21.8 C
Athens
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025

Ηλεκτρονικές συσκευές, smartphone, laptop: H Βlack Friday “wish list” των Ελλήνων

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα smartphones και τα laptops βρίσκονται και φέτος στις κορυφαίες θέσεις της “wish list” των Ελλήνων για τη φετινή Black Friday. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Οι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο.

Όσον αφορά το πώς θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, οι 4 στους 10 Έλληνες απαντούν ότι θα κάνουν αγορές “Phygital” συνδυάζοντας την φυσική τους παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Πάντως, οι 2 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού, πέρυσι, ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.

Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με έρευνα του GRECA, το 2020 υπήρξε έντονη “online” αγοραστική τάση η οποία κατέγραψε 44% μεγαλύτερο τζίρο την Black Friday σε σχέση με το 2019 και 73% μεγαλύτερο τζίρο σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα, μεταξύ κλειστής και ανοιχτής αγοράς.

Θα πλησιάσει τα προ πανδημίας επίπεδα ο τζίρος

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έρευνας του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής, ο εβδομαδιαίος εκπτωτικός τζίρος της Black Friday, για το 2021 αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 80-85% του 2019. Σύμφωνα με την έρευνα, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021 στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα 160 ευρώ και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

Όπως εξηγεί η έρευνα, επικαλούμενη τις μετρήσεις του ΙΕΛΚΑ, η περυσινή συμμετοχή, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αντιστοιχούσε σε 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίοι πραγματοποίησαν αγορές κατά μέσο όρο ατομικής δαπάνης αξίας 140 ευρώ. Συνολικά, ο τζίρος για τις εμπορικές επιχειρήσεις, με βάση εκτιμώμενα στοιχεία πωλήσεων την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, πέρυσι κυμάνθηκε στα 280-300 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας, η προβολή των στοιχείων κατανάλωσης του 2021, στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο, δείχνει περίπου 3 εκατ. καταναλωτές, με τον μέσο όρο ατομικής δαπάνης αυξημένο στα 160 ευρώ και τον ίδιο αριθμό επιλογής αγοράς 4 ειδών κατά μέσο όρο.

Black Friday και στα σούπερ μάρκετ

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι θα ήθελαν “Black Friday τιμές” και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, πάντως, οι Έλληνες είναι προετοιμασμένοι για το μεγάλο εκπτωτικό γεγονός, καθώς οι 9 στους 10 καταναλωτές της Black Friday και της Cyber Monday έχουν ήδη κάνει έρευνα στα προϊόντα που έχουν στοχεύσει για τις προσωπικές αγορές. Μάλιστα

Όσον αφορά τέλος, για το πως ενημερώνονται οι Έλληνες για τις προσφορές της Black Friday, τα κοινωνικά δίκτυα είναι η βασική πηγή ενημέρωσης με 78%. Ακολουθούν οι ταμπέλες προσφορών σε φυσικά καταστήματα με 33%, τα διαφημιστικά φυλλάδια 30%, η τηλεόραση 25% και το ραδιόφωνο με 10%.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Απλά Ψηφιακά 172: Οι επόμενες κινήσεις της BSH (Γ. Γρατσώνης), το ΙΤ στις επιχειρήσεις και ο ΟΤΕ

Tην πορεία της BSH Οικιακές Συσκευές στην ελληνική αγορά και τα μεγέθη της μητρικής, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη του είδους της ευρωπαϊκή εταιρεία,...

Η Ευρώπη θέλει να θωρακίσει νοσοκομεία και υγειονομική περίθαλψη από κυβερνοεπιθέσεις

Της Νατάσας Φραγκούλη Η κυβερνοασφάλεια στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης αποτελεί έναν από τους πιο κομβικούς τομείς για την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με...

Η τεχνητή νοημοσύνη το πιο ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις

Της Νατάσας Φραγκούλη Τον καίριο ρόλο που διαδραματίζει η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) στην μεταμόρφωση των επιχειρήσεων αποκαλύπτει η 16η ετήσια έκθεση "Tech Trends 2025" της...

Έρχεται το Ψηφιακό Διαβατήριο Προϊόντος

Της Νατάσας Φραγκούλη Δημόσια διαβούλευση σχετικά με το επικείμενο ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος δρομολόγησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος συνιστά βασική καινοτομία του κανονισμού...

ΟΤΕ: Πιο κοντά στην πώληση της Telecom Romania

Ένα βήμα πιο κοντά στην πώληση της θυγατρικής του ΟΤΕ, Telekom Romania, έγινε σήμερα, καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση...