- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Ποσό αυξημένο κατά περίπου 36 εκατ. ευρώ προβλέπεται για τις επιδοτήσεις της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ γα το 2021, πλησιάζοντας τα 140 εκατ. ευρώ από 106 εκατ. ευρώ που είχαν προβλεφθεί στις αρχές του 2020.
Αν και κατά τη διάρκεια του έτους οι επιδοτήσεις εκτοξεύονται σε πολύ μεγαλύτερα ποσά, κάτι που το 2020 έγινε και λόγω COVID -19 ωστόσο φαίνεται ξεκάθαρα αύξηση των επιδοτήσεων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Σύμφωνα με αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στη Διαύγεια:
ΟΣΥ
- Εγκρίνεται η δέσμευση πίστωσης ποσού ενενήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων ενενήντα εννέα χιλιάδων, εξακοσίων σαράντα ευρώ (93.599.640,00), για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Υ.ΜΕ., Ειδικός Φορέας 1039 203 0000000, Α.Λ.Ε 2310802063, οικ. έτους 2021, για την καταβολή ανά δωδεκατημόριο της κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ, για λειτουργικές δαπάνες της ΟΣΥ ΑΕ.
ΣΤΑΣΥ
- Εγκρίνεται η δέσμευση πίστωσης ποσού δέκα εννέα εκατομμυρίων οκτακοσίων χιλιάδων, ευρώ (19.800,000,00), για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Υ.ΜΕ., Ειδικός Φορέας 1039 203 0000000, Α.Λ.Ε 2310802062, οικ. έτους 2021, για την καταβολή ανά δωδεκατημόριο της κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ, για λειτουργικές δαπάνες της ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ.
ΟΣΥ -ΚΤΕΛ
- Εγκρίνεται η δέσμευση πίστωσης ποσού είκοσι τεσσάρων εκατομμυρίων πεντακοσίων σαράντα μιας χιλιάδων, διακοσίων ευρώ (24.541.200,00), για την πληρωμή ισόποσης δαπάνης, σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Υ.ΜΕ. για την καταβολή την κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ, για την εκτέλεση της υπ. αριθμ. 108/2020 σύμβασης μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α Α.Ε.) , της ΚΤΕΛ.Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε. και εκ τρίτου συμβαλλομένου Ο.Σ.Υ. Α.Ε., για το οικ. έτος 2021.
Δεν μπορεί να μην σημειωθεί ότι η επιχορηγήσεις είναι αυξημένες στην ΟΣΥ λόγω της συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ, ενώ ο αντίκτυπος από την πανδημία φαίνεται και στην ΣΤΑΣΥ που από μηδενική επιδότηση πριν από τρία χρόνια και 10 εκατ. πέρυσι φτάνει τα 19 εκατ. το 2021 χωρίς ακόμα να έχει οριστικοποιηθεί η οριστική ζημιά.
Η επιδότηση τα προηγούμενα χρόνια
Το 2020 η επιδότηση που είχε προβλεφθεί αρχικά ήταν 106 εκατ. ευρώ προς κάλυψη του συνολικού ετήσιου λειτουργικού ελλείμματος των θυγατρικών του εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και Ο.Σ.Υ. Α.Ε., την οποία λαμβάνει ο ΟΑΣΑ.
Ειδικότερα για την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. η επιδότηση είχε προϋπολογιστεί στο ποσό των 10 εκατ. ευρώ, ενώ για την ΟΣΥ είχε διαμορφωθεί στα 96 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο για το 2020 η έκτακτη χρηματοδότηση εκτοξεύθηκε, διότι η επιβατική κίνηση των ΜΜΜ τον Απρίλιο και τον Μάιο κατρακύλησε στο 10%, έχοντας επιφέρει σημαντική μείωση στα έσοδα.
Προκειμένου να καλυφθεί η «μαύρη τρύπα» των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής – που ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων του Μαρτίου λόγω του κορωνοϊού – το υπουργείο Μεταφορών είχε αποφασίσει επιπλέον κρατική επιδότηση πάνω από 23 εκατ. ευρώ σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η τακτική επιδότηση των συγκοινωνιών ανήλθε σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ προστέθηκε και έκτακτη επιχορήγηση 70 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυση της λειτουργίας της ΟΣΥ.