To 42% των καταναλωτών διεθνώς χρησιμοποιεί μια δωρεάν εφαρμογή ή πλατφόρμα χρηματοοικονομικής τεχνολογίας FinTech, όμως οι μισοί από αυτούς δεν γνωρίζουν εάν η εφαρμογή πουλάει τα δεδομένα τους.
Η ESET διερεύνησε το θέμα της ασφάλειας των δεδομένων των καταναλωτών στην παγκόσμια έρευνα χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (FinTech) και αποκαλύπτει ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το πώς οι χρήστες προστατεύουν τις ευαίσθητες πληροφορίες τους όταν χρησιμοποιούν εφαρμογές FinTech.
Η έρευνα δείχνει ότι, εκτός από το μεγάλο ποσοστό καταναλωτών που δε γνωρίζουν εάν πωλούνται τα δεδομένα τους, μόνο το 31% των ανθρώπων που συμμετείχαν δηλώνουν ότι διαβάζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις μιας εφαρμογής FinTech πριν από την εγκατάσταση της, και μόνο το 29% έχει διαβάσει την πολιτική απορρήτου.
Τα ευρήματα ρίχνουν φως στα μέτρα που λαμβάνουν – ή δεν λαμβάνουν – οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο για να προστατέψουν τον εαυτό τους και τα οικονομικά τους, και ότι πολλοί από αυτούς ενδέχεται να είναι ευάλωτοι στις απειλές που εγκυμονούν στον κυβερνοχώρο.
Σύμφωνα με την έρευνα:
- Σχεδόν οι μισοί (48%) από τους καταναλωτές δε χρησιμοποιούν VPN (Εικονικό Ιδιωτικό Δίκτυο) και το 42% των καταναλωτών συνδέεται στις εφαρμογές μέσω δημόσιου δικτύου Wi-Fi.
- Ένας στους πέντε καταναλωτές διεθνώς εκτιμούν ότι έχουν προχωρημένες γνώσεις τεχνολογίας. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και από αυτούς, το 31% δε χρησιμοποιεί κάποια εφαρμογή για τη διαχείριση των κωδικών πρόσβασης.
- Είναι επίσης ενδιαφέρον, ότι από το 22% των ερωτηθέντων που μπορούν να θεωρηθούν ως “FinTech adopters” (εκείνοι που χρησιμοποιούν τέσσερις ή περισσότερες εφαρμογές FinTech), το 93% έχουν εγκατεστημένο λογισμικό ασφαλείας σε τουλάχιστον μερικές από τις συσκευές τους.
- Ταυτόχρονα, για τους “FinTech non-adopters” (εκείνοι που χρησιμοποιούν μία έως τρεις εφαρμογές), αυτό το ποσοστό μειώνεται στο 85%. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται περισσότερο να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές FinTech λαμβάνουν περισσότερες προφυλάξεις για την κυβερνοασφάλεια όσον αφορά τα προσωπικά τους οικονομικά δεδομένα.
Στην έρευνα της ESET συμμετείχαν 10.000 καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία.