- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, αλλά και τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο αλλάζει ο κυκλοφοριακός χάρτης του Λεκανοπεδίου.
Όπως επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα δημοπρατηθεί στο τέλος του 2021, ενώ το 2022 θα αποφασιστεί ο τρόπος που θα δημοπρατηθούν οι επεκτάσεις στα δύο λιμάνια.
Στη Λεωφόρο Κύμης η μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα 2,1 χλμ.
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για την μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα που θα «πέσει» στην Αττική Οδό, ώστε να αποσυμφορρηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά.
«Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι 3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. «Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».
Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα
Στη συνέχεια ο κ. Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια. «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος».
Στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν δύο πράγματα. «Πρώτον, η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει η πρόθεση να γίνει», είπε.
«Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού», ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, επισημαίνοντας ότι χρειάζονται χρηματοοικονομικά μοντέλα, γιατί είτε θα γίνει δημόσιο έργο είτε γίνει παραχώρηση, πρέπει να εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.
Ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο μετακίνησης
«Στην Αττική τρέχουμε για να αλλάξουμε ουσιαστικά όλο τον τρόπο μετακίνησης. Και φανταστείτε, μαζί με τα έργα μετρό, πώς θα είναι η Αττική τα επόμενα χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.
Στην επισήμανση για το κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει σε πολλούς οδικούς άξονες της Αθήνας, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «ζούμε σε ειδικές συνθήκες με τον κορωνοϊό και πολύς κόσμος χρησιμοποιεί τα οχήματά του. Προσπαθούμε με όλα αυτά τα μεγάλα έργα που προγραμματίζουμε για το επόμενο διάστημα, με τις επεκτάσεις του Προαστιακού, με το Μετρό, με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, να λύσουμε ζητήματα χρόνων».