12.9 C
Athens
Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου, 2024

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Υπόσχεται επενδύσεις και υπερταχεία τρένα ενώ …«γλυκοκοιτάζει» τα αστικά δρομολόγια

  • Της Μαρίας Μόσχου

Το σχέδιο για είσοδο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις Σταθερές Συγκοινωνίες προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια σε μετρό και τραμ αναζωπύρωσαν χθες οι δηλώσεις του διευθύνοντος  συμβούλου της υπό ιταλικό ιδιοκτησιακό καθεστώς εταιρείας κ. Φ. Τσαλίδης.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους ο κ. Τσαλίδης απαντώντας σε ερώτηση αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζει να θέλει το δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, ο κ. Τσαλίδης υποστήριξε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει «άδεια λειτουργίας για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες».

Μάλιστα απαντώντας σε ερώτηση αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενδιαφερόταν  σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης του μετρό και του τραμ  ανέφερε ότι αυτό είναι «κάτι που θα το συναποφασίσουμε μαζί με την Ιταλική μητρική μας εταιρεία Trainitalia.”

Αναφορικά με το πλάνο των επενδύσεων και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να προχωρήσει σε επενδύσεις 2,2 δισ. ευρώ, ποσό που περιλαμβάνει τόσο τη μισθοδοσία των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).

Εδώ σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να υπογράψει την ανάληψη των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως (συνολικά 750 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας).

Όπως υποστήριξε ο κ. Τσαλίδης στα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -τα οποία έχει εξαγγείλει από την πρώτη ημέρα εξαγοράς της εταιρείας και δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί- είναι η άφιξη δύο πλήρως ανακατασκευασμένων τρένων από την Ιταλία. Τα δύο ATR470 (παλαιότερα μοντέλα από αυτά που αρχικώς είχε ανακοινώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι θα φέρει στην Ελλάδα) αναμένεται να καταφθάσουν στα τέλη του 2020, θα είναι πλήρως ανακατασκευασμένα εσωτερικά και εξωτερικά ενώ οι μηχανές τους θα έρθουν με μηδενικά χιλιόμετρα.

Με την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ προχωρούν άμεσα οι εργασίες αναβάθμισης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων των δύο εργοστασίων της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στην Αθήνα. Στόχος είναι τα δύο μεγάλα εργοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ να μπορούν να αναλάβουν τη βαριά συντήρηση όλων των συρμών που κινούνται σε σταθερή τροχιά (τρένα, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και μετρό) καθώς επίσης και τη συντήρηση βαριών οχημάτων που κινούνται στο δρόμο.

Την ίδια στιγμή ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής κράτησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπου οι επιβάτες θα μπορούν να κλείνουν εισιτήρια και να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους όπως στα αεροπλάνα, όπου η εταιρεία αναμένεται να επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται και μία νέα καινοτομία αυτή του “Ενιαίου Εισιτηρίου” όπου κάποιος θα μπορεί να ταξιδεύσει με το ίδιο εισιτήριο με τρένο, αεροπλάνο και πλοίο.

Παράλληλα  διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που θα πάψει και τυπικά να υπάρχει από την 1η Ιανουαρίου ενώ αντιθέτως προγραμματίζονται 400 προσλήψεις. Επίσης η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας “της νέας μεγάλης ΤΡΑΙΝΟΣΕ “θα συμπεριλάβει τώρα και τους εργαζόμενους της πρώην ΕΕΣΣΤΥ.

Ο Προαστιακός

Τις κακές υπηρεσίες του Προαστιακού Σιδηρόδρομου απέδωσε ο κ. Τσαλίδης  στην κατάσταση της υποδομής που ανήκει στον ΟΣΕ και όπως επεσήμανε δεν επιτρέπει να δρομολογηθούν περισσότερα τρένα.

Για ακόμα μία φορά ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  έριξε τις ευθύνες στον ΟΣΕ κυρίως για  θέματα ασφαλείας των σταθμών του Προαστιακού αλλά και στο γεγονός ότι δεν λειτουργούν τα ακυρωτικά μηχανήματα παρότι έχουν μπει εδώ και δύο χρόνια.

«Εμείς πιέζουμε, είπε, εδώ και δύο χρόνια αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Η ζημιά και για μας και για τον ΟΑΣΑ είναι μεγάλη αφού υπολογίζεται πως μόνο το 5% των επιβατών χτυπάνε τα εισιτήρια».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Σε Fraport – Κοπελούζο – Κωνσταντακόπουλο το αεροδρόμιο Καλαμάτας, έναντι €45,2 εκατ.

Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο αξιολόγησε και έκανε αποδεκτή την προσφορά που υποβλήθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση...

Κ. Χατζηδάκης: Εγκρίθηκε η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας – Πέντε κρίσιμες αλλαγές στο Υπερταμείο

Σε μια νέα εποχή περνάει το Υπερταμείο/Growthfund γεγονός το οποίο αποτελεί απόδειξη της προόδου που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια η ελληνική οικονομία, τόνισε...

Το νέο OPPO Find X8 Pro είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα

Η OPPO ανακοίνωσε την παγκόσμια κυκλοφορία της νέας σειράς smartphone Find X8, με την Ευρώπη να αποτελεί την αποκλειστική αγορά για το premium μοντέλο...

Ξεκίνησαν οι διώξεις των χρηστών πειρατικής τηλεόρασης

Ημερομηνία ορόσημο αποτελεί η 27η Νοεμβρίου 2024, ημέρα κατά την οποία η Δικαιοσύνη έστειλε το μήνυμά της στον πόλεμο κατά της πειρατείας. Μετά την...

Η Honda παρουσιάζει ένα ρομπότ AI για να βοηθήσει τα παιδιά που υποβάλλονται σε μακροχρόνια νοσηλεία σε νοσοκομείο

Η Honda συνεργάστηκε με ένα νοσοκομείο στην Ισπανία με σκοπό την επίσημη χρήση ενός ρομπότ με κοινωνική συμπεριφορά και τεχνητή νοημοσύνη, ονόματι «Haru», προκειμένου...