12.9 C
Athens
Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου, 2023

Ηλεκτρονικές συσκευές, smartphone, laptop: H Βlack Friday “wish list” των Ελλήνων

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα smartphones και τα laptops βρίσκονται και φέτος στις κορυφαίες θέσεις της “wish list” των Ελλήνων για τη φετινή Black Friday. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο.

Όσον αφορά το πώς θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, οι 4 στους 10 Έλληνες απαντούν ότι θα κάνουν αγορές “Phygital” συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Πάντως, οι 2 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με έρευνα του GRECA, το 2020 υπήρξε έντονη “online” αγοραστική τάση η οποία κατέγραψε 44% μεγαλύτερο τζίρο την Black Friday σε σχέση με το 2019 και 73% μεγαλύτερο τζίρο σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα, μεταξύ κλειστής και ανοιχτής αγοράς.

Θα πλησιάσει τα προ πανδημίας επίπεδα ο τζίρος

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έρευνας του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, ο εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday, για το 2021 αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80-85% του 2019. Σύμφωνα με την έρευνα, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021 στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα 160 ευρώ και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

Όπως εξηγεί η έρευνα, επικαλούμενη τις μετρήσεις του ΙΕΛΚΑ, η περυσινή συμμετοχή, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αντιστοιχούσε σε 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίοι πραγματοποίησαν αγορές κατά μέσο όρο ατομικής δαπάνης αξίας 140 ευρώ. Συνολικά, ο τζίρος για τις εμπορικές επιχειρήσεις, με βάση εκτιμώμενα στοιχεία πωλήσεων την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, πέρυσι κυμάνθηκε στα 280-300 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021, στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο, δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα 160 ευρώ και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

Black Friday και στα σούπερ μάρκετ

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι θα ήθελαν “Black Friday τιμές” και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, πάντως, οι Έλληνες είναι προετοιμασμένοι για το μεγάλο εκπτωτικό γεγονός, καθώς οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday και της Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Μάλιστα

Όσον αφορά τέλος, για το πως ενημερώνονται οι Έλληνες για τις προσφορές της Black Friday, τα κοινωνικά δίκτυα είναι η βασική πηγή ενημέρωσης με 78%. Ακολουθούν οι ταμπέλες προσφορών σε φυσικά καταστήματα με 33%, τα διαφημιστικά φυλλάδια 30%, η τηλεόραση 25% και το ραδιόφωνο με 10%.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Απονομή υποτροφιών Cosmote αξίας άνω των €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές για τις σπουδές τους

Σε 30 πρωτοετείς φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων απονεμήθηκαν οι Υποτροφίες COSMOTEσυνολικής αξίας άνω των €500.000 για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Το Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE, που συμπληρώνει είκοσι δύο χρόνια, παρέχει οικονομική ενίσχυση για όλα...

Η Revolut κυκλοφορεί τα RevPoints στην Ελλάδα, το πρώτο της πανευρωπαϊκό πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών

Η Revolut, η διεθνής υπερ-εφαρμογή χρηματοοικονομικών με πάνω από 35 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, ανακοινώνει σήμερα την κυκλοφορία των «RevPoints», ένα πρόγραμμα επιβράβευσης σε πόντους....

33η εθελοντική αιμοδοσία της Τράπεζας Αίματος OKTABIT & χριστουγεννιάτικο παζάρι για το «Χαμόγελο του Παιδιού»

H ΟΚΤΑΒΙΤ για ακόμα μια χρονιά λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα διοργανώνει 2 δράσεις αλληλεγγύης και προσφοράς και με χαρά προσκαλεί τους συνεργάτες της...

Βραβεία για 27 καινοτόμες ευρωπαϊκές εταιρείες στον Μεγάλο Τελικό του EIT Jumpstarter

Με περισσότερους από 100 συμμετέχοντες με καινοτόμες ιδέες πραγματοποιήθηκε ο φετινός Μεγάλος Τελικός του EIT Jumpstarter στην Αθήνα. Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν περισσότερες από 50...

Ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ευρώπη έρμαιο των χάκερ λόγω έλλειψης προϋπολογισμού

Το 14% των εταιρειών στην Ευρώπη έχει βιώσει περιστατικά στον κυβερνοχώρο λόγω ανεπαρκών επενδύσεων στον τομέα τα τελευταία δύο χρόνια. Ο κατασκευαστικός κλάδος ήρθε...