13.4 C
Athens
Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου, 2024

Υπουργείο Μεταφορών: Δεν αμφισβητείται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών

  • Της Μαρίας Μόσχου

Επίσημη… πρεμιέρα κάνουν σήμερα  τα  πρώτα αστικά δρομολόγια με λεωφορεία ΚΤΕΛ,  με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να καθησυχάζει τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες ότι η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ δεν θίγει το δημόσια χαρακτήρα του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ.

Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η υλοποίηση της συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ, τα οποία θα εκτελούν περιφερειακές γραμμές της ΟΣΥ, το υπουργείο Μεταφορών, και ειδικότερα ο Γενικός Γραμματέας Ν. Σταθόπουλος, με επιστολή του καθησυχάζει τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες τονίζοντας ότι η οι αλλαγές που γίνονται δεν προεικονίζουν εξελίξεις ούτε αμφισβητούν το δημόσιο χαρακτήρα τους.

«Οι πρόσφατες αποφάσεις της πολιτείας, τόσο η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, όσο και η ενίσχυση του στόλου μέσω leasing, αποτελούν ενέργειες επείγουσας φύσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Δεν προεικονίζουν, καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, εξελίξεις στην ΟΣΥ ή στον ΟΑΣΑ, ούτε αμφισβητούν το δημόσια χαρακτήρα τους. Αντιθέτως συνοδεύονται από μόνιμα μέτρα ενίσχυσης του δημοσίου συστήματος μεταφορών στην πρωτεύουσα» αναφέρεται στην επιστολή προς τους εργαζόμενους και την διοίκηση της ΟΣΥ.

Ο κ. Σταθόπουλος αναφέρθηκε στις 655 προσλήψεις μονίμων οδηγών για τις οποίες η ΟΣΥ έχει ήδη υποβάλει δικαιολογητικά και το σχέδιο προκήρυξης στο ΑΣΕΠ και στην προμήθεια 1300 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επίσης πρόσθεσε ότι στην περίπτωση του leasing το τίμημα ανά λεωφορείο που θα λάβει ο ανάδοχος έχει μειωθεί με τρόπο που να αντιστοιχεί στις συνήθεις τακτικές υπηρεσίες συντήρησης και επιθεώρησης που προσφέρει η ΟΣΥ στο δικό της αμαξοστάσιο και με το δικό της προσωπικό ενώ αντίθετα τι κόστος των ανταλλακτικών θα βαρύνει τον ανάδοχο.

«Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του συστήματος αμφισβητείται, ούτε συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους εργαζόμενους» ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ πρόσθεσε ότι όπως το 2019 εγκριθήκαν οι ΣΣΕ έτσι και φέτος θα παραταθούν έως τέλος του 2020.

Και η επιτολή καταλήγει: «Ο καιρός της πανδημίας είναι χρόνος κοινής προσπάθειας και όχι άσκοπων αντιπαραθέσεων. Και οι εργαζόμενοι, που μέχρι και σήμερα προσέφεραν τα πάντα, να είναι σίγουροι ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες θα βγουν από την κρίσης της πανδημίας πιο ισχυρές και ανεβασμένη την εκτίμηση του επιβατικού κοινού.

 

Τα πρώτα ΚΤΕΛ σε αστικές διαδρομές

Με τα ίδια χρώματα των λεωφορείων της ΟΣΥ βγήκαν σήμερα στους δρόμους της Αττικής τα πρώτα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που εκτελούν γραμμές της ΟΣΥ.

Στόχος είναι να ενισχυθούν σημαντικά τα δρομολόγια στο κέντρο αλλά και οι χρονοαποστάσεις ώστε να μειωθεί ο συνωστισμός τόσο στις στάσεις όσο και μέσα στα λεωφορεία.

Με την ανάθεση εκτέλεσης περιφερειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής:

  • Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ενισχύεται με 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγούς σε ημερήσια βάση,
  • Επιτυγχάνεται το 100% της εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις,
  • Μειώνονται οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΑ.

Οι πρώτες από τις εξήντα συνολικά γραμμές που ανατίθενται είναι οι «504: Θρακομακεδόνες – Σ.Σ. Δεκελείας – Κηφισιά» και «740: Ολυμπιακό Χωριό – ΣΚΑ – Αχαρναί – Αγ. Άννα».

Οι χρονοαποστάσεις των δυο δρομολογίων θα βελτιωθούν σημαντικά κατά 5 και 17,5 λεπτά αντίστοιχα.

Με την εκτέλεση των δύο γραμμών από τα ΚΤΕΛ Αττικής, η ΟΣΥ εξοικονομεί οχήματα που θα αξιοποιηθούν για την περαιτέρω ενίσχυση του έργου σε σημαντικές γραμμές υψηλής επιβατικής κίνησης στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα, στις: «732 Αγ. Φανούριος – Χαλκοκονδύλη», «Α8 Πολυτεχνείο – Ν. Ιωνία – Μαρούσι», «235: Ζωγράφου – Ακαδημία» και «220 – 221: Α. Ιλίσια – Ακαδημία».

 

Β’ ΦΑΣΗ: Ημερομηνία υλοποίησης Δευτέρα 5/10/2020

Τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου, προστίθενται  επιπλέον οχήματα των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, με την ανάθεση των γραμμών: «123: Σαρωνίδα – Ανάβυσσος – Παλαιά Φώκαια», «171: Στ. Μετρό Ελληνικό – Βάρκιζα», «323: Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα», «326: Στ. Κάντζας – Σπάτα – Άρτεμις», «310: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα» και «330: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα».

Με την εφαρμογή της Β΄ Φάσης τα οχήματα που θα εξοικονομηθούν, θα ενισχύσουν γραμμές που χρήζουν βελτίωσης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Αθήνα φιλοξένησε την πρώτη εκδήλωση για την Οικονομία του Ντόνατ, με στόχο ένα βιώσιμο και δίκαιο Μέλλον

Η πρώτη εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ντόνατ στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου στο ΕΤΕΡΟΝ, το Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική...

Οι επιχειρήσεις θα αυξήσουν τη δαπάνη για ψηφιακό μετασχηματισμό στο 11% των εσόδων μέχρι το 2030

Της Νατάσας Φραγκούλη Αυξημένες συνεχίζουν να βαίνουν οι δαπάνες των επιχειρήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Έρευνα του GSMA Intelligence. δείχνει ότι οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να...

Μεγάλες επενδύσεις αλλάζουν την ενεργειακή εικόνα της Ελλάδας

Σημαντικές επενδύσεις σε ενέργεια και υποδομές στην πράσινη οικονομία ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης, ήταν το...

Μία ώρα την ημέρα εξοικονομούν οι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν AI

Της Νατάσας Φραγκούλη Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και οι τεχνολογικές εξελίξεις διαμορφώνουν ραγδαία τον κόσμο της εργασίας, δημιουργώντας νέες δυναμικές για εργοδότες και εργαζόμενους. Σύμφωνα...

Σε Fraport – Κοπελούζο – Κωνσταντακόπουλο το αεροδρόμιο Καλαμάτας, έναντι €45,2 εκατ.

Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο αξιολόγησε και έκανε αποδεκτή την προσφορά που υποβλήθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση...