8.5 C
Athens
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Το efood μπαίνει στα περίπτερα – Εξαγοράζει τα καταστήματα Kiosky’s

  • Γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς

Το ντεμπούτο της στην αγορά των φυσικών σημείων πώλησης προϊόντων ετοιμάζει το efood μετά την εξαγορά από την μητρική της, Delivery Hero της εταιρείας ΙΝΚΑΤ, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και τα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores.

Η Delivery Hero, η γερμανική εταιρεία στην οποία ανήκει το efood, προχώρησε σε γνωστοποίηση προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι στις 2 Σεπτεμβρίου κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά των εταιρειών «Άλφα Διανομές Ζαχαρώδη Ποτά Ψιλικά Α.Ε.» (σ.σ. είναι η εταιρεία χονδρικής του ομίλου), ΙΝΚΑΤ, delivery.gr και e-table.gr. Η σχετική ανακοίνωση της Delivery Hero δημοσιεύτηκε σήμερα σε οικονομική εφημερίδα.

Το τίμημα της εξαγοράς δεν έχει γίνει γνωστό, ωστόσο σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς με τους οποίους επικοινώνησε το Moved.gr, η κίνηση αυτή αποτελεί σαφή ένδειξη των αλλαγών που βρίσκονται σε εξέλιξη στην εγχώρια αγορά λιανικής πώλησης προϊόντων με το efood να θέλει να διευρύνει σημαντικά τη θέση του.

Η συμφωνία εξαγοράς περιλαμβάνει ακόμη το delivery.gr, μία από τις πιο «μικρές» πλατφόρμες online παραγγελιών. Στο παρελθόν, το efood είχε προχωρήσει σε αντίστοιχες εξαγορές αποκτώντας το clickdelivery.gr και το deliveras.gr.

Επίσης, περιλαμβάνει και το e-table.gr, μία πλατφόρμα κρατήσεων σε εστιατόρια, η οποία παρουσιάζει ικανοποιητικούς καλούς ρυθμούς ανάπτυξης ιδίως τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στο χώρο της εστίασης έχει οδηγήσει σε αύξηση της χρήσης της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα στην Delivery Hero να μην προχωρήσει στην απόκτηση είτε του delivery.gr είτε του e-table.gr είτε και των δύο. Η εξαγορά τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Αυτό που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς, είναι πως θα διαχειριστεί η Delivery Hero και το efood τα καταστήματα Kiosky’s με τα οποία υπήρχε ήδη συνεργασία για τη διανομή περίπου 1.200 κωδικών πώλησης.

Περίπτερα Kiosky’s 

Συνολικά τα σημεία της INKAT (περίπτερα και convenience stores) ανέρχονται σε 500. Το δίκτυο της Kiosky’s Convenience Stores αποτελείται αυτή τη στιγμή από περίπου 75 σημεία πώλησης από 65 που ήταν το 2020, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει πως θα φθάσει μέχρι το τέλος του 2021 στα 100 σημεία πώλησης.

Το 2019 τα Kiosky’s είχαν φθάσει στα 79 σημεία πώλησης αλλά η κρίση της πανδημίας επηρέασε αρνητικά την πορεία της ΙΝΚΑΤ. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών της ΙΝΚΑΤ το 2020 διαμορφώθηκε στα 54,888 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 5,36% σε σχέση με το 2019. Η εταιρεία παρουσίασε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ το 2019, ενώ οι καθαρές ζημίες μετά φόρων ήταν στα 637.544,59 ευρώ έναντι κερδών 67.040,74 ευρώ το 2019.

Η απόκτηση των Kiosky’s εκτιμάται ότι μπορεί να βοηθήσει την efood και σε άλλα πλάνα όπως είναι η επέκταση στην περιφέρεια με τη δημιουργία dark stores, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση από πλευράς ανταγωνισμού, ο οποίος δεν θα περιλαμβάνει μόνο τις πλατφόρμες online παραγγελιών.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

H PMM και η Viva.gr συνεργάζονται για το Public Tickets

H Public-MediaMarkt συνεργάζεται αποκλειστικά με τη Viva.gr και εμπλουτίζει την υπηρεσία ticketing, δίνοντας στους λάτρεις του πολιτισμού αλλά και του αθλητισμού τη δυνατότητα ν’...

Το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer βασικός χορηγός της εκστρατείας για την πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού «Sail for Pink»

To Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας της Pfizer (CDI) υποστήριξε φέτος το Άλμα Ζωής Νομού Θεσσαλονίκης και την ενέργεια “Sail for Pink” ως βασικός χορηγός (Pink...

Microsoft και ReGeneration ενώνουν δυνάμεις ξανά για το upskilling νέων σε ψηφιακές δεξιότητες

Το “The ReGeneration Initiative: Upskilling Greek Youth for the Digital Era powered by Microsoft” αποτελεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα ψηφιακού αλφαβητισμού και υλοποιείται υπό την...

Nissan Ambition 2030: ένα όραμα πέρα από την κινητικότητα

Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται στο επίκεντρο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της, η Nissan θα προσφέρει συναρπαστικά οχήματα και τεχνολογίες που ενδυναμώνουν την κινητικότητα των...

Η BEWISE υλοποιεί έργο digital transformation για την ΠΑΕ Παναθηναϊκός

Με το βλέμμα στη διαρκή βελτίωση των υποδομών της, η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανέθεσε στη Bewise S.A. το έργο της αναβάθμισης των πληροφοριακών υποδομών της...