Ζητάμε την άμεση διεξαγωγή έρευνας για την παρουσία της Uber στην ελληνική αγορά
Το ΣΑΤΑ ήταν το πρώτο που κατήγγειλε τις παράνομες πρακτικές της Uber, όταν η αμερικάνικη πολυεθνική μπήκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2014. Σήμερα η διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian αποδεικνύει ότι έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο.
Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, δημοσιογράφων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν την εταιρία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί.
Αν και η δικαίωση (για την οποία δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία) καθυστέρησε αρκετά χρόνια, περιμένουμε σήμερα μια πρωτοβουλία-έρευνα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για το τι έγινε στο ίδιο διάστημα στην Ελλάδα, ποιος τους υποστήριξε, ποια μεταχείριση είχε η Uber από τα ελληνικά ΜΜΕ (γι αυτό περιμένουμε την επίσημη θέση της ΕΣΗΕΑ) , με ποιο τρόπο ποδοπατήθηκε το εισόδημα των οδηγών ταξί και αν έχασε έσοδα –και πόσα- το ελληνικό κράτος από την δραστηριότητα της εταιρίας.
Ζητάμε επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων
Ζητάμε επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο Κοινοβούλιο και φυσικά την άποψη της ελληνικής κυβέρνησης, είτε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό είτε από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.
Σε κάθε περίπτωση το ΣΑΤΑ θα προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν οχτώ χρόνια. Ωστόσο αναρωτιόμαστε :
-Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75 ) που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;
– Πως συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’ με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις) ;
– Με ποιόν τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπή νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ ;
Το κείμενο έχει αποσταλεί στην Κυβέρνηση, στα πολιτικά κόμματα και στην ΑΑΔΕ και συνοδεύεται από το αίτημα για άμεση συνάντηση με τον καθένα φορέα ξεχωριστά.
Aνακοίνωση του βουλευτή Ανατολικής Αττικής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη
Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, παραπληροφόρησαν τον ελληνικό λαό «Γιατί να το κρύψομεν άλλωστε;» Σας θυμίζει κάτι η εταιρεία Uber και οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης;
Παρά τις διεθνείς αποκαλύψεις για την εταιρεία Uber, που συγκλονίζουν Ευρώπη και Αμερική, στη χώρα μας, η ΝΔ και τα στελέχη της αλλά και πολλά συστημικά ΜΜΕ, που είχαν αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση της, αλλά και την σπίλωση και κατασυκοφάντηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχουν πιεί το αμίλητο νερό…
Πώς να μιλήσουν άλλωστε όταν, ως αξιωματική αντιπολίτευση η ΝΔ, κορυφαία στελέχη της και στρατευμένα ΜΜΕ, στήριξαν δημόσια την εταιρεία Uber και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, λειτουργώντας με τον τρόπο ακριβώς, που αποκαλύπτεται από διεθνή μέσα;
Πώς να μιλήσουν σήμερα για την διαπλοκή πολιτικών σε όλη την Ευρώπη με την εταιρεία Uber και τους τρόπους που παρέμβαιναν, για τις αλλαγές στους Νόμους και την απορρύθμιση επαγγελμάτων, προς όφελος πολύ λίγων συγκεκριμένων εταιρειών, όταν λειτούργησαν με τον ίδιο τρόπο, λασπώνοντας και λοιδορώντας εμάς, σε προσωπικό και πολιτικό επίπεδο ;
Κύριε Μητσοτάκη, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της UBER από “θρασείς” δημοσιογράφους που λένε αλήθειες, είστε υποχρεωμένος να μας απαντήσετε :
Ποια στελέχη της ΝΔ είχαν συναντηθεί με την Uber και γιατί την υποστήριζαν με τόσο πάθος; Ποια στελέχη της ΝΔ είχαν συναντηθεί με άλλες εταιρείες διαμεσολάβησης, ιδιαίτερα μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου για την Uber και γιατί τις υποστηρίζατε με τόσο πάθος; Γιατί τρία χρόνια ακυρώσατε στην πράξη τον Ν.4530/18 για τις εταιρείες διαμεσολάβησης;
Γιατί τρία χρόνια δεν ενεργοποιήσατε την ηλεκτρονική πλατφόρμα ελέγχου της ελάχιστης χρονοχρέωσης και δεν ελέγχετε τις εταιρείες διαμεσολάβησης, που ασκούν μεταφορικό έργο και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και τέλος
Γιατί «διαμεσολαβήσατε» για να παραδοθεί το Συνδικαλιστικό κίνημα των ΤΑΞΙ σε αρεστούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη;
Η αλήθεια που σήμερα αποδεικνύεται είναι ότι δεν προτιμήσαμε να εξυπηρετήσουμε συγκεκριμένα συμφέροντα, παρά τις μεγάλες πιέσεις, σε βάρος του ελληνικού λαού, σε αντιδιαμετρικά αντίθετη πολιτική από τον κ. Μητσοτάκη, την κυβέρνηση του και τoυς συνοδοιπόρους του.
Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, μας λοιδόρησαν, μας συκοφάντησαν, μας στοχοποίησαν, παραπληροφορώντας τον ελληνικό λαό …
Σχόλιο του Νίκου Παππά, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
«Στην Ελλάδα, η Uber είχε την υποστήριξη της Ν.Δ. Η ρύθμιση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 τερμάτισε το καθεστώς αδιαφάνειας και φοροδιαφυγής»
Το 2018, όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ νομοθετούσε ρυθμίσεις που τερμάτιζαν το καθεστώς αδιαφάνειας και φοροδιαφυγής στον χώρο των μεταφορών μέσω πλατφορμών, τύπου Uber, «υπήρξαν πιέσεις απέναντι στην κυβέρνηση και ειδικά στον Χρήστο Σπίρτζη», ενώ «υπήρχε και μία πολιτική στήριξη από τη Ν.Δ. προς την εταιρεία. Από τον κ. Μητσοτάκη, την κυρία Μπακογιάννη, τον κ. Χατζηδάκη, τον κ. Κυρανάκη», τόνισε ο Νίκος Παππάς, μιλώντας στο κανάλι της Βουλής, με αφορμή τη διαρροή χιλιάδων εγγράφων της εταιρείας που δείχνουν πιθανές πολιτικές παρεμβάσεις υπέρ της σε διεθνές επίπεδο.
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαπιστώσει, μεταξύ άλλων, ότι «η εταιρεία λειτουργούσε στη χώρα μας χωρίς να έχει φορολογική έδρα σε αυτή, ότι τα χρήματα που κατέβαλλε ο πελάτης δεν πήγαιναν σε ελληνικό τραπεζικό λογαριασμό και ότι δεν υπήρχε υπεύθυνος κατά τον νόμο για την εταιρεία στην Ελλάδα».
Οι ρυθμίσεις που τέθηκαν το 2018 και τις οποίες δεν αποδέχθηκε η εταιρεία, αναστέλλοντας τη δραστηριότητά της στη χώρα μας, ζητούσαν ελληνικό ΑΦΜ για την εταιρεία, να κατατίθενται οι εισπράξεις της σε ελληνικό τραπεζικό ίδρυμα, να υπάρχει υπεύθυνος σύμφωνα με τον νόμο και να απασχολούνται επαγγελματίες οδηγοί.