19.1 C
Athens
Τρίτη, 28 Νοεμβρίου, 2023

6 στους 10 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου είναι πλέον e-shoppers

Σε ρυθμό ηλεκτρονικών αγορών κινείται το εγχώριο λιανεμπόριο με την Ελλάδα να κλείνει σταδιακά την ψαλίδα που τη χωρίζει από τις ώριμες ψηφιακά αγορές της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης στις online αγορές. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 50% των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα προέβη σε κάποια αγορά μέσω Internet το τελευταίο 15ήμερο.

Το ποσοστό αυτό είναι το ίδιο με το αντίστοιχο του Ιουνίου του 2021. Επίσης, είναι μεν χαμηλότερο από το αντίστοιχο του Δεκεμβρίου του 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές.

Το εν λόγω ποσοστό, αν και σημαντικό, απέχει ακόμη από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά. «Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα» διαπιστώνει η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B-C).

Ποσοστό online αγορών 

Σύμφωνα με την έρευνα, που διενεργεί το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το ΣΕΛΠΕ, οι διαδικτυακές αγορές αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 10% των συνολικών τους αγορών.

Πιο αναλυτικά, τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο του Ιουνίου 2021.

Τα ποσοστά αγορών μέσω Διαδικτύου ανά κατηγορία προϊόντων/υπηρεσιών τον Δεκέμβριο 2021 είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τον Ιούλιο του 2021 και κάπως μειωμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια-ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη με 34%.

Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια-είδη δώρων- κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13%, τα έπιπλα με 13%.

Στα 14 δισ. ο τζίρος

Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του Διαδικτύου  με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη, το 2021 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C. Με βάση τις εκτιμήσεις, οι συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου € 14 δισ.

Τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν πλέον σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα € 10 εκατ.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε και πλέον παγιώνεται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία δύο χρονιά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα» αναφέρει η έρευνα.

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Αναβαθμίζεται ψηφιακά το Πυροσβεστικό Σώμα για την καλύτερη διαχείριση κρίσεων

Τα τελευταία χρόνια κρίνεται αναγκαία η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για μια σύγχρονη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φαινομένων των φυσικών καταστροφών τόσο...

Κατά 7% θα μειωθεί το Capex των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έως το 2025

 Τάση επιβράδυνσης καταγράφουν οι επενδύσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων διεθνώς, με την Ελλάδα να κινείται, πάντως, σε αντίθετη τροχιά από τη διεθνή αγορά. Σύμφωνα με...

Αλέξανδρος Εξάρχου: Οι προκλήσεις της αγοράς ενέργειας για την πράσινη μετάβαση

Για τις προκλήσεις στην αγορά ενέργειας και την πράσινη μετάβαση μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, σε...

Hello Athens: Η Nova φέρνει υπερυψηλές ταχύτητες Internet σε ακόμα περισσότερες γειτονιές της Αθήνας

Αναβαθμισμένη εμπειρία, γρήγορο και αξιόπιστο Ιnternet σε ακόμα περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις με το Nova Fiber Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου...

Visa: Συμβουλές για ασφαλείς συναλλαγές εν όψει των εορταστικών αγορών

Αυξημένη δραστηριότητα σχετικά με απάτες κατά τη διάρκεια των εορτών, τόσο στις συναλλαγές με κάρτα με φυσική παρουσία (card present), όσο και μέσω ηλεκτρονικού...