36 C
Athens
Τετάρτη, 12 Ιουνίου, 2024

Αυξάνεται η πίτα των online αγορών-Ρhygital γίνονται οι Έλληνες

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Αυξάνεται η πίτα του e-commerce στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι καταναλωτές δείχνουν να επιλέγουν το πάντρεμα των online αγορών και των αγορών από φυσικά καταστήματα, με τον Έλληνα να γίνεται phygital shopper, επιθυμώντας πλέον μια omnichannel εμπειρία αγορών. Σήμερα, αν και το 76% των Ελλήνων κάνει ηλεκτρονικά τις αγορές του, οι πολίτες θέλουν ένα πιο phygital αγοραστικό μοντέλο.

Σύμφωνα με έρευνα των Focus Bari και Plushost, οι Έλληνες δαπανούν, κατά μέσο όρο, 644 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και 510 ευρώ για αγορές από το Διαδίκτυο. Όπως δείχνει η έρευνα, το τελευταίο δίμηνο το 95% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει πραγματοποιήσει αγορές από φυσικό κατάστημα, ενώ το 78% από e-shop.

Από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν τις αγορές από το online κανάλι: λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών (74%), επειδή εξοικονομούν χρόνο (62%) και γλιτώνουν τη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%). Το 50% απαντά ότι ψωνίζει online επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα.

Όσον αφορά τα φυσικά καταστήματα τα επιλέγουν λόγω της δυνατότητας άμεσης παραλαβής του προϊόντος (69%) και λόγω της δυνατότητας φυσικής επαφής με το προϊόν (65%).

Πώς πληρώνουν 

Η πανελλαδική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2022 σε δείγμα 700 καταναλωτών, ηλικίας 16-74 ετών, δείχνει ακόμη ότι το κυρίαρχο μέσο πληρωμών στα φυσικά καταστήματα όσο και στο ψηφιακό κανάλι είναι η χρεωστική κάρτα: με 44% στην πρώτη περίπτωση και 46% στη δεύτερη.

Στα φυσικά καταστήματα ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμών είναι τα μετρητά με 37%, ενώ στο Διαδίκτυο η αντικαταβολή με 19%.

Ποιοι αγοράζουν online

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι πως οι γυναίκες και οι καταναλωτές ηλικίας 16-34 ετών είναι οι δύο κατηγορίες με το υψηλότερο ποσοστό online αγορών (80% και 82% αντίστοιχα). Επιπλέον, το 63% των καταναλωτών ηλικίας άνω των 65 ετών πραγματοποίησε κάποια online αγορά το τελευταίο δίμηνο.

Πρώτα σε διείσδυση στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών είναι τα φάρμακα και τα συμπληρώματα διατροφής, με ποσοστό 86% να κάνει αυτού του είδους τις αγορές. Ακολουθούν: τα ρούχα με 72%, τα καλλυντικά με 69%, τα εσώρουχα και μαγιό με 61%, η αθλητική ένδυση και υπόδηση με 61%, τα βιβλία με 57%, τα είδη δώρων με 54%.

Ψήφος στο online κανάλι

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι πλέον υπάρχουν αρκετές κατηγορίες προϊόντων, όπου οι καταναλωτές προτιμούν να τα ψωνίζουν από e-shop παρά σε φυσικά καταστήματα. Η έρευνα προχώρησε στον διαχωρισμό σε 27 κατηγορίες. Σε αρκετές από αυτές η ψαλίδα μεταξύ των φυσικών και των ψηφιακών καταστημάτων κλείνει, ενώ σε πέντε υπάρχει ισορροπία μεταξύ online και αγορών από φυσικά καταστήματα, ενώ σε δύο οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου ξεπερνούν αυτές των κλασικών αγορών.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

TÜV AUSTRIA TRUST IT: Νέα Εποχή στην Κυβερνοασφάλεια

Η TÜV AUSTRIA, μία από τις κορυφαίες εταιρείες παροχής ολιστικών υπηρεσιών τεχνικών ελέγχων, επιθεωρήσεων, πιστοποιήσεων και εκπαίδευσης παγκοσμίως, με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την έναρξη...

Το Υπερταμείο παράγει οφέλη για τους πολίτες και το περιβάλλον μέσω των νέων τεχνολογιών

Στόχος η σταδιακή ενσωμάτωση έξυπνων ψηφιακών εφαρμογών με βάση τα δεδομένα από τις θυγατρικές του Ομίλου, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας «Αρχιμήδης» Το Υπερταμείο,...

5G+: Η Cosmote πρώτη στην Ελλάδα διαθέτει εμπορικά δίκτυο τεχνολογίας 5G Stand-Alone

Για μια ακόμα φορά, η COSMOTE κάνει πρώτη το επόμενο βήμα στον τομέα των κινητών επικοινωνιών στην Ελλάδα, προχωρώντας στην εμπορική διάθεση του δικτύου...

Nova 5G Home Internet: Νέα προηγμένη λύση σταθερής τηλεφωνίας, με ταχύτητες έως 100 Mbps

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει το Nova 5G...

Πώς θα γίνει mainstream η ηλεκτροκίνηση: Αύξηση 194% στα σημεία φόρτισης έως το 2029

Της Νατάσας Φραγκούλη Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση -αν και όχι με τους αρχικά προβλεπόμενους υπερ-ταχείς ρυθμούς- κάνει η παγκόσμια κοινότητα. Με την έλλειψη συγκροτημένων δικτύων...