- Της Μαρίας Μόσχου
Την ανατροπή της σημερινής εικόνας που έχουν τα σιδηροδρομικά έργα, τα οποία επί το πλείστον δεν ολοκληρώνονται μέσα στο αρχικό χρονοδιάγραμμα, επιχειρεί η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Η εταιρεία στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού προχωρά στην δημοπράτηση νέων έργων προϋπολογισμού 262 εκατ. ευρώ μέχρι τον Ιανουάριο. Ήδη δημοπρατήθηκαν έργα 630 εκατ. ευρώ και πρόκειται να δημοπρατηθούν, μέσω του «ανταγωνιστικού διαλόγου», επιπλέον έργα 3,3 δισ. ευρώ.
Παράλληλα προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο προκειμένου να βάλει σε μία τάξη τα μεγάλα έργα που τρέχουν εδώ και χρόνια από την ΕΡΓΟΣΕ.
Στόχος είναι να ανατραπεί η πρόσφατη κόκκινη κάρτα της ΕΕ η οποία απείλησε την ελληνική κυβέρνηση να κλείσει τις στρόφιγγες της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης στα σιδηροδρομικά έργα αν δεν γίνει ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ,
Τα νέα έργα
Τέσσερα έργα 262 εκατ. ευρώ πρόκειται να δημοπρατήσει τις επόμενες 100 ημέρες ή αλλιώς μέχρι τον Ιανουάριο η ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με ομιλία από τον πρόεδρος και Διευθύνοντα Σύμβουλος της κ. Χρήστο Βίνη τα έργα αφορούν:
-την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος (66εκατ.ευρώ), δημοπράτηση μέσα στον Οκτώβριο
-Σηματοδότηση-ETCS στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη (46 εκατ.ευρώ), δημοπράτηση μέσα στον Οκτώβριο
-Β`φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (40 εκατ.ευρώ), δημοπράτηση τον Νοέμβριο
-Νέα διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο (γραμμές, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, σταθμοί), (110 εκατ.ευρώ), δημοπράτηση τον Ιανουάριο.
Ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε κ. Χρήστος Βίνης μιλώντας στο 3o Athens Investment Forum, αναφέρθηκε στα 24 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε η οποία όπως είπε έχει εκτελέσει έργο συνολικής αξίας 6,1 δισ. σε 518 συμβάσεις.
Η πορεία της εταιρείας όπως τόνισε, καταγράφει μία επιτυχή πορεία έργων, καθώς όπως εξήγησε προχωράει η δημοπράτηση έργων με τη διαδικασία των μειοδοτικών διαγωνισμών προϋπολογισμού 630 εκ. αλλά και στη δημοπράτηση έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου προϋπολογισμού 3,3 δισ.
Οι αναπτυξιακοί στόχοι που έχει θέσει η ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με τον κ. Βίνη, είναι μεταξύ άλλων η ενίσχυση της διατροπικότητας με έμφαση στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια, η ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (άξονας ΠΑΘΕ), αλλά και η ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου.
Αξίζει δε να σημειωθεί, όπως με ιδιαίτερη έμφαση ανέφερε, ότι όλα τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου συνδέουν τα μεγάλα λιμάνι της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συντελώντας στο όραμα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τη δημιουργία ενός μεγάλου εμπορικού κόμβου στη χώρα μας.
Υπογραφή έργων στις επόμενες 100 ημέρες
-Ηλεκτροκίνηση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, ύψους 30 εκατ.
-Εκσυγχρονισμός σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση ETCS Level 1 σε εντοπισμένα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην Τιθορέα – Δομοκός), ύψους 13 εκατ.
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, ύψους 21 εκατ.
-Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, ύψους 27 εκατ.
-Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος ΣΣ Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή των Σεπολίων, ύψους 15 εκατ.
Ο σύμβουλος
Το αντικείμενο του Τεχνικού Συμβούλου θα είναι η επιτάχυνση των εργασιών και η υποστήριξη στην ολοκλήρωση των εν εξελίξει συγχρηματοδοτούμενων έργων, αλλά και η υποστήριξη για την υλοποίηση νέων έργων.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει τα έργα ύψους 3,3 δισ.ευρώ που θα προχωρήσει η ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Σε αυτό έχουν ενταχθεί έργα όπως η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο), οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, η υπόγεια σύνδεση της Πάτρας με το εθνικό δίκτυο κ.α.