Το streaming τηλεοπτικό περιεχόμενο αναπτύσσεται ραγδαία στην Ελλάδα από το 2020
- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Υψηλές πτήσεις κάνει το Netflix στην Ελλάδα, αποτελώντας την μεγαλύτερη πλατφόρμα streaming στη χώρα μας με μερίδιο αγοράς στο 38%.
Το Netflix, που είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα τηλεοπτικού περιεχομένου παγκοσμίως να έχει δημιουργήσει ισχυρή βάση στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2024 και συνέχισε να κερδίζει έδαφος με αύξηση μεριδίου 1% σύμφωνα με τους χρήστες του JustWatch που επιλέγουν τις streaming υπηρεσίες.
Το streaming τηλεοπτικό περιεχόμενο αναπτύσσεται ραγδαία στην Ελλάδα από το 2020 – συνετέλεσε και η πανδημία καθοριστικά σε αυτό – και λειτουργεί παράλληλα με την αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης, όπου δραστηριοποιούνται Cosmote TV, Nova και Vodafone TV.
Οι μεγάλοι παίκτες Netflix και Amazon Prime Video συνέχισαν να κερδίζουν την ελληνική αγορά streaming έχοντας μεταξύ τους διαφορά 3% με την πλατφόρμα της Amazon να κινείται σε μερίδιο αγοράς 35%.
Η συμφωνία Netflix με την Deutsche Telekom
Ιδιαίτερη απήχηση είχε τον Μάρτιο η επέκταση της συνεργασίας του Netflix με την Deutsche Telekom. Η νέα προσθήκη ξεκινά από τις συνδρομητικές τηλεοράσεις στην Κροατία και την Ουγγαρία. Σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα και στην Ελλάδα μέσω της Cosmote TV οι συνδρομητές της θα έχουν πλέον πρόσβαση σε όλα τα προγράμματα του Netflix.
Όπως ανακοίνωσε η Deutsche Telekom oι πελάτες της «σε πολλές χώρες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο Netflix ως μέρος μιας απρόσκοπτης εμπειρίας ψυχαγωγίας. Αυτή η συνεργασία θα δώσει στους πελάτες περισσότερες επιλογές σχετικά με το πώς να απολαύσουν τις αγαπημένες τους ταινίες και σειρές, φέρνοντας ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και αξία στη συνολική εμπειρία στο σπίτι τους».
Ξεκινώντας με την Hrvatski Telekom στην Κροατία και τη Magyar Telekom στην Ουγγαρία, οι θυγατρικές της Deutsche Telekom σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες θα προσφέρουν νέους τρόπους ενσωμάτωσης του Netflix δίνοντας στους πελάτες περισσότερες επιλογές για το πώς να απολαμβάνουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, όλες οι εθνικές εταιρείες του Ομίλου Deutsche Telekom στην Ευρώπη με συνδρομητικής τηλεόρασης θα παρουσιάσουν τα οφέλη αυτής της νέας συνεργασίας στους πελάτες τους.
Το αποτύπωμα του Netflix παγκοσμίως
Τα νούμερα του Netflix το πρώτο τρίμηνο του 2024 ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Η υπηρεσία πρόσθεσε 9,33 εκατ. συνδρομητές, με τον συνολικό αριθμό τους να φτάνει πλέον τους 269,6 εκατ. Οι εκτιμήσεις ήταν ότι το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι νέες συνδρομές θα ήταν περίπου 3,93 εκατ. και το σύνολο των χρηστών θα έφτανε τα 264,21 εκατ. με τις τελικές επιδόσεις του Netflix να είναι υπερδιπλάσιες.
Από τα 9,33 εκατ. των νέων χρηστών, οι 2,53 εκατ. προέρχονται από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, οι 2,92 εκατ. από Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, οι 1,72 εκατ. από τη Λατινική Αμερική και τέλος οι 2,16 εκατ. από την Ασία και τις περιοχές του Ειρηνικού.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των συνδρομητών διαδραμάτισε η κατάργηση του διαμοιρασμού των λογαριασμών, με τα νέα μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή η εταιρεία τους τελευταίους μήνες.
Ωστόσο, το Netflix ανακοίνωσε ότι από το 2025 και μετά θα σταματήσει να δημοσιεύει τον αριθμό των συνολικών συνδρομητών του -μια μέτρηση που ήταν καθοριστικό σημείο αναφοράς για τους επενδυτές στην εποχή του streaming.
Οι ελληνικές πλατφόρμες
Ενδιαφέρον έχουν οι επιδόσεις και των ελληνικών πρωτοβουλιών στο streaming.
Η ελληνική streaming κινηματογραφική πλατφόρμα Cinobo, που έκλεισε τρία χρόνια παρουσίας και απευθύνεται στο απαιτητικό σινεφίλ κοινό, εκτιμάται ότι έχει περισσότερους από 200.000 μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως από Ελλάδα και Κύπρο, πάνω από 4.100.000 ώρες streaming και τουλάχιστον 110.000 downloads της εφαρμογής Cinobo app. Η πλατφόρμα ταινιών Cinobo.com είναι η πρώτη ελληνική sVOD (subscription video on demand) υπηρεσία στην Ελλάδα και στην Κύπρο και μία από τις ελάχιστες στην Ευρώπη που απευθύνεται στους λάτρεις του σινεμά και δίνει στο κοινό τη δυνατότητα πρόσβασης, ανά πάσα στιγμή, σε επιλεγμένες σινεφίλ ταινίες – περισσότερες από 1.000 – βραβευμένες από μεγάλα διεθνή φεστιβάλ.
Αξιοσημίωτες είναι και οι επιδόσεις του ERTflix, η πλατφόρμα δωρεάν πρόσβασης οπτικοακουστικού περιεχομένου διαρκούς ροής της ΕΡΤ. Τον Δεκέμβριο του 2023 το ERTflix δέχθηκε 14.003.341 επισκέψεις έναντι 8.274.920 θεάσεων που καταγράφηκαν τον Δεκέμβριο του 2022, σύμφωνα με το διεθνές σύστημα Eubora. Σε όλη τη διάρκεια του 2023 η ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, κατέγραψε 117 εκατ. θεάσεις νούμερο ρεκόρ από την έναρξη της λειτουργίας του ERTflix τον Απρίλιο του 2020.
Το ΑΝΤ1+, η συνδρομητική πλατφόρμα του ΑΝΤ1, δεν ανακοινώσει συνδρομητές, αλλά επενδύει στο premium περιεχόμενο, έχοντας αναδειχθεί το “κανάλι” του μηχανοκίνητου αθλητισμού.