21.5 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Κ. Καραμανλής: Πολλά κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Στο φιλοπεριβαλλοντικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης, τόσο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όσο και στις υποδομές, αλλά και στα κίνητρα για ΙΧ με μηδενικούς ρύπους, εστίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο Συνέδριο «Tax Forum» που διοργανώνει το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε καταρχάς στην «πράσινη» συμφωνία και στο «Fit for 55», που συζητείται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και εισάγει συγκεκριμένο μηχανισμό προσαρμογής του ανθρακικού αποτυπώματος, καθώς η Ευρώπη έχει θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας. Επισήμανε ότι οι οδικές μεταφορές έχουν ένα πολύ αρνητικό αποτύπωμα εκπομπών ρύπων και υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης των επιδοτήσεων για ΙΧ, που δεν θα ρυπαίνουν με διοξείδιο του άνθρακα την ατμόσφαιρα.

Υπενθύμισε ότι η ελληνική Κυβέρνηση έχει θέσει έναν ακόμη πιο φιλόδοξο στόχο για το μηδενισμό των εκπομπών ρύπων ως το 2030 και για αυτό δίνει πολλά κίνητρα, φορολογικά και άλλα, για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 5 δισ. ευρώ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στα έργα υποδομών, που έχουν φιλοπεριβαλλοντική διάσταση. Προανήγγειλε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, σημειώνοντας ότι η Κυβέρνηση δεν θα παρουσιάσει μόνο ένα σχέδιο, αλλά θα ανακοινώσει και θα ξεκινήσει άμεσα δημοπρατήσεις.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε  ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 5 δισ. έργα, ενώ ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα ύψους 3,5 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο flyover στη Θεσσαλονίκη και τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ αναφέρθηκε και στα αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ, αλλά και τα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων.

Η χώρα μας δεν είναι πλέον ουραγός, αλλά πρωτοπόρα στα φιλοπεριβαλλοντικά ζητήματα

«Σιγά σιγά, βάζουμε τέρμα στα μεγάλα οδικά έργα. Αυτά κλείνουν με το ΒΟΑΚ και το Πάτρα – Πύργος. Στο εξής, θα έχουμε σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα, με φιλοπεριβαλλοντικό αποτύπωμα. Έργα που πραγματικά χρειαζόμαστε και για λόγους αναπτυξιακούς, αλλά και για λόγους περιβαλλοντικούς», τόνισε.

Δέσμη μέτρων για τη ναυτιλία

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επεξεργάζονται δέσμη μέτρων για τη ναυτιλία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η συζήτηση στο πλαίσιο του «Fit for 55» έχει αρκετά πισωγυρίσματα, καθώς στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πράγματα καμία φορά κινούνται με αργούς ρυθμούς. Τόνισε όμως, αναφερόμενος και στο πολύ φιλόδοξο σχέδιο απολιγνητοποίησης, ότι η χώρα μας δεν είναι πλέον ουραγός, αλλά πρωτοπόρα στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

«Είμαστε leaders στον τομέα της ‘‘πράσινης μετάβασης’’. Είμαστε μπροστά από τα γεγονότα και η Ελλάδα, αυτήν τη στιγμή, πρωταγωνιστεί στη συζήτηση με συγκεκριμένες προτάσεις», σημείωσε ο κ. Καραμανλής. 

Ανάπτυξη δικτύων υποδομών για ηλεκτρική φόρτιση

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  υπογράμμισε ότι ο στόλος των επιβατικών οχημάτων, αλλά και των ΙΧ, στην Ελλάδα είναι πεπαλαιωμένος, για αυτό και υλοποιείται τόσο η ανανέωση του, όσο και η ανάπτυξη δικτύων υποδομών για ηλεκτρική φόρτιση. Στόχος, τόνισε, είναι να γίνει η ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε όλους, ενώ παράλληλα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί ευρύτερα μέτρα πολιτικής για τις ΑΠΕ στις μεταφορές, όπως ορίζουν άλλωστε και οι ευρωπαϊκές οδηγίες.

Υπενθύμισε επίσης ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας. Σημείωσε δε ότι έχει βγει στον «αέρα» το πρώτο μέρος του μεγάλου διαγωνισμού για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον, μεταξύ των οποίων πάνω από 300 ηλεκτροκίνητα.

Η Ελλάδα έχει σταθμούς φόρτισης ανά 100 χλμ.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε μάλιστα ότι σήμερα η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει σταθμούς φόρτισης ανά 100 χλμ. «Και αυτό το πετύχαμε, διότι συνεργαστήκαμε αρμονικά με τον ιδιωτικό τομέα και σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους, έχουμε σε όλους τους σταθμούς σημεία φόρτισης, ώστε να μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί άφοβα το εθνικό οδικό δίκτυο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο», πρόσθεσε.

Ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όλες τις απαιτούμενες υποδομές για εναλλακτικά καύσιμα, αναθεωρώντας το θεσμικό πλαίσιο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Α. Αρανίτης (Intrakat): Ανάγκη για κοινές λύσεις στα προβλήματα των έργων νέας γενιάς

Για την ανάγκη ενός εθνικού διαλόγου με αντικείμενο την ιεράρχηση της κατασκευής των μεγάλων έργων νέας γενιάς και την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων σε αυτά,...

Η Nova παρουσιάζει τη νέα γενιά καινοτόμων συσκευών

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα το νέο οικοσύστημα καινοτόμων συσκευών...

Η EveryPay, εταιρεία του ομίλου Skroutz, αποκτά άδεια Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος

H EveryPay, η FinTech εταιρεία του ομίλου Skroutz, απέκτησε επίσημα άδεια Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος - Electronic Money Institution (EMI), και μπαίνει στο club των...

Η νέα εποχή του UEFA Champions League ξεκινά στην Cosmote TV

To ανανεωμένο UEFA Champions League, που θα παίζεται σε έναν ενιαίο βαθμολογικά όμιλο με τη συμμετοχή 36 και όχι 32 ομάδων, ανοίγει αυλαία, με...

Έρχεται σταδιακά το WiFi στους σταθμούς του μετρό

Με τους σταθμούς της Ακρόπολης και του Συντάγματος έκανε «πρεμιέρα» το δωρεάν WiFi στο μετρό ενώ ακολουθούν, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα, και οι υπόλοιποι σταθμοί,...