30.6 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

Adidas: Το brand που οι χάκερς λάτρεψαν να μιμούνται το 2020

Πάρτι έκανε το ψηφιακό έγκλημα το 2020, τη χρονιά της πανδημίας. Οι κυβερνοεγκληματίες, στη διάρκεια ενός χρόνου κοινωνικής αποστασιοποίησης και απομακρυσμένης εργασίας, αξιοποίησαν την αυξημένη προσήλωση των πολιτών στο Internet για αυξήσουν τα κέρδη τους.

Για άλλη μια χρονιά ένα από τα πιο δημοφιλή «εγκλήματα» στο Διαδίκτυο ήταν το “spoofing”, δηλαδή η πλαστογράφηση, δημοφιλών εμπορικών σημάτων. Τα κορυφαία brands, που πλαστογραφήθηκαν (spoofed brands) το 2020, ήταν εμπορικά σήματα που προσφέρουν εργαλεία συνεργασίας, καθώς και εκείνα που σχετίζονται με online αγορές.

Έτσι, η Google, το Dropbox, η  η Amazon και το PayPal, βρέθηκαν στα 10 κορυφαία εμπορικά σήματα που πλαστογραφήθηκαν το 2020. Το YouTube και το Facebook, στα οποία οι καταναλωτές βασίστηκαν περισσότερο για την ειδησεογραφική τους ενημέρωση πέρυσι, ήταν επίσης στην κορυφή της λίστας.

Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι η Adidas έκανε το ντεμπούτο της το 2020 ως το έβδομο πιο συχνά πλαστογραφημένο εμπορικό σήμα το 2020, πιθανώς λόγω της ζήτησης για τις σειρές των Yeezy και Superstar. Όπως εξηγεί η έκθεση “Threat Intelligence Index” της ομάδας X-Force, που έδωσε στη δημοσιότητα η IBM, οι εγκληματίες που δρουν στον κυβερνοχώρο επέλεξαν να μεταμφιέζονται συχνότερα σε εμπορικά σήματα που εμπιστεύονται οι καταναλωτές.

Tο παράδοξο της Adidas

Θεωρούμενη ως ένα από τα εμπορικά σήματα με μεγάλη επιρροή στον κόσμο, η Adidas φάνηκε ελκυστική για τους κυβερνοεγκληματίες, που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την καταναλωτική ζήτηση. Στόχος τους να οδηγήσουν όσους ψάχνουν για πολυπόθητα αθλητικά παπούτσια σε κακόβουλες ιστοσελίδες, σχεδιασμένες ώστε να μοιάζουν με νόμιμες.

Μόλις ένας χρήστης επισκεφθεί αυτούς τους χώρους (domains) που μοιάζουν νόμιμοι, οι κυβερνοεγκληματίες θα επιδιώξουν είτε να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές απάτες πληρωμών, είτε να κλέψουν τα οικονομικά στοιχεία των χρηστών, να υποκλέψουν τα διαπιστευτήριά τους ή να μολύνουν τις συσκευές των θυμάτων με κακόβουλο λογισμικό.

Η έκθεση αναφέρει ότι η πλειοψηφία της πλαστογράφησης της Adidas σχετίζεται με τη ζήτηση για τις σειρές των Yeezy και Superstar της εταιρείας. Από μόνη της, η σειρά Yeezy απέφερε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019, ενώ ήταν ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις αθλητικά παπούτσια του γίγαντα των αθλητικών ειδών.

«Είναι πιθανό ότι, με τη διαφημιστική εκστρατεία για την επόμενη κυκλοφορία μοντέλων στις αρχές του 2020, οι επιτιθέμενοι αξιοποίησαν τη ζήτηση του κερδοφόρου εμπορικού σήματος για να αποκομίσουν τα δικά τους κέρδη» σημειώνει το “Threat Intelligence Index”.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Global Sustain συμμετείχε ενεργά στην υλοποίηση της Διατραπεζικής Ψηφιακής Πλατφόρμας “ESGr”

Στην υλοποίηση μίας καινοτόμου διατραπεζικής πλατφόρμας συλλογής και ανάλυσης μη χρηματοοικονομικών δεδομένων των επιχειρήσεων σε θέματα ESG (E: Περιβάλλον, S:Κοινωνία, G:Διακυβέρνηση), συνέβαλε αποφασιστικά η...

Amazon Web Services: Το MAD TV αξιοποιεί τις δυνατότητες του Amazon Bedrock στα φετινά MAD Video Music Awards

Το MAD TV, το κορυφαίο μουσικό δίκτυο της Ελλάδας, προετοιμάζει το κοινό για μια συναρπαστική εικαστική εμπειρία στα επερχόμενα ΜAD Video Music Awards από...

ΕΕΤΤ: «Ναι» στις νέες τιμές χονδρικής του ΟΤΕ για την οπτική ίνα

Στις ευρωπαϊκές αρχές έστειλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) την πρόταση του ΟΤΕ που προβλέπει ένα σύστημα αμοιβαίων εκπτώσεων έως και 28% μεταξύ των παρόχων...

Η Vodafone στηρίζει το Athens Pride για 9η χρονιά

H Vodafone γιορτάζει τη διαφορετικότητα και υποστηρίζει για 9η συνεχή χρονιά την πρωτοβουλία Athens Pride 2024 καλώντας όλα τα άτομα να ενώσουν τις φωνές...

Telekom: Κορυφαία συνδεσιμότητα σε όλα τα γήπεδα του UEFA EURO 2024 μέσω 5G και οπτικών ινών

Τα δέκα γήπεδα ποδοσφαίρου που θα «φιλοξενήσουν» το UEFA EURO 2024TM, αναβάθμισε τεχνολογικά η Telekom, μέλος της οποίας είναι και η COSMOTE, διασφαλίζοντας βέλτιστη...