- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Μέσω της εξαγοράς της βραζιλιάνικης startup Tabas η Blueground θα εισέλθει στην αγορά του Μεξικού στις αρχές του 2023. Η διοίκηση της ελληνικής startup εταιρείας που δραστηριοποιείται διεθνώς στον χώρο του real estate και της τεχνολογίας (proptech) αναμένει διπλασιασμό των εσόδων της στα 600 εκατ. δολάρια το 2023 και σχεδιάζει νέες εξαγορές και επενδύσεις.
Η Blueground είναι πιο κοντά από ποτέ στο να χαρακτηριστεί «μονόκερος» (unicorn – ήτοι να έχει αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολαρίων). Η εταιρεία στοχεύει να κλείσει το 2022 με έσοδα περίπου 300 εκατ. ευρώ καθώς στο έτος που διανύουμε έκανε την είσοδό της σε 11 νέες πόλεις και μπήκε για πρώτη φορά στην αγορά της Ασίας, με το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη. Από την ίδρυση της η Blueground έχει αντλήσει κεφάλαια ύψους 258 εκατ. δολ.
«Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ανακοινώνουμε την πρώτη από μία σειρά εξαγορών και επενδύσεων που θα κάνουμε τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να έρθουμε πιο κοντά στον στρατηγικό μας στόχο της δημιουργίας ενός δικτύου 40,000 διαμερισμάτων σε 50 πόλεις μέχρι το 2025. Παράλληλα παραμένουμε προσηλωμένοι στην επίτευξη κερδοφορίας μέσα στα επόμενα χρόνια», ανέφερε ο CEO της εταιρείας, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου.
Στον σχεδιασμό της Blueground εξετάζεται και η εισαγωγή της σε χρηματιστήριο, εντός διετίας, με το βλέμμα στραμμένο προς το Χρηματιστήριο Αθηνών και την Wall Street.
Οι Blueground και Tabas θα έχουν παρουσία σε 29 πόλεις σε 16 χώρες και θα απασχολούν περισσότερα από 1,000 άτομα. Μετά την εξαγορά της Tabas και με βάση τις τρέχουσες οικονομικές προβλέψεις, η Blueground αναμένεται να φτάσει τα περίπου $650 εκατομμύρια σε έσοδα το 2023.
Η Tabas είναι μία proptech start up που δραστηριοποιείται στην αγορά της Λατινικής Αμερικής με αντικείμενο ανάλογο της Blueground. Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 1,000 διαμερίσματα στο Σάο Πάολο,το Ρίο ντε Τζανέιρο και τη Μπραζίλια, και πριν την εξαγορά της από την Blueground έχει συγκεντρώσει πάνω από $20 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση.
Η Blueground έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο 9.500 επιλεγμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας σε δημοφιλείς γειτονιές σε όλο τον κόσμο, τα οποία διατίθενται για μίσθωση διάρκειας από ένα μήνα μέχρι και μερικά χρόνια. Η εφαρμογή πελατών (guest app) της Blueground παρέχει 24ωρη υποστήριξη καθώς και πρόσβαση σε καθημερινές υπηρεσίες, όπως καθαρισμό διαμερισμάτων, παράδοση ειδών παντοπωλείου.
Με έδρα τη Νέα Υόρκη και περισσότερους από 900 εργαζόμενους, η Blueground διατηρεί χιλιάδες διαμερίσματα σε 26 πόλεις παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων σε Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο, Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσιγκτον, Ντένβερ, Σιάτλ, Ώστιν, Μαϊάμι, Ντουμπάι, Κωνσταντινούπολη, Παρίσι, Λονδίνο, Βιέννη, Βαρκελώνη, Βασιλεία, Βερολίνο, Ζυρίχη, Κοπεγχάγη, Λισαβώνα, Λουξεμβούργο, Μαδρίτη, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ και Αθήνα. Η Blueground στοχεύει να έχει διεθνή παρουσία σε 50 πόλεις έως το 2025.