγορα και είμαστε από τους πρώτους παγκοσμίως  που παραχωρήσαμε το φάσμα», υποστήριξε αλλά παραδέχθηκε ότι στην σταθερή τηλεφωνία υπάρχει πρόβλημα. « Η Ελλάδα δεν χρειάζεται μόνο απόλιγνιτοποίηση αλλά και αποχαλκοποίηση», είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι προς αυτή την κατεύθυνση είναι η χώρα με τις επενδύσεις Ultra-fast Broadband (UFBB) και Super-fast Broadband (SFBB).

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχολιάζοντας την σταθερή τηλεφωνία και ειδικότερα τις οπτικές ίνες, τόνισε επίσης ότι υπάρχει θέμα στη ζήτηση και για το λόγο αυτό αναμένονται νέες δράσεις επιδότησης.

Δορυφορική κάλυψη ευρυζωνικότητας 

Στα χέρια του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται εδώ και δύο εβδομάδες η εισήγηση της Εθνικής επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων για την αδειοδότηση εταιρειών δορυφόρων, όπως η Starlink.

Όπως ανέφερε ο υπουργός σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για να υπάρξει μία γενική αδειοδότηση για τις άδειες πρότυπων κεραιών για τις δορυφορικές συνδέσεις στα σπίτια. Μέσα Οκτωβρίου θα υπάρξει η πρώτη υπουργική απόφαση για άδεια πρότυπων κεραιών που θα συνυπογραφεί από τα υπουργεία  Ψηφιακής Διακυβέρνησης  και Περιβάλλοντος.

Ταμείο Ανάκαμψης

«Θα δείτε στο επόμενο διάστημα πολλά μεγάλα έργα να δημοπρατούνται. Μεγάλα έργα για Κτηματολόγιο, Δικαιοσύνη (Ποινικό Μητρώο). Πρόκειται για τα πρώτα ενδεικτικά έργα», δήλωσε ο κ. Πειρρακάκης ο οποίος ανέφερε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έδωσε την ευκαιρία στην χώρα να εντάξει έργα όχι μόνο αναγκαία αλλά και επιθυμητά.

«Φέτος θα δημοπρατούμε μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Θα προχωρήσουν σε συνεργασίες με διάφορα υπουργεία, όπως στο Υγείας όπου υπάρχει μεγάλο πεδίο για δράσεις», και αναφέρθηκε στην Τηλεσυμβουλευτική που θα ανακοινωθεί σύντομα και την Προληπτική Ιατρική που θα αξιοποιεί την ηλεκτρονική συνταγογράφηση που έχει τεράστιο πλούτο δεδομένων.

Παράλληλα υποστήριξε ότι λόγω των έργων υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στην αγορά. «Υπάρχει συζήτηση για το αναπτυσσόμενο οικοσύστημα της καινοτομίας και των startups. Στόχος μας είναι αυτοί οι δύο κόσμοι να έρθουν κοντά. Δηλαδή Startups να συμμετέχουν στην υλοποίηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης».

Μάλιστα υποστήριξε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα αυξήσει τη συνδρομή του κλάδου της Πληροφορικής στο ΑΕΠ. Όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης οι συμφωνίες-πλαίσιο θα παίξουν μεγάλο ρόλο στο Ταμείο Ανάκαμψης τονίζοντας ότι στόχος δεν είναι  μόνο η ταχύτητα, αλλά πρέπει να αλλάξει και η φύση των συμβάσεων.

Data center

«Η Ελλάδα πρέπει να γίνει χώρα των data center», είπε ο κ. Πιερρακάκης  χαρακτηρίζοντας πολύ σημαντική την επένδυση της Microsoft.

«Βλέπουμε κινητικότητα προς αυτό τον χώρο και με την νομοθεσία cloud first policy σε σχέση με άλλα ζητήματα που ρυθμίζεται με τον 4727/20 βλέπουμε μεγάλο ενδιαφέρον από διεθνείς εταιρείες σε όλους τους χώρους για τα data center», επεσήμανε.

Freedom Pass

Την Ιδιαίτερα θετική επίδραση που είχε το Freedom Pass στον εμβολιασμό των νέων εξήρε ο κ. Πιερρακάκης. Μάλιστα υποστήριξε ότι τα δύο μέτρα που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στην ΔΕΘ για το πακέτο 50 GB για δωρεάν χρήση διαδικτύου σε κάθε νέα ή νέο ηλικίας 15 έως 17 ετών που έχει κάνει τουλάχιστον την πρώτη ή τη μοναδική δόση του εμβολίου και την  κατάργηση των τελών κινητής τηλεφωνίας για φυσικά πρόσωπα 15 έως 29 ετών και μείωση και σταθεροποίησή τους στο 10% για φυσικά πρόσωπα άνω των 30 ετών αποτελούν επέκταση της φιλοσοφίας που ξεκίνησε ευρύτερα με τον freedom pass το οποίο σύμφωνα με τα νούμερα που έδωσε στην δημοσιότητα οδήγησε πολλούς νέους να εμβολιαστούν.

Όπως χαρακτηριστικά είπε το σύνολο των νέων στην χώρα μας από 18 – 25 ανέρχεται σε 973.575 από τους οποίους σήμερα έχουν εμβολιαστεί 506.968 με τουλάχιστον μία δόση (52% επί συνόλου).

Από αυτούς 370,146 νέοι και νέες έχουν εκδώσει Freedom Pass από τις 28 Ιουνίου οπότε και ξεκίνησε το μέτρο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στις 27/6 οι νέοι 18 – 25 ετών που είχαν δηλώσει συμμετοχή στον εμβολιασμό ήταν περίπου 130.000 (ποσοστό μόλις 13.35%).

Η μεγαλύτερη κίνηση παρουσιάζεται τον Ιούλιος με  207.913 Freedom Pass, ακολουθεί ο Αύγουστος με 106.122 και ο Σεπτέμβριος με 56.111.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

H PMM και η Viva.gr συνεργάζονται για το Public Tickets

H Public-MediaMarkt συνεργάζεται αποκλειστικά με τη Viva.gr και εμπλουτίζει την υπηρεσία ticketing, δίνοντας στους λάτρεις του πολιτισμού αλλά και του αθλητισμού τη δυνατότητα ν’...

Το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer βασικός χορηγός της εκστρατείας για την πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού «Sail for Pink»

To Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer (CDI) υποστήριξε φέτος το Άλμα Ζωής Νομού Θεσσαλονίκης και την ενέργεια “Sail for Pink” ως βασικός χορηγός (Pink...

Microsoft και ReGeneration ενώνουν δυνάμεις ξανά για το upskilling νέων σε ψηφιακές δεξιότητες

Το “The ReGeneration Initiative: Upskilling Greek Youth for the Digital Era powered by Microsoft” αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ψηφιακού αλφαβητισμού και υλοποιείται υπό την...

Nissan Ambition 2030: ένα όραμα πέρα από την κινητικότητα

Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται στο επίκεντρο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της, η Nissan θα προσφέρει συναρπαστικά οχήματα και τεχνολογίες που ενδυναμώνουν την κινητικότητα των...

Η BEWISE υλοποιεί έργο digital transformation για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός

Με το βλέμμα στη διαρκή βελτίωση των υποδομών της, η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανέθεσε στη Bewise S.A. το έργο της αναβάθμισης των πληροφοριακών υποδομών της...