Στην υλοποίηση του πρόγραμμάτος της πριν την έανρξη των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού επανήρθε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχοντας αποσπάσει και τα εύσημα της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων αλλά κα των Βρυξελλών για την ασφάλεια των επιβατών της όλη αυτή την κρίσιμη περίοδο της καραντίνας, όπως τόνισε σε δημοσιογραφική τηλεδιάσκεψη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης.
Στα υπέρ της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει “την συνεχή ροή φρέσκου αέρα στους συρμούς της που την κάνει να υπερτερεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο”.
Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε ότι παρά τα νέα δεδομένα θα εφαρμοστεί κανονικά το επιχειρησιακό πρόγραμμα της εταιρείας και το πρώτο “υπέρ -τραίνο ” από τα πέντε συνολικά θα έλθει στην Ελλάδα το Φθινόπωρο.
Διευκρίνισε παράλληλα ότι η δρομολόγηση των υπολοίπων υπερσύγχρονων υβριδικών τραίνων συναρτάται και από την εξέλιξη του εκσυγχρονισμού του δικτύου από τον ΟΣΕ. Ανακοίνωσε επίσης, πως αν το επιτρέψουν οι συνθήκες από πλευράς πανδημίας πριν από το καλοκαίρι, θα επεκταθεί η λειτουργία του Προαστιακού από το Κιάτο που φτάνει σήμερα μέχρι το Αίγιο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού υπογράμμισε ότι στον Προαστιακό που έχει επανέλθει από σήμερα το πρωί με πλήρη δρομολόγια, τηρούνται ευλαβικά όλα τα μέτρα ασφαλείας, υποχρεωτικές μάσκες, διαγραμμίσεις κλπ, που έχει εφαρμόσει η πολιτεία και έκανε αναφορά και στο νέο σύστημα εισιτηρίων. Το σύστημα αυτό που λειτουργεί από σήμερα και με την ηλεκτρονική έκδοση και την φυσική, εφαρμόζεται ανά δρομολόγιο και δίνει τη δυνατότητα αυτόματου ελέγχου του αριθμού των επιβατών ανά αμαξοστοιχία. Έτσι η πολιτεία μπορεί να ελέγχει ανά πάσα στιγμή ότι η κάλυψη είναι στο 50% ανά αμαξοστοιχία όπως προβλέπει η οδηγία για τα μέτρα επανεκκίνησης της χώρας.
Λόγω των μέτρων η επιβατική κίνηση στα τραίνα και τον προαστιακό μειώθηκε τον Μάρτιο πάνω από 60% ενώ ο Απρίλιος ήταν καταστροφικός με την μείωση να φτάνει στο 95%.”Παρόλα αυτά,” τόνισε, ”η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανέστειλε ούτε μια σύμβαση εργασίας, παρότι θα μπορούσε γιατί είναι πληττόμενη εταιρεία, ούτε δούλεψε με προσωπικό εκ περιτροπής όπως θα μπορούσε ενώ κατέβαλε κανονικά την Μεγάλη Τετάρτη τη δώρο του Πάσχα στο προσωπικό της παρότι είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει την πληρωμή του μέχρι τον Σεπτέμβριο.”
Το μόνο που κάναμε, συμπλήρωσε, ήταν στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της τεχνικής βάσης συντήρησης στη Θεσσαλονίκη ήταν να μην ανανεώσουν κάποιες συμβάσεις τεχνικών αλλά όταν η χώρα επανέλθει στην κανονικότητα “θα δούμε τι θα κάνουμε με αυτά τα παιδιά”.
Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και όλες οι εταιρείες που εκτελούν μεταφορικό έργο στη χώρα (Αεροπορικές και Ναυτιλιακές) έχουν ενημερώσει το υπουργείο Μεταφορών για την απώλεια των εσόδων τους από το αναπόφευκτο lockdown και αναμένουν την απόφασή του η οποία, όπως είπε, θα πρέπει να είναι οριζόντια για όλες τις εταιρείες του κλάδου.Jek