36.2 C
Athens
Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025

Χωρίς στέγη τα λεωφορεία που παίρνουν έξωση από το Ελληνικό

  • Της Μαρίας Μόσχου

Πρόχειρα, εν κρυπτώ, χωρίς χρονοδιάγραμμα αλλά κυρίως χωρίς οικονομοτεχνική και κυκλοφοριακή μελέτη και χωρίς μέτρα τήρησης υγιεινής και ασφάλειας σχεδιάζεται η μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού στα υφιστάμενα αμαξοστάσια Π. Pάλλη, Ανθούσας, Βοτανικού, Μπραχαμίου και Αγ. Ιωάννη Ρέντη. Βασικό σημείο τριβής μεταξύ διοίκησης και διευθύνσεων αμαξοστασίων η χωρητικότητά τους καθώς από το Ελληνικό παίρνουν … έξωση 325 λεωφορεία εκ των οποίων τα 172 αρθρωτά (18μετρα).

Και όλα αυτά ενώ έχουν απομείνει λιγότερο από δυο μήνες που το αμαξοστάσιο του Ελληνικού πρέπει να έχει μεταφερθεί και το ακίνητο να παραδοθεί στην Ελληνικό ΑΕ.

Ήδη έχει ξεκινήσει προσπάθεια για απομάκρυνση των παροπλισμένων λεωφορείων με ανάθεση σε ιδιώτη ωστόσο ακόμα και αν απομακρυνθούν αυτά τα λεωφορεία το πρόβλημα δεν φαίνεται να λύνεται, για την ΟΣΥ.

Όλα αυτά δείχνουν ότι ο χρόνος πιέζει πραγματικά καθώς όλες οι μέχρι σήμερα προσπάθειες να βρεθεί εναλλακτική λύση δεν έχουν  ευοδωθεί.

Τη Δευτέρα μάλιστα υπήρξε μεγάλη ένταση στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού  για το αν αλλά και πόσα λεωφορεία μπορούν να φιλοξενηθούν από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού καθώς άτομα από την διοίκηση επέμεναν ότι εύκολα μπορούν να χωρέσουν στο χώρο ενώ άτομα από την διεύθυνση του αμαξοστασίου  το θεωρούσαν ανέφικτο. Αποτέλεσμα ήταν βαριοί χαρακτηρισμοί εκατέρωθεν χωρίς ωστόσο να βρεθεί λύση ούτε χώρος για τα λεωφορεία που παίρνουν έξωση από το Ελληνικό.

Είχε προηγηθεί  την προηγούμενη Παρασκευή ένα επεισόδιο μεταξύ διοίκησης και διεύθυνσης αμαξοστασίου της Π. Ράλλη όπου η διοίκηση με μεζούρες προσπαθούσε να πείσει ότι χωράνε αρκετά λεωφορεία. Από την άλλη οι υπεύθυνοι του αμαξοστασίου με επιχειρήματα εξηγούσαν ότι τα λεωφορεία δεν μπορούν να στοιβαχτούν καθώς για να ξεπαρκάρει ένα 18μετρο λεωφορεία απαιτεί τουλάχιστον 20 μέτρα επιπλέον χώρο.

Ακολούθησαν «επιτόπιες αυτοψίες» από την διοίκηση της ΟΣΥ στα αμαξοστάσια της Ανθούσας και του Μπραχαμίου οπού διαδραματίστηκαν νέα επεισόδια με την διοίκηση να απαιτεί να «στριμώξει» το 18μετρο λεωφορείο μέσα στο συνεργείο της Ανθούσας όπου το μήκος του είναι μικρότερο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κλείσουν ούτε οι πόρτες.  Μάλιστα προτάθηκε και η επέκταση του αμαξοστασίου με πρόχειρη μεταλλική κατασκευή για να χωρέσει το λεωφορείο. Βέβαια καμία πρόταση δεν έγινε για τους λάκκους επισκευής και συντήρησης οι οποίοι πρέπει και αυτοί να επεκταθούν.

Επιπλέον τα αμαξοστάσια του Αγ. Ιώαννη Ρέντη και Πέτρου Ράλλη έχουν συρρικνωθεί λόγω διαπλάτυνσης των δρόμων που γειτνιάζουν με ταυς χώρους φύλαξης των λεωφορείων με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η έκτασή τους και κατά συνέπεια η χωρητικοτητά τους.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ακούστηκε ακόμα και η άποψη κάποια από τα λεωφορεία να μένουν και εκτός αμαξοστασίου το βράδυ!

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση αναζητά πλέον χώρους για να μεταφερθούν παροπλισμένα λεωφορεία ακόμα και στα μικρά αμαξοστάσια των τρόλεϊ όπως αυτό του Ρουφ ώστε να γίνει χώρος για τα λεωφορεία του Ελληνικού.

Η απόφαση του 2016

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι στις 20.04.2016 με απόφαση της τότε υφυπουργού Μεταφορών Μ. Χρυσοβελώνη είχε συγκροτηθεί ομάδα εργασίας «για την εξεύρεση κατάλληλων χώρων για τη μετεγκατάσταση του Αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε., του Εργαστηρίου Οχημάτων και του Δημοσίου ΚΤΕΟ από το χώρο του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Η επιτροπή είχε τρεις μήνες προθεσμία για να αποφανθεί και να υποδείξει είτε έναν ενιαίο είτε περισσότερους χώρους δηλ. θα έπρεπε να έχει δώσει το πόρισμά της τον Ιούλιο του 2016, οπότε θα υπήρχε αρκετός χρόνος για την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων και τη μεταφορά.

Σύμφωνα με την απόφαση έργο της Ομάδας Εργασίας που είχε συσταθεί τότε ήταν η αναζήτηση και εξεύρεση εναλλακτικών χώρων που θα πληρούσαν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για τη μετεγκατάσταση του Αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε., του Εργαστηρίου Οχημάτων και του Δημοσίου ΚΤΕΟ από το χώρο του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Μάλιστα στην απόφαση αναφερόταν ότι η «αναζήτηση των κατάλληλων χώρων για τη μετεγκατάσταση των αναφερόμενων υποδομών προσδιορίζεται στην περιοχή της νοτιοανατολικής Αττικής χωρίς ωστόσο η απαίτηση αυτή να είναι δεσμευτική για τις εναλλακτικές προτάσεις που θα υποβληθούν στην Ομάδα Εργασίας. Η μετεγκατάσταση των ανωτέρω υποδομών δύναται να υλοποιηθεί είτε σε έναν ενιαίο χώρο είτε σε περισσότερους, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις ως προς την έκταση, τις χρήσεις γης και τις οδικές προσβάσεις. Ειδικά για τη μεταφορά του αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε., οι εναλλακτικές προτάσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον περιορισμό, όσο είναι δυνατόν, των νεκρών οχηματοχιλιομέτρων των λεωφορείων και των επιπτώσεων στο συγκοινωνιακό έργο του Οργανισμού».

Η Ομάδα Εργασίας θα έπρεπε να υποβάλλει στην Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έκθεση με τις δυνατές εναλλακτικές προτάσεις των διαθεσίμων χώρων για την μετεγκατάσταση του Αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε., του Εργαστηρίου Οχημάτων και του Δημοσίου ΚΤΕΟ.

Στην επιτροπή συμμετείχαν στελέχη του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών. Επικρατείας αλλά και της Δ/νσης Διαχείρισης Περιουσίας από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.),  της εταιρείας Ελληνικό Α.Ε., του ΤΑΙΠΕΔ, του ΟΑΣΑ αλλά και της ΟΣΥ.

Ωστόσο ακόμα και αν η έκθεση έγινε, οι προτάσεις δεν στάθηκαν ικανοποιητικές και δεν έγιναν αποδεκτές με αποτέλεσμα μέσα στο 2018 πλέον να γίνεται αγώνας δρόμου με πρόχειρες λύσεις που θα κοστίσουν ακριβά στην ΟΣΥ.

Και αυτό γιατί τελικά τα νεκρά οχηματοχιλιόμετρα θα είναι πολλά καθημερινά καθώς τα λεωφορεία θα πρέπει να μοιραστούν σε όλα τα αμαξοστάσια. Αυτό σημαίνει ότι για να φτάσει ένα λεωφορείο στην αφετηρία θα πρέπει να διανύσει πριν την έναρξη της βάρδιας και μετά το τέλος της παραπάνω από 80 «νεκρά» οχηματοχιλόμετρα. Όλο το κόστος, που μόνο για το πετρέλαιο αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 εκατ. ευρώ, θα βαρύνει την ΟΣΥ σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογράψει ο υπουργός Μεταφορών – Υποδομών με την Ελληνικό ΑΕ.

Σημειώνεται ότι το Ελληνικό στεγάζει συνολικά 325 λεωφορεία (172 αρθρωτά 18μέτρων,  104 λεωφορεία 12μετρα και 49 midi 8,6  μέτρων) που εκτελούν 45 λεωφορειακές γραμμές

Σημειώνεται ότι τα λεωφορεία από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού εξυπηρετούν Νοτιοανατολικά και Βόρεια Προάστια. Συγκεκριμένα εκτελούν δρομολόγια Ελληνικό – Αλιμο- Γλυφάδα- Βούλα- Βουλιαγμένη- Βάρη – Σαρωνίδα-Αεροδρόμιο -Τοπικά Γλυφάδας αλλά και Κηφισιά μεταφέροντας σχεδόν το ένα τρίτο του πληθυσμού του Λεκανοπεδίου της Αττικής. Έχει 700 εργαζόμενους με τις εξής ειδικότητες: προσωπικό κίνησης, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Υπενθυμίζεται ότι η «Ελληνικό Α.Ε.» έθεσε για πρώτη φορά το θέμα στην εταιρεία τον Φεβρουάριο του 2016, ενώ η υποχρέωση της ΟΣΥ για απομάκρυνση του αμαξοστασίου από το Ελληνικό ήταν γνωστή πολύ καιρό νωρίτερα.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Nova: Το Oh! Jazz από την Τετάρτη 9 Ιουλίου στην πλατφόρμα ΕΟΝ

Τo Oh!Jazz, το νέο μουσικό κανάλι για τους λάτρεις της Jazz, έρχεται στις οθόνες των συνδρομητών της Nova από την Τετάρτη 9 Ιουλίου. Το Oh!...

LG QNED86: Ζήστε την κάθε σκηνή σαν να είστε εκεί

Για όσους δεν κάνουν εκπτώσεις στην εμπειρία ψυχαγωγίας τους, η νέα LG QNED86 evo AI της LG Electronics (LG) έρχεται για να μετατρέψει το...

Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία

Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα...

Ήλιος, Θάλασσα και Καριέρα: Η Emirates αναζητά πληρώματα καμπίνας σε δημοφιλείς προορισμούς διακοπών

Η Emirates, η μεγαλύτερη διεθνής αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, ταξιδεύει αυτό το καλοκαίρι στους πιο αγαπημένους καλοκαιρινούς προορισμούς της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Σαντορίνης, στο...

Η κυβερνοασφάλεια εξελίσσεται σε στρατηγικό συντελεστή αξίας, σύμφωνα με νέα έρευνα της EY

Σε ένα περιβάλλον όπου οι ψηφιακές απειλές πολλαπλασιάζονται και η πολυπλοκότητα των τεχνολογικών υποδομών αυξάνεται, η έννοια της κυβερνοασφάλειας επαναπροσδιορίζεται. Πλέον, δεν αφορά, αποκλειστικά...