20.3 C
Athens
Σάββατο, 15 Νοεμβρίου, 2025

Το Διάστημα, ο χορός των δισ. και ο πόλεμος στην Ουκρανία

  • της Νατάσας Φραγκούλη 

Περίπου 120 startups και εδραιωμένες εταιρείες προσέλκυσαν επενδύσεις-ρεκόρ 7,2 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τις επενδύσεις στη διαστημική βιομηχανία να κινούνται κόντρα στην παγκόσμια γεωπολιτική αστάθεια, που προκαλεί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ίσως γιατί -όπως εξηγούν οι αναλυτές- καμία άλλη στιγμή στη νεότερη παγκόσμια ιστορία δεν υπογράμμισε με τόσο ξεκάθαρο τρόπο, όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία, πόσο κομβικός είναι ο ρόλος των δορυφορικών επικοινωνιών και της γνώσης των γεωχωρικών δεδομένων.

Η διαστημική βιομηχανία, από τις αρχές του έτους, συνεχίζει -από επενδυτικής σκοπιάς- την πορεία προς τη… στρατόσφαιρα, με περίπου 120 deals να κλείνουν μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2022. «Οι διαστημικές τεχνολογίες είναι υποδομές ζωτικής σημασίας, που λειτουργούν σε παγκόσμια κλίμακα και ανεξαρτήτως των γεωπολιτικών ασταθειών» εξηγούν οι συντάκτες του «Q1 2022 Space Investment Quarterly» του Space Capital.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, την τελευταία δεκαετία, η βιομηχανία του Διαστήματος προσέλκυσε επενδύσεις της τάξης των 260 δισ. δολ., τις οποίες απορρόφησαν περίπου 1.700 startups και παραδοσιακές επιχειρήσεις ανά τον κόσμο. Από τα στοιχεία του report προκύπτει ότι τη μερίδα του λέοντος των επενδύσεων στη διαστημική βιομηχανία απορροφούν οι ΗΠΑ και η Κίνα.

Για την ακρίβεια, το 75% των επενδύσεων στη διαστημική βιομηχανία κατευθύνθηκε στις δύο συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη.

Πόλος έλξης οι ΗΠΑ

Τόσο το πρώτο τρίμηνο του 2022 όσο και εδώ και μια δεκαετία, οι ΗΠΑ είναι αποδέκτες σχεδόν του ήμισυ (45%) των επενδύσεων σε startups και παραδοσιακές επιχειρήσεις του κλάδου με αντικείμενο τη βιομηχανία του Διαστήματος. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Κίνα, που απορροφά το 30% των συνολικών επενδύσεων που κατευθύνονται στο …Διάστημα.

Εξαιρετικά ενεργές στην δημιουργία εφαρμογών, hardware και υποδομών πέριξ του Διαστήματος είναι οι startups και οι επιχειρήσεις του κλάδου στη Σιγκαπούρη. Η περιοχή έχει απορροφήσει το 5% των συνολικών επενδύσεων στον κλάδο την τελευταία δεκαετία.

Από την πλευρά της, η Ευρώπη εκπροσωπείται στη λίστα με τις περιοχές του πλανήτη, που προσελκύουν τα περισσότερα επενδυτικά κεφάλαια στον χώρο του Διαστήματος, από τη Μεγάλη Βρετανία. Startups και παραδοσιακές εταιρείες, με αντικείμενο τη διαστημική βιομηχανία έχουν απορροφήσει το 5% των επενδυτικών κεφαλαίων.

Ινδία, Ινδονησία, Γαλλία και Καναδάς συμπληρώνουν αυτή τη λίστα, καθώς startups και μεγάλες εταιρείες από τις τέσσερις αυτές περιοχές «σήκωσαν» το 3%, 2%, 1% και 1%, αντίστοιχα, των κεφαλαίων που επενδύθηκαν στην παγκόσμια αγορά του Διαστήματος.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σήμερα σχεδόν, 8 στα 10 δολάρια, που επενδύονται στο Διάστημα κατευθύνονται σε startups και επιχειρήσεις, που ασχολούνται με τη δημιουργία εφαρμογών για τη διαστημική βιομηχανία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Stellar Discoveries: Νέα startup του ESA BIC Greece που αναπτύσσει τεχνολογίες για ασφαλέστερες και βιώσιμες αποστολές στη Σελήνη

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες και μελλοντικές αποστολές στη Σελήνη προέρχονται από τη σεληνιακή σκόνη. Η σκόνη αυτή είναι ιδιαίτερα...

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΕΤΤ και ΕΚΠΟΙΖΩ

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ως Εθνικός Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών, προχώρησε στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με την...

Απλά Ψηφιακά 190: Ο ελληνικός νανοδορυφόρος της Prisma (Χρ. Γιορδαμλής), το FTTH και η Entersoftone

Για την πορεία της Prisma Electronics από το μακρινό 1990 έως και σήμερα, λίγο πριν στείλει τον πρώτο νανοδορυφόρο made in Greece στο διάστημα,...

ΟΤΕ: Σε αναπτυξιακή τροχιά με αιχμή τα FTTH, το 5G και την τηλεόραση

Αισιόδοξη για την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία του ομίλου εμφανίστηκε η διοίκηση του ΟΤΕ στη διάρκεια των πρόσφατων τηλεδιασκέψεων με αναλυτές, μετά την ανακοίνωση των...

To 50% των ελληνικών εταιρειών αυξάνει τις επενδύσεις στην αυτοματοποίηση

Της Νατάσας Φραγκούλη Η αυτοματοποίηση δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά στρατηγική αναγκαιότητα για τις επιχειρήσεις με την Ελλάδα να μην αποτελεί εξαίρεση, αν και η...