25 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Φρέναραν οι πωλήσεις tablets το πρώτο τρίμηνο του 2022  

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Μικρή υποχώρηση κατέγραψαν οι πωλήσεις tablets στην παγκόσμια αγορά τους τρεις πρώτους μήνες του 2022, μετά από οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα ανόδου. Το πρώτο τρίμηνο διατέθηκαν στη διεθνή αγορά 38,6 εκατ. συσκευές tablets, αριθμός μειωμένος κατά 3% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές tablets μειώθηκαν ελαφρά έναντι του εξαιρετικά ισχυρού τριμήνου του 2021. Η Apple κατέλαβε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς από πλευράς όγκου πωλήσεων, σημειώνοντας πτώση 2% στις αποστολές το 1ο τρίμηνο, καθώς απέστειλε 14,9 εκατ. iPad παγκοσμίως.

Στη δεύτερη θέση του “top 5” των κορυφαίων κατασκευαστών tablets για το πρώτο τρίμηνο βρέθηκε η Samsung. Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 2% και να διαμορφώνονται στα επίπεδα των 7,9 εκατ. tablets το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Amazon ξεπέρασε τη Lenovo για να κατακτήσει την τρίτη θέση της αγοράς, πετυχαίνοντας ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 3%. Η Lenovo, από την πλευρά της, σημείωσε το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης μεταξύ των πέντε κορυφαίων προμηθευτών, με τις αποστολές της να μειώνονται κατά 20% σε ετήσια βάση και να κατέρχονται σε 3 εκατ. μονάδες.

Η Huawei είναι η εταιρεία που ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, καταγράφοντας, ωστόσο, πτώση πωλήσεων κατά 22%, με τις πωλήσεις της εταιρείας να μειώνονται στα επίπεδα του 1,7 εκατ. tablets.

Ισχυρές αντιστάσεις

Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, ενώ η ζήτηση συσκευών για επαγγελματική χρήση παραμένει υγιής, η επιβράδυνση των πωλήσεων tablets προς καταναλωτές, καθώς και η κόπωση της αγοράς για εκπαιδευτικούς σκοπούς επηρέασε αρνητικά τη βιομηχανία των tablets.

«Κοιτάζοντας το μέλλον, η αγορά αναμένεται να αντιμετωπίσει μεγαλύτερη πίεση στην προσφορά εξαιτίας της σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας και τα lockdowns που σχετίζονται με τον COVID στην Κίνα» αναφέρει η Canalys.

Από γεωγραφικής σκοπιάς, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού θα αποτελέσει την ατμομηχανή της ανάπτυξης για τα tablets, καθώς οι συγκεκριμένες συσκευές εξυπηρετούν χρήστες σε αγορές όπου η ευρυζωνική συνδεσιμότητα είναι πολυτέλεια. Για παράδειγμα, ορισμένες εφαρμογές εκπαίδευσης στην Ινδία συνδυάζουν tablets με δωρεάν πακέτα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας, για να εξασφαλίσουν ότι οι μαθητές είναι εξοπλισμένοι για να χειρίζονται νέες ψηφιακές διαδικασίες εκμάθησης.

Σε τέτοιες αγορές, τα tablet μπορούν επίσης να υποστηρίξουν τις βασικές ανάγκες παραγωγικότητας σε προσιτές τιμές και με καλύτερη προσβασιμότητα.

Σε πτώση τα Chromebooks

Μεγάλη πτώση κατέγραψαν, στο μεταξύ, οι πωλήσεις Chromebooks κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, με την αγορά να διαμορφώνεται στα 4,9 εκατ. μονάδες, που μεταφράζεται σε πτώση 60% από την επίδοσή-ρεκόρ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Δεν είναι τυχαίο ότι η αγορά της Βόρειας Αμερικής, η οποία αποτελεί το 72% των παγκόσμιων αποστολών Chromebook, υποχώρησε κατά 64%.

Η Lenovo βρέθηκε στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς Chromebook, η Acer πέρασε στη δεύτερη θέση, ενώ η Dell στην τρίτη. HP και Asus είναι οι δύο κατασκευαστές που συμπλήρωσαν το top 5.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Emirates διπλασίασε το δίκτυο συνεργατών της μέσα σε ένα χρόνο, μεταφέροντας τους επιβάτες της σε σχεδόν 1.700 επιπλέον πόλεις παγκοσμίως

Η Emirates έχει διπλασιάσει τον αριθμό των πόλεων που εξυπηρετεί πέραν του δικτύου της κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για...

Οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance επιβραβεύουν τους τακτικούς επιβάτες τους στη Σκανδιναβία

Η Star Alliance, η κορυφαία παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, ανακοίνωσε ότι συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της προσφέρουν πλέον το πρόγραμμα «status match/challenge», το οποίο απευθύνεται σε...

Vodafone Ελλάδας: Σε πλήρη λειτουργία το Vodafone Tech Hub της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit με τίτλο «Making pathways to prosperity, solidity and cohesion for south-east Europe» που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο...

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές...

Η Nova στηρίζει έμπρακτα την Αττική ως Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης της περιοχής της Ιεράς Μονής Πεντέλης

H Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, πιστή στη δέσμευσή της προς το περιβάλλον, τις τοπικές...