12 C
Athens
Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου, 2022

Εκτός του κεντρικού αστικού ιστού 4.000 μεγάλα φορτηγά – Έρχεται το πρώτο logistics city

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Τα βλέμματα της παγκόσμιας κατασκευαστικής αγοράς και του real estate έχει προσελκύσει πριν καν την επισημοποίησή του το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή της Φυλής που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ηδη για το mega project που θα αναπτυχθεί σε χώρο 500 στρεμμάτων στη Φυλή έχουν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον Κινέζοι, Αραβες και άλλοι διεθνείς, αλλά και εγχώριοι οίκοι.

Την επόμενη εβδομάδα, πιθανότατα την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου, θα εγκριθεί από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, το φιλόδοξο σχέδιο μετεγκατάστασης των 350  μεταφορικών – logistics επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα, κατακλύζοντας τον αστικό ιστό της Αθήνας με 4.000 φορτηγά ημερησίως και προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Εθνική Οδό και κατά συνέπεια σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες.

Η αξιοποίηση ακινήτου περίπου 600 στρεμμάτων που διαθέτει ο δήμος Φυλής πλησίον της Αττικής Οδού και με πρόσβαση στην σιδηροδρομική γραμμή θα ανατεθεί στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ.

Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, επικεφαλής της οποίας είναι ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με την συνδρομή του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Θανάση Ζηλιασκόπουλου θα αναλάβει την ωρίμαση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης κ.λπ. ώστε το έργο να ξεκινήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

20 εκατ. ευρώ χρηματοδότηση

Ήδη έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την μετακόμιση των 350 εταιρειών που σήμερα εδρεύουν στον Ελαιώνα, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και χωρίς να μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Όπως υποστηρίζουν στελέχη μεταφορικών εταιρειών, σχεδόν το 100% του μεταφορικού έργου στην Αττική εκτελείται σήμερα από επιχειρήσεις που λειτουργούν με διετείς παρατάσεις της άδειας και δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους, αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούν χωρίς άδειες.

Με την αποχώρηση των εταιρειών θα  απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής με την κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού, τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ και την αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ανέφερε στο Moved.gr ότι έχει κατατεθεί συγκροτημένη πρόταση που θα βάλει τέλος στο σημερινό χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα με τη δημιουργία οργανωμένου υποδοχέα των μεταφορικών επιχειρήσεων για ένταξη στην στρατηγική της κυβέρνησης με την απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής που αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα.

Το mega project αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό έσοδο για τον Δήμο Άνω Λιοσίων – Φυλής, καθώς εκτός από το ενοίκιο για την παραχώρηση της έκτασης θα λαμβάνει και ποσοστό επί των εσόδων του logistics city που θα αναπτυχθεί.

Υλοποίηση με ΣΔΙΤ

Η ωρίμαση του διαγωνισμού θα τρέξει μέσα στο 2022 και θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο. Ο προϋπολογισμός του έργου μπορεί να φτάσεις ακόμα και τα 500 εκατ. ευρώ έχοντας ήδη προσελκύσει διεθνή και εγχώριο ενδιαφέρον.

Οι εταιρείες logistics μέσω ενός κουπονιού θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στο νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιρειών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τα 380.000 τετραγωνικά μέtρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων.

Σημειώνεται ότι για την εγκατάσταση των εταιρειών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά, ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις όπως εταιρείες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή μια και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.

Πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά

Μάλιστα προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ ουσιαστικά παρακάμπτοντας όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Mελέτη μοτίβων κυκλοφορίας από Nissan -πανεπιστήμιο Vanderbilt και TDOT στις Η.Π.Α

H Nissan σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Vanderbilt και το TDOT στις Η.Π.Α., διεξάγουν μελέτη μοτίβων κυκλοφορίας με στόχο την προώθηση της κινητικότητας του...

Ολυμπία Οδός: «Άσκηση Μεγάλης Κλίμακας» στο σύμπλεγμα των Σηράγγων Κακιάς Σκάλας  

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στα μέσα Νοεμβρίου η Άσκηση Μεγάλης Κλίμακας στη σήραγγα «Αίθρα» στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας. Το σενάριο της άσκησης προέβλεπε επέμβαση στη...

Η Vodafone καλωσόρισε φοιτητές και φοιτήτριες ελληνικών ΑΕΙ

Συμμετέχοντας στα Business Days του Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας H Vodafone Ελλάδας, μετά από δύο χρόνια διεξαγωγής διαδικτυακών εκδηλώσεων, άνοιξε ξανά τα γραφεία της σε...

ΕΛΤΑ: Έφτασαν τα πρώτα γράμματα προς τον Άγιο Βασίλη 

  «Γράψε ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη» σας προτρέπουν για 31η συνεχόμενη χρονιά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που φέτος διαθέτουν περισσότερα κόκκινα γραμματοκιβώτια στο δίκτυό τους...

Σε τροχιά υλοποίησης ο εκσυγχρονισμός G Cloud του δημοσίου – Οι ανάδοχοι των έργων

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Ο ΟΤΕ είναι προσωρινός ανάδοχος του δεύτερου τμήματος του έργου εκσυγχρονισμού του G Cloud στο δημόσιο. Στο πρώτο τμήμα προσωρινός...