Αυξάνονται οι Έλληνες οδηγοί που στην επόμενη αγορά τους σκέπτονται ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Οι οδηγοί ομολογούν πως, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, γνωρίζουν πολύ περισσότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και για τις σχετικές κρατικές επιδοτήσεις, ενώ παράλληλα βελτιώνεται και η άποψή τους για την ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με τη νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov συγκριτικά με αντίστοιχη του 2021, διαπιστώνεται ότι ενώ ανάμεσα στα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρούνται η προστασία του περιβάλλοντος και η καλύτερη επένδυση, το υψηλό κόστος αγοράς και η ανησυχία του ανεφοδιασμού παραμένουν στα μειονεκτήματα. Στα «μείον» καταγράφεται και το μη «ξεκάθαρο τοπίο» σχετικά με τις οικονομικές βελτιώσεις/ελαφρύνσεις.
Παρ’ όλα αυτά, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κορωνίδα την Tesla, ακολουθούμενη από την Toyota και τις μεγάλες Γερμανικές μάρκες.
Το προφίλ του Έλληνα οδηγού
Πάνω από δυο στους πέντε Έλληνες οδηγούς δηλώνουν πάνω από ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια. Σύμφωνα με την έρευνα, ένα αυτοκίνητο έχει το 53% των οδηγών, δύο αυτοκίνητα το 36%, τρία αυτοκίνητα το 5%, τέσσερα ΙΧ το 2% ενώ ένα 4% δεν έχει ΙΧ.
Παράλληλα:
- Το κύριο αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν σήμερα οι Έλληνες οδηγοί κινείται με βενζίνη στο 75%, diesel/πετρελαιοκίνητο στο 16%, υβριδικό 3%, ηλεκτρικό 0% και άλλου τύπου (LPG, CNG, κλπ.) στο 6%.
- Σκεπτόμενοι την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, ως προς το καύσιμο, οι Έλληνες οδηγοί θα εξέταζαν: 76% υβριδικό, 58% diesel/πετρελαιοκίνητο, 48% βενζίνη, 54% ηλεκτρικό και 53% άλλου τύπου (LPG, CNG, κλπ.).
- Πάνω από ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνουν ότι γνωρίζουν αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ένας στους δύο απλώς το «έχει ακουστά».
- Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος (59%) και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα (ίδια τάση με την έρευνα 2021).
Τα αντικίνητρα
Τα σημαντικότερα αντικίνητρα ή/και εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οι αμφιβολίες ως προς τις δυνατότητες ανεφοδιασμού, οικονομικά και διαθεσιμότητας (επίσης ίδια τάση με την έρευνα 2021).
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 74% ων οδηγών βλέπει ως αρνητικό το ψηλό κόστος αγοράς και το 66% τα λίγα σημεία φόρτισης και το άγχος για διάρκεια μπαταρίας. Ακολουθούν τα:
- υψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι (52%),
- μη διαθέσιμα μεταχειρισμένα (31%),
- άγνωστα τα οικονομικά οφέλη (30%),
- συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση (25%),
- περιορισμένη ποικιλία μαρκών/μοντέλων (20 %),
- εσωτερικός/εξωτερικός σχεδιασμός (8%) και
- η διαφορά στον ήχο vs. βενζινο/πετρελαιοκίνητα (6%).
Παρά τους ενδοιασμούς και τις επιφυλάξεις, πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
4 στους 5 Έλληνες οδηγούς γνωρίζουν κατά μέσο όρο 4.2 μάρκες που διαθέτουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με «αρχηγό» την Tesla, ακολουθούμενη με διαφορά από την Toyota και τις μεγάλες Γερμανικές μάρκες.