28.2 C
Athens
Τρίτη, 6 Ιουνίου, 2023

Ηλεκτρκά αυτοκίνητα: Κόστος και ανεφοδιασμός «φοβίζουν» τους Έλληνες

Αυξάνονται οι Έλληνες οδηγοί που στην επόμενη αγορά τους σκέπτονται ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Οι οδηγοί ομολογούν πως, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, γνωρίζουν πολύ περισσότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και για τις σχετικές κρατικές επιδοτήσεις, ενώ παράλληλα βελτιώνεται και η άποψή τους για την ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα με τη νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov συγκριτικά με αντίστοιχη του 2021, διαπιστώνεται ότι ενώ ανάμεσα στα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρούνται η προστασία του περιβάλλοντος και η καλύτερη επένδυση, το υψηλό κόστος αγοράς και η ανησυχία του ανεφοδιασμού παραμένουν στα μειονεκτήματα. Στα «μείον» καταγράφεται και το μη «ξεκάθαρο τοπίο» σχετικά με τις οικονομικές βελτιώσεις/ελαφρύνσεις.

Παρ’ όλα αυτά, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κορωνίδα την Tesla, ακολουθούμενη από την Toyota και τις μεγάλες Γερμανικές μάρκες.

Το προφίλ του Έλληνα οδηγού

Πάνω από δυο στους πέντε Έλληνες οδηγούς δηλώνουν πάνω από ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια. Σύμφωνα με την έρευνα, ένα αυτοκίνητο έχει το 53% των οδηγών, δύο αυτοκίνητα το 36%, τρία αυτοκίνητα το 5%, τέσσερα ΙΧ το 2% ενώ ένα 4% δεν έχει ΙΧ.

Παράλληλα:

  • Το κύριο αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν σήμερα οι Έλληνες οδηγοί κινείται με βενζίνη στο 75%, diesel/πετρελαιοκίνητο στο 16%, υβριδικό 3%, ηλεκτρικό 0% και άλλου τύπου (LPG, CNG, κλπ.) στο 6%.
  • Σκεπτόμενοι την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, ως προς το καύσιμο, οι Έλληνες οδηγοί θα εξέταζαν: 76% υβριδικό, 58% diesel/πετρελαιοκίνητο, 48% βενζίνη, 54% ηλεκτρικό και 53% άλλου τύπου (LPG, CNG, κλπ.).
  • Πάνω από ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνουν ότι γνωρίζουν αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ένας στους δύο απλώς το «έχει ακουστά».
  • Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος (59%) και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα (ίδια τάση με την έρευνα 2021).

Τα αντικίνητρα

Τα σημαντικότερα αντικίνητρα ή/και εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οι αμφιβολίες ως προς τις δυνατότητες ανεφοδιασμού, οικονομικά και διαθεσιμότητας (επίσης ίδια τάση με την έρευνα 2021).

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 74% ων οδηγών βλέπει ως αρνητικό το ψηλό κόστος αγοράς και το 66% τα λίγα σημεία φόρτισης και το άγχος για διάρκεια μπαταρίας. Ακολουθούν τα:

  • υψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι (52%),
  • μη διαθέσιμα μεταχειρισμένα (31%),
  • άγνωστα τα οικονομικά οφέλη (30%),
  • συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση (25%),
  • περιορισμένη ποικιλία μαρκών/μοντέλων (20 %),
  • εσωτερικός/εξωτερικός σχεδιασμός (8%) και
  • η διαφορά στον ήχο vs. βενζινο/πετρελαιοκίνητα (6%).

Παρά τους ενδοιασμούς και τις επιφυλάξεις, πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

4 στους 5 Έλληνες οδηγούς γνωρίζουν κατά μέσο όρο 4.2 μάρκες που διαθέτουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με «αρχηγό» την Tesla, ακολουθούμενη με διαφορά από την Toyota και τις μεγάλες Γερμανικές μάρκες.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Υπογραφή στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ Lancom και NetiX

Την αποκλειστική διανομή των υπηρεσιών του NetIX στην Ελλάδα από τη Lancom υπέγραψαν κατά τη διάρκεια του International Telecoms Week 2023 στην Ουάσιγκτον οι...

Stelios Awards For Young Entrepreneurs In Greece για 14η χρονιά

Ο κορυφαίος θεσμός των Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece, που διοργανώνει για 14η χρονιά ο Sir Στέλιου Χατζηιωάννου, δημιουργός και ιδιοκτήτης των...

Kaspersky: Έτσι θα αποτρέψετε κυβερνοεπιθέσεις DDoS σε εκπαιδευτικά ιδρύματα

«Οι ψηφιακές επιθέσεις σε εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι αρκετά συχνές και τείνουν να εντείνονται κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών διαστημάτων, όπως η περίοδος των σχολικών...

Ποιοι είναι και σε ποιες ελληνικές startups θέλουν να επενδύσουν οι business angels

 Της Νατάσας Φραγκούλη Τουλάχιστον 450 επιχειρηματικοί άγγελοι από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους γκουρού των επενδύσεων σε startups, βάζουν στα ραντάρ τους το ελληνικό...

Nέα ακαδημία κυβερνοασφάλειας για γυναίκες από την ΕΥ Ελλάδος και τη Microsoft

Η ΕΥ Ελλάδος αγκαλιάζει πρώτη το CyberSecurity Women’s Academy, μία νέα ακαδημία κυβερνοασφάλειας για γυναίκες που ξεκίνησε πιλοτικά η Microsoft και αναπτύσσει μέσω συνεργατών....