- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Στην εκπόνηση Επιχειρηματικού Σχεδίου για το Τροχαίο Υλικό προχωρά η ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία στοχεύει να «ακτινογραφήσει» συρμούς και μηχανές και να βρει τρόπους αξιοποίησης αλλά και αναμενόμενα έσοδα.
Μετά την ανάθεση στην ERNST AND YOUNG HELLAS SA να εξετάσει την δυνατότητα παραγωγής νέων οχημάτων (σιδηροδρομικών συρμών και μηχανών) στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα ή εισαγόμενη τεχνογνωσία, όπως πρώτο έγραψε το Moved.gr, η ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρά σε νέα ανάθεση.
Αυτή τη φορά επιλέγει την λονδρέζικη εταιρεία Centrus Financial Advisors LTD να εκπονήσει Επιχειρηματικό Σχέδιο για το Τροχαίο Υλικό, το οποίο θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:
-
Παρουσίαση της εταιρείας και των δραστηριοτήτων της σχετικά με το Τροχαίο Υλικό
- Προσφερόμενα προϊόντα & υπηρεσίες
- Κυριότερα γεγονότα για το 2021 (επιτεύγματα ή/και ενδεχόμενοι κίνδυνοι)
- Οικονομική απόδοση του Τροχαίου Υλικού για το 2021 όπως επίσης πληροφορίες για το υπάρχων τροχαίο υλικό
-
Ανάλυση Περιβάλλοντος
Παρουσίαση του εξωτερικού/εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και ανά κλάδο δραστηριοποίησης:
- Κλάδος & χαρακτηριστικά
- Εσωτερικό περιβάλλον
-
Πλάνο ανάπτυξης και βελτίωσης της απόδοσης
- Όραμα, Αποστολή & Εταιρικές Αξίες
- Στρατηγικοί Στόχοι (ανά κλάδο δραστηριοποίησης για το Τροχαίο Υλικό)
- Επιχειρησιακές Δράσεις για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων, καθώς και των προϋποθέσεων και παραδοχών.
-
Τροχαίο υλικό και διεθνής συγκριτική αξιολόγηση
Ανασκόπηση των παρακάτω επιχειρηματικών γραμμών:
- στόλος τροχαίου υλικού επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- Ανασκόπηση του υπάρχοντα στόλου, καθώς και τους στρατηγικούς στόχους του οργανισμού σχετικά με τη χρήση του στόλου
- Πραγματοποίηση σύγκρισης των προσδιορισμένων επιχειρηματικών γραμμών με διεθνή κριτήρια αναφοράς για να βοηθήσουν την κρίση για την τρέχουσα απόδοση και τις μελλοντικές δυνατότητές τους
- Σχολιασμός των κανονιστικών και εμπορικών τάσεων που επηρεάζουν τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η ΓΑΙΑΟΣΕ.
- Εντοπισμός των στρατηγικών επιλογών για κάθε επιχειρηματική γραμμή υποστηριζόμενη από διεθνείς συγκρίσεις
Αμοιβή
Το κόστος ανέρχεται στο ποσόν των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00€) πλέον ΦΠΑ, τα οποία θα καταβληθούν ως εξής: 50% στην αρχή του έργου και 50% με το πέρας των εργασιών και την παράδοση της τελικής παραδοτέου.
Χρονοδιάγραμμα
Η έναρξη των υπηρεσιών θα ξεκινήσει την ημέρα υπογραφής της Σύμβασης και η διάρκεια της θα είναι δύο (2) μήνες.
Η παρακολούθηση και πιστοποίηση των παραδοτέων θα γίνεται από τον κ. Γιώργο Ρεπάσο, Αν. Προϊστάμενο Διεύθυνσης Ανάπτυξης & Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας με αρμοδιότητες στη διαχείριση τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.
Η σχετική απόφαση υπογράφεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Π. Νικολάου.
Η προηγούμενη απόφαση
Λίγες ημέρες πριν η ΓΑΙΑΟΣΕ είχε προχωρήσει σε άλλη ανάθεση που αφορούσε το τροχαίου υλικό δείχνοντας το πόσο μεγάλη σημασία δείχνει η διοίκηση της εταιρείας στην αξιοποίησή του.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ ευελπιστεί να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες που έχουν προκύψει από το εσωτερικό της χώρας, όπως αποκάλυψε το Moved.gr.
Όπως αναφέρει η απόφαση της εταιρείας που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, προχώρησε στην σχετική ανάθεση «λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τις νέες συνθήκες της αγοράς που διαρκώς αναμορφώνεται και αναπτύσσεται, με γνώμονα τον επιβάτη αλλά και τις ανάγκες μεταφοράς εμπορευμάτων».
Η σχετική απόφαση λαμβάνεται «λόγω της ανάγκης για σχέδιο εκπόνησης μελέτης για την Ανάγκη αναβάθμισης του Ελληνικού Στόλου οχημάτων (τροχαίο υλικό και μηχανές)».
Το τροχαίο υλικό
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, ως διαχειριστής και επικαρπωτής του τροχαίου υλικού του ελληνικού δημοσίου, έχει υπό την εποπτεία της 3.800 μηχανές και βαγόνια.
Από αυτά, τα 1.160 είναι μισθωμένα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ τα υπόλοιπα είναι σε ακινησία.
Το 50%-60% των μακράς ακινησίας, τα οποία είναι πλέον κατεστραμμένα και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, θα πάει για σκραπ ώστε να επιφέρει έσοδα στην εταιρεία.
Το υπόλοιπο τροχαίο υλικό θα ομαδοποιηθεί προκειμένου να φυλάσσεται με πιο σύγχρονες μεθόδους.
Αξιολόγηση τροχαίου υλικού
Κατόπιν αξιολόγησης του τροχαίου υλικού, που πραγματοποιήθηκε το 2016 από εταιρεία συμβούλων, προκύπτει:
– σε σύνολο 226 τα οποία αφορούν αυτοκινούμενο ή μέρη αυτοκινούμενου τροχαίου υλικού (Α/Α) μόνο 3 χρειάζονται εκτεταμένες επισκευές για να ξαναμπούν σε κυκλοφορία
– τα 32 χρήζουν εργασιών συντήρησης
– τα 191 είναι σε πλήρη λειτουργική κατάσταση
Η ηλικία του Τροχαίου Υλικού
Το μεγαλύτερο μέρος των DESIRO έχει αποκτηθεί μετά το 2004, τα Hellas Sprinter μετά το 2006, και τα Kat 2000 2δυμα MAN έχουν ημερομηνία κτήσης το 2004 και μετά, τα M.L.W ανακατασκευασμένα πλήρως σε συνεργασία με τον αμερικανικό οίκο MLW περίπου το 2005 και τα RailBus με έτος κυκλοφορίας το 2003 και 2004.
Από ό,τι φαίνεται το τροχαίο υλικό αιχμής είναι ηλικίας από 10-15 ετών, η οποία θεωρείται μικρή, ενώ ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές αντιλήψεις σχετικές με τη σιδηροδρομική λειτουργία.