- της Νατάσας Φραγκούλη
Έργα πληροφορικής για επιχειρήσεις και δημόσιο τομέα, τηλεοπτικό περιεχόμενο και υπηρεσίες Internet of Things είναι κάποιες από τις συμπληρωματικές «δεξαμενές» εσόδων για τη Vodafone Ελλάδας τα επόμενα χρόνια, πέρα από τις παραδοσιακές υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Η εταιρεία ξεδιπλώνει μια στρατηγική, σύμφωνα με την οποία, η βεντάλια των υπηρεσιών ανοίγει, ώστε να συμπεριλάβει πέρα από τις παραδοσιακές υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας και ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών ψυχαγωγίας, καθώς και υπηρεσιών πληροφορικής (ΙΤ) προς επιχειρήσεις και Δημόσιο.
«Δεν θα γίνουμε Amazon ή Google. Θέλουμε, ωστόσο, να γίνουμε κάτι άλλο από μια παραδοσιακή εταιρεία τηλεπικοινωνιών», τόνισε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, κ. Χάρης Μπρουμίδης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους. Όπως είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας τη σύγκλιση υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, στην οποία επενδύει η εταιρεία, «θέλουμε να γίνουμε μια εταιρεία ‘techcom’» (σσ από το Technology και Communications).
Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος της Vodafone είναι το 30% των εσόδων της να μην προέρχεται από το παραδοσιακό κομμάτι της συνδεσιμότητας-connectivity, αλλά από προηγμένες υπηρεσίες, από υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και πληροφορικής.
Έργα πληροφορικής 200 εκατ. ευρώ
Η Vodafone Ελλάδας αποδίδει μεγάλη βαρύτητα στα έργα πληροφορικής του Δημοσίου και στα έργα για την ψηφιοποίηση του ιδιωτικού τομέα, που «τρέχουν» ήδη και θα «τρέξουν» ακόμη πιο γρήγορα λόγω του Ταμείου Ανάκαμψης. Δεν είναι τυχαίο ότι, η εταιρεία υπολογίζει να αναλάβει τη διετία 2022-2023 έργα Πληροφορικής -για τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα- αξίας 200 εκατ. ευρώ.
Στόχος, σύμφωνα με τον κ. Μπρουμίδη, είναι το 20% των εσόδων να προέρχονται από το κομμάτι του IT, για το οποίο, άλλωστε, η Vodafone έχει συστήσει ειδική εσωτερική ομάδα. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία θα είναι παρούσα στους διαγωνισμούς για έργα ψηφιοποίησης, που βγαίνουν στον αέρα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, είτε αυτόνομα είτε με εταίρους πρώτης γραμμής.
«Πηγαίνουμε επιλεκτικά στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Για μας αποτελεί προτεραιότητα. Ωστόσο θα πάμε εκεί όπου έχουμε πολλές πιθανότητες να πετύχουμε. Στα έργα το ένα σημαντικό κομμάτι είναι να τα πάρεις και το άλλο να τα υλοποιήσεις σωστά», πρόσθεσε.
«Κλειδί» η τηλεόραση
Έτερος πυλώνας, στον οποίο αποδίδει βαρύτητα η εταιρεία, είναι το τηλεοπτικό περιεχόμενο, γεγονός που αποδεικνύει και η πρόσφατη συνεργασία του Vodafone TV με την Disney+. Αν και επισήμανε ότι ακόμη είναι νωρίς, για να εξαχθούν συμπεράσματα για την πορεία του εγχειρήματος και το κατά πόσο θα επηρεάσει τη συνδρομητική βάση, γνωστοποίησε ότι ήδη το ενδιαφέρον των συνδρομητών είναι μεγάλο: «Δεν θα κάνω πρόβλεψη ή αναγωγή, αλλά ξεκίνησε καλά», τόνισε χθες.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις διαπραγματεύσεις με το HBO, το οποίο δεν έχει ανακοινώσει ακριβή ημερομηνία άφιξης στην χώρα μας. «Στόχος της εταιρείας μας είναι να έχουμε το καλύτερο τηλεοπτικό περιεχόμενο. Σε αυτό το πλαίσιο, τέτοια deals θα είναι πάντα στο στόχαστρο μας», είπε ο κ. Μπρουμίδης, για να προσθέσει ότι η Vodafone Ελλάδας εγκατέλειψε το πλάνο για το αθλητικό περιεχόμενο και πλέον επικεντρώνεται μόνο στο κομμάτι της διασκέδασης.
Περί ανταγωνισμού
Ο επικεφαλής της Vodafone έκανε γνωστό ότι η εταιρεία, πέραν από το επενδυτικό πρόγραμμα των 600 εκατ. ευρώ, που έχει σε εξέλιξη για την ανάπτυξη υποδομών νέας γενιάς σε όλη τη χώρα, δρομολογεί και νέο επενδυτικό πλάνο τα επόμενα χρόνια, με στόχο την πλήρη κάλυψη της χώρας με 5G, αλλά και νέο δίκτυο με υπερυψηλές ταχύτητες.
Κληθείς να σχολιάσει τον ανταγωνισμό και τα πακέτα υπηρεσιών του ΟΤΕ, που προβλέπουν διπλασιασμό ταχυτήτων δωρεάν στους συνδρομητές, η Vodafone ξεκαθάρισε δια του κ. Μπρουμίδη ότι θα προχωρήσει σε μια διαφορετική τακτική προς τους πελάτες της, με a la carte προσφορές ανάλογα με το τι χρειάζεται κάθε συνδρομητής: «Θα δώσουμε αυτό που έχει αξία σε κάθε πελάτη. Έχουμε 1 εκατ. πελάτες και τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε αναβαθμίσει 300.000 γραμμές. Θα προχωρήσουμε ανάλογα με το τί χρειάζεται κάθε συνδρομητής: αναβάθμιση ή περιεχόμενο».
Τέλος, σε ερώτηση σχετική με το πώς βλέπει την είσοδο άλλων παικτών, όπως η ΔΕΗ στον χώρο των τηλεπικοινωνιών και το αν η Vodafone βρίσκεται σε συνομιλίες με την εταιρεία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone είπε χαρακτηριστικά: «Με τη ΔΕΗ δεν έχουμε μιλήσει και δεν έχουμε καμμιά επαφή. Αν φτιάξουν δίκτυο, αν δουλεύει και αν η τιμή χονδρικής είναι ικανοποιητική τότε θα μιλήσουμε. Δεν κάνουμε σχεδιασμό με υποθέσεις».