21.5 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Αυστηρός έλεγχος σε ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ – Σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων

Ξεκινά η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με σαφή διαχωρισμό των δύο εταιρειών και των αρμοδιοτήτων τους για να μπει και το σιδηροδρομικό έργο στον 21ο αιώνα…

Συμβάσεις απόδοσης ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και αναθεωρήσεις στον ετήσιο προγραμματισμό, αυστηρό έλεγχο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο οποίο θα ανήκει πλέον το 100% των μετοχών της ΕΡΓΟΣΕ και σαφή διαχωρισμό του έργου του ΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ προβλέπει το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δύο εταιρειών.

Τις  βασικές αρχές του σχεδίου νόμου που θα αναδιοργανώνει τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασαν κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Στις βασικές του αρχές, το νομοσχέδιο προβλέπει:

  1. Διαχωρισμός εταιρειών

Με το νομοσχέδιο διαχωρίζονται οι εταιρείες ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., με σαφή διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων τους και το σύνολο των μετοχών της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. μεταβιβάζεται στο Ελληνικό Δημόσιο.

  1. Ρόλος του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών

Το Υπουργείο θα έχει την εποπτεία των δύο εταιρειών και μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών θα καθορίζει το μακροχρόνιο σχεδιασμό των έργων, ενώ παράλληλα είναι υπεύθυνο για τη θέσπιση πλαισίου εταιρικής διακυβέρνησης των εταιρειών.

  1. Συμβάσεις Απόδοσης

Η υλοποίηση του σχεδιασμού θα παρακολουθείται μέσω ετήσιων συμβάσεων απόδοσης ως προς την επίτευξη των στόχων μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και καθεμιάς από τις δύο εταιρείες, σύμφωνα με τις νέες τους αρμοδιότητες. Οι ετήσιες αμοιβές των Προέδρων και των Διευθύνοντων Συμβούλων θα εξαρτώνται από την επίτευξη των στόχων αυτών.

  1. Επιλογή Διοικήσεων

Η εκλογή και η σύνθεση των Διοικήσεων θα αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με βάση τον νόμο για το Επιτελικό Κράτος. Για την επιλογή των διοικήσεων θα συγκροτηθεί Επιτροπή Επιλογής που θα απαρτίζεται από τουλάχιστον τρία μέλη: εκπρόσωπο/ους του Υπουργείου, εκπρόσωπο της ΕΕΣΥΠ και έναν ανεξάρτητο αξιολογητή με διεθνή εμπειρία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού.

  1. Αρμοδιότητες Εταιρειών

Ο ΟΣΕ – ως Διαχειριστής Υποδομής – θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία.

Η ΕΡΓΟΣΕ – ως Διαχειριστής Έργων –  θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής υποδομής εκτός του εν λειτουργία δικτύου, όπως νέες χαράξεις και επεκτάσεις υφιστάμενου δικτύου. Η ΕΡΓΟΣΕ θα αναλαμβάνει επίσης εργασίες αναβάθμισης στο υφιστάμενο δίκτυο που απαιτούν διακοπή στη λειτουργία της γραμμής (όπως υπογειοποίηση γραμμής), η ευθύνη όμως της γραμμής θα παραμένει στον ΟΣΕ.

Κόμβος της ΝΑ Ευρώπης σε 5 χρόνια

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι με τη συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό «με όραμα, σε μια 5ετία από σήμερα, η Ελλάδα να έχει μετατραπεί σε έναν πραγματικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κι αυτό το πετυχαίνουμε με πλάνο επενδύσεων 4,5 δισ. ευρώ σε πολύ σημαντικά σιδηροδρομικά έργα.

Προχωρούμε στην αναβάθμιση του ρόλου των λιμανιών μας, συνδέοντάς τα με τον σιδηρόδρομο, ώστε η χώρα μας να έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει ως πολλαπλός κόμβος υποδομών, μεταφορών κι ενέργειας της ευρύτερης περιοχής. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στους λιμένες της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης. Αλλάζουμε, δηλαδή, το μοντέλο παραγωγής, ώστε όλα αυτά να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το 2028. Διότι τώρα είναι η στιγμή να εκμεταλλευτούμε τη γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση της Βόρειας Ελλάδας, και του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό και αξιόπιστο εμπορευματικό hub για το bypass των στενών προς τις χώρες του Ευξείνου Πόντου αλλά και πιο μακριά».

Εκσυγχρονισμός σιδηροδρομικού δικτύου

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης τόνισε: «Με το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ επιχειρούμε τη βελτίωση της λειτουργίας τους και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με τη μεταρρύθμιση αυτή θα καταστήσουμε το μέσο ελκυστικό, θα εξαλείψουμε τις χρόνιες καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου.

Παράλληλα, θα αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά του ανοίγοντας τον δρόμο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Στόχος μας είναι ο σιδηρόδρομος να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει και οι πολίτες να έχουν στη διάθεσή τους ποιοτικές υπηρεσίες».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Α. Αρανίτης (Intrakat): Ανάγκη για κοινές λύσεις στα προβλήματα των έργων νέας γενιάς

Για την ανάγκη ενός εθνικού διαλόγου με αντικείμενο την ιεράρχηση της κατασκευής των μεγάλων έργων νέας γενιάς και την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων σε αυτά,...

Η Nova παρουσιάζει τη νέα γενιά καινοτόμων συσκευών

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα το νέο οικοσύστημα καινοτόμων συσκευών...

Η EveryPay, εταιρεία του ομίλου Skroutz, αποκτά άδεια Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος

H EveryPay, η FinTech εταιρεία του ομίλου Skroutz, απέκτησε επίσημα άδεια Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος - Electronic Money Institution (EMI), και μπαίνει στο club των...

Η νέα εποχή του UEFA Champions League ξεκινά στην Cosmote TV

To ανανεωμένο UEFA Champions League, που θα παίζεται σε έναν ενιαίο βαθμολογικά όμιλο με τη συμμετοχή 36 και όχι 32 ομάδων, ανοίγει αυλαία, με...

Έρχεται σταδιακά το WiFi στους σταθμούς του μετρό

Με τους σταθμούς της Ακρόπολης και του Συντάγματος έκανε «πρεμιέρα» το δωρεάν WiFi στο μετρό ενώ ακολουθούν, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα, και οι υπόλοιποι σταθμοί,...