28.9 C
Athens
Τρίτη, 24 Μαΐου, 2022

Εκτός του κεντρικού αστικού ιστού 4.000 μεγάλα φορτηγά – Έρχεται το πρώτο logistics city

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Τα βλέμματα της παγκόσμιας κατασκευαστικής αγοράς και του real estate έχει προσελκύσει πριν καν την επισημοποίησή του το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή της Φυλής που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ηδη για το mega project που θα αναπτυχθεί σε χώρο 500 στρεμμάτων στη Φυλή έχουν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον Κινέζοι, Αραβες και άλλοι διεθνείς, αλλά και εγχώριοι οίκοι.

Την επόμενη εβδομάδα, πιθανότατα την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου, θα εγκριθεί από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, το φιλόδοξο σχέδιο μετεγκατάστασης των 350  μεταφορικών – logistics επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα, κατακλύζοντας τον αστικό ιστό της Αθήνας με 4.000 φορτηγά ημερησίως και προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Εθνική Οδό και κατά συνέπεια σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες.

Η αξιοποίηση ακινήτου περίπου 600 στρεμμάτων που διαθέτει ο δήμος Φυλής πλησίον της Αττικής Οδού και με πρόσβαση στην σιδηροδρομική γραμμή θα ανατεθεί στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ.

Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, επικεφαλής της οποίας είναι ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με την συνδρομή του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Θανάση Ζηλιασκόπουλου θα αναλάβει την ωρίμαση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης κ.λπ. ώστε το έργο να ξεκινήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

20 εκατ. ευρώ χρηματοδότηση

Ήδη έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την μετακόμιση των 350 εταιρειών που σήμερα εδρεύουν στον Ελαιώνα, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και χωρίς να μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Όπως υποστηρίζουν στελέχη μεταφορικών εταιρειών, σχεδόν το 100% του μεταφορικού έργου στην Αττική εκτελείται σήμερα από επιχειρήσεις που λειτουργούν με διετείς παρατάσεις της άδειας και δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους, αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούν χωρίς άδειες.

Με την αποχώρηση των εταιρειών θα  απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής με την κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού, τον νέο σταθμό ΚΤΕΛ και την αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ανέφερε στο Moved.gr ότι έχει κατατεθεί συγκροτημένη πρόταση που θα βάλει τέλος στο σημερινό χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα με τη δημιουργία οργανωμένου υποδοχέα των μεταφορικών επιχειρήσεων για ένταξη στην στρατηγική της κυβέρνησης με την απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής που αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα.

Το mega project αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό έσοδο για τον Δήμο Άνω Λιοσίων – Φυλής, καθώς εκτός από το ενοίκιο για την παραχώρηση της έκτασης θα λαμβάνει και ποσοστό επί των εσόδων του logistics city που θα αναπτυχθεί.

Υλοποίηση με ΣΔΙΤ

Η ωρίμαση του διαγωνισμού θα τρέξει μέσα στο 2022 και θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο. Ο προϋπολογισμός του έργου μπορεί να φτάσεις ακόμα και τα 500 εκατ. ευρώ έχοντας ήδη προσελκύσει διεθνή και εγχώριο ενδιαφέρον.

Οι εταιρείες logistics μέσω ενός κουπονιού θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στο νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιρειών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τα 380.000 τετραγωνικά μέtρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων.

Σημειώνεται ότι για την εγκατάσταση των εταιρειών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά, ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις όπως εταιρείες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή μια και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.

Πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά

Μάλιστα προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ ουσιαστικά παρακάμπτοντας όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Νέες συμφωνίες συνεργασίας του ΣΕΒ με τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Ιωαννίνων

Στο επίκεντρο η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης με άξονες τη γνώση και την καινοτομία Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υπέγραψαν συμφωνίες συνεργασίας με...

Σε λειτουργία το mySynigoroslive για τον προγραμματισμό ραντεβού με τον Συνήγορο του Πολίτη

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε από την Τρίτη η πλατφόρμα mySynigoroslive, μέσω της οποίας οι πολίτες – φυσικά πρόσωπα και νόμιμοι εκπρόσωποι επιχειρήσεων – μπορούν...

Cyclopt: Η ελληνική startup μας συστήνει τον καθημερινό βοηθό συντήρησης λογισμικού

Λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις στο πεδίο της ανάπτυξης λογισμικού, η Cyclopt πρωτοπορεί προσφέροντας νέες υπηρεσίες στους πελάτες της. Με στόχο πάντα...

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Βράβευση 5 καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών από την Κρήτη

Πέντε πολλά υποσχόμενες επιχειρηματικές ιδέες αναδείχθηκαν σε διαγωνισμό των Διαδικτυακών Εργαστήριων Πράσινης Επιχειρηματικότητας, που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο του έργου GreenTecLab «Ενδυνάμωση νεοσύστατων επιχειρήσεων για την προστασία...

Σχέδιο με 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας 

Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο της Αττικής παρουσίασε o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην...