- Της Μαρίας Μόσχου
Το σχέδιο για είσοδο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις Σταθερές Συγκοινωνίες προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια σε μετρό και τραμ αναζωπύρωσαν χθες οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της υπό ιταλικό ιδιοκτησιακό καθεστώς εταιρείας κ. Φ. Τσαλίδης.
Κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους ο κ. Τσαλίδης απαντώντας σε ερώτηση αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζει να θέλει το δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, ο κ. Τσαλίδης υποστήριξε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει «άδεια λειτουργίας για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες».
Μάλιστα απαντώντας σε ερώτηση αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενδιαφερόταν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης του μετρό και του τραμ ανέφερε ότι αυτό είναι «κάτι που θα το συναποφασίσουμε μαζί με την Ιταλική μητρική μας εταιρεία Trainitalia.”
Αναφορικά με το πλάνο των επενδύσεων και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να προχωρήσει σε επενδύσεις 2,2 δισ. ευρώ, ποσό που περιλαμβάνει τόσο τη μισθοδοσία των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).
Εδώ σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να υπογράψει την ανάληψη των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως (συνολικά 750 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας).
Όπως υποστήριξε ο κ. Τσαλίδης στα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -τα οποία έχει εξαγγείλει από την πρώτη ημέρα εξαγοράς της εταιρείας και δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί- είναι η άφιξη δύο πλήρως ανακατασκευασμένων τρένων από την Ιταλία. Τα δύο ATR470 (παλαιότερα μοντέλα από αυτά που αρχικώς είχε ανακοινώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι θα φέρει στην Ελλάδα) αναμένεται να καταφθάσουν στα τέλη του 2020, θα είναι πλήρως ανακατασκευασμένα εσωτερικά και εξωτερικά ενώ οι μηχανές τους θα έρθουν με μηδενικά χιλιόμετρα.
Με την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ προχωρούν άμεσα οι εργασίες αναβάθμισης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων των δύο εργοστασίων της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στην Αθήνα. Στόχος είναι τα δύο μεγάλα εργοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ να μπορούν να αναλάβουν τη βαριά συντήρηση όλων των συρμών που κινούνται σε σταθερή τροχιά (τρένα, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και μετρό) καθώς επίσης και τη συντήρηση βαριών οχημάτων που κινούνται στο δρόμο.
Την ίδια στιγμή ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου οι επιβάτες θα μπορούν να κλείνουν εισιτήρια και να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους όπως στα αεροπλάνα, όπου η εταιρεία αναμένεται να επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται και μία νέα καινοτομία αυτή του “Ενιαίου Εισιτηρίου” όπου κάποιος θα μπορεί να ταξιδεύσει με το ίδιο εισιτήριο με τρένο, αεροπλάνο και πλοίο.
Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που θα πάψει και τυπικά να υπάρχει από την 1η Ιανουαρίου ενώ αντιθέτως προγραμματίζονται 400 προσλήψεις. Επίσης η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας “της νέας μεγάλης ΤΡΑΙΝΟΣΕ “θα συμπεριλάβει τώρα και τους εργαζόμενους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ.
Ο Προαστιακός
Τις κακές υπηρεσίες του Προαστιακού Σιδηρόδρομου απέδωσε ο κ. Τσαλίδης στην κατάσταση της υποδομής που ανήκει στον ΟΣΕ και όπως επεσήμανε δεν επιτρέπει να δρομολογηθούν περισσότερα τρένα.
Για ακόμα μία φορά ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έριξε τις ευθύνες στον ΟΣΕ κυρίως για θέματα ασφαλείας των σταθμών του Προαστιακού αλλά και στο γεγονός ότι δεν λειτουργούν τα ακυρωτικά μηχανήματα παρότι έχουν μπει εδώ και δύο χρόνια.
«Εμείς πιέζουμε, είπε, εδώ και δύο χρόνια αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Η ζημιά και για μας και για τον ΟΑΣΑ είναι μεγάλη αφού υπολογίζεται πως μόνο το 5% των επιβατών χτυπάνε τα εισιτήρια».