9 C
Athens
Τρίτη, 18 Ιανουαρίου, 2022

Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ψηφιακό

  • της Νατάσας Φραγκούλη

Ιπτάμενα ταξί, συνδρομητικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά οχήματα, πωλήσεις αυτοκινήτων online. Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα δέκα χρόνια είναι ψηφιακό με τη σύγκλιση της τεχνολογίας και των κατασκευστών να δημιουργεί νέα δεδομένα στον κλάδο, που βρίσκεται υπό ραγδαίο ψηφιακό μετασχηματισμό.

Το 78% των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας συμφωνεί ότι θα υπάρξει ριζική αλλαγή στον τρόπο αγοράς των οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, 8 στα 10 στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι τα περισσότερα οχήματα θα πωλούνται διαδικτυακά έως το 2030. Περίπου τα τρία τέταρτα προβλέπουν ότι άνω του 40% των οχημάτων θα πωλούνται απευθείας από τους κατασκευαστές στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τους αντιπροσώπους.

Με τη μετάβαση στο ψηφιακό εμπόριο, τα στελέχη θεωρούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κεφαλοποιήσουν τον τεράστιο όγκο δεδομένων που θα συλλέξουν. Μάλιστα, σχεδόν ένα στα δύο στελέχη του κλάδου (το 43%) αναμένει ότι οι κατασκευαστές θα πωλούν δεδομένα στις ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σπάνια έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τόσο πολλές αλλαγές στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο, από τις απαρχές της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από 130 χρόνια” αναφέρει χαρακτηριστικά η 22η ετήσια έρευνα “Global Automotive Executive Survey” της KPMG. Τονίζει δε: «Ιπτάμενα ταξί, συνδρομητικά αυτοκίνητα, πανταχού παρόντες σταθμοί ταχύτατης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, νεοεισερχόμενοι στον κλάδο από το big-tech, αυτές είναι κάποιες μόνο από τις εξελίξεις που μπορούμε να αναμένουμε τα επόμενα 10 χρόνια».

Όπως προσθέτουν οι συντάκτες της μελέτης, «η σύγκλιση της τεχνολογίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγεί σε νέες συμμαχίες και στην είσοδο νέων “παικτών”. Οι start-up εταιρείες αντλούν δισεκατομμύρια, ενώ τα στελέχη θεωρούν ότι θα εισέλθουν στην αγορά εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας».

 

Για τα chips καρδιοχτυπά η αυτοκινητοβιομηχανία

Όσον αφορά τις βασικές ανησυχίες του κλάδου, τα στελέχη του ανησυχούν για μια σειρά ζητημάτων, που πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα, μεταξύ των οποίων οι τιμές και η διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, του χάλυβα, των σπάνιων γαιών και άλλων σπάνιων πρώτων υλών. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων εξέφρασαν «εξαιρετική» ή «μεγάλη ανησυχία» για την προμήθεια αυτών των υλικών.

Επιπλέον, σε ποσοστό 55% τα στελέχη ανησυχούν πολύ ή εξαιρετικά για την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για ταλαντούχο δυναμικό, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με άλλους κλάδους. Πιθανόν να δούμε τα επόμενα χρόνια να παίρνει πολύ χρόνο στα στελέχη η αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων» τονίζει η έρευνα.

Σε άνοδο η ηλεκτροκίνηση

Τα στελέχη του κλάδου αναμένουν εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και δεν υπάρχει ομοφωνία για το σχετικό ποσοστό της ηλεκτροκίνησης. Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να εξαρτηθεί εν μέρει από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος.

Σε ποσοστό 77% τα στελέχη αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα απαιτούν χρόνους φόρτισης κάτω των 30 λεπτών όταν ταξιδεύουν. Οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης εν λειτουργία σήμερα χρειάζονται πάνω από τρεις ώρες, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση μια πρόκληση.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι προσδοκίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων βασίζονται στο κατά πόσο το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα καταστεί ανάλογο με το κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να υιοθετηθούν ευρέως χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις (77%), αλλά η πλειοψηφία συνεχίζει να στηρίζει τέτοια προγράμματα (91%).

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Σε λειτουργία η νέα Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου

Απλούστερη η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα ξεκινά η λειτουργία της νέας Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου...

Sony Group Corporation: Δοκιμές οδήγησης με 5G και ένα πρωτότυπο όχημα

Στην CES 2020, η Sony Group Corporation ("Sony") ανακοίνωσε το "VISION-S", μια πρωτοβουλία που αποσκοπεί στο να συμβάλλει στην εξέλιξη των μεταφορών, και εξέθεσε...

Οι προτεραιότητες της LG για το 2022

Στόχος της εταιρείας να εισάγει κορυφαίες καινοτομίες στον τρόπο ζωής και να παρέχει λύσεις εν μέσω αβέβαιων καιρών Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της LG...

Οι προβλέψεις της TeamViewer για το 2022

Τα trends του 2021 συνεχίζονται στο 2022 → Η φύση της δουλειάς: ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ Η δουλειά από το σπίτι ήρθε για να μείνει. Αυτό θα...

Το νέο ελαστικό ADVAN Sport V107 της YOKOHAMA εγκρίθηκε για τα BRABUS 700, 800 και 900 Off Roader  

Η Yokohama Rubber Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι το ADVAN Sport V107, το παγκόσμιο εμβληματικό ελαστικό της εταιρείας,  έχει εγκριθεί από την BRABUS GmbH της...