Η καραντίνα έχει στρέψει ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές προς το online κανάλι για την εύρεση του τεχνικού που αναζητούν.
Το Ίντερνετ εμπιστεύονται όλο και περισσότεροι Έλληνες όταν αναζητούν υδραυλικό, ηλεκτρολόγο ή κάποιον άλλον επαγγελματία για εργασίες που αφορούν το σπίτι. Μάλιστα, η καραντίνα φαίνεται ότι έχει στρέψει ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές προς το online κανάλι για την εύρεση του τεχνικού που αναζητούν.
Ήδη τα δύο τρίτα των Ελλήνων απαντούν ότι έχουν κάνει χρήση ψηφιακής πλατφόρμας εύρεσης ενός επαγγελματία για το σπίτι. Περαιτέρω, οι επτά στους δέκα (66%) απαντούν ότι εμπιστεύονται το Διαδίκτυο, για να βρουν επαγγελματία για το σπίτι τους. Συγκριτικά με πέρυσι, ένας στους τρεις απαντά ότι χρησιμοποιεί περισσότερο πλέον το Ίντερνετ ως πηγή εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι.
Που απευθύνονται όμως οι Έλληνες καταναλωτές όταν αναζητούν επαγγελματίες για τις δουλειές που πρέπει να γίνουν στο σπίτι; πρωτίστως ψάχνουν σε on line μηχανές αναζήτησης. Ακολουθούν οι εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών.
Η πλατφόρμα Douleutaras.gr, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), αναδεικνύεται ως η πρώτη επιλογή με σημαντική διαφορά. Ως τρίτη πηγή εύρεσης του κατάλληλου επαγγελματία για το σπίτι έρχονται οι συστάσεις συγγενών και φίλων.
Ως προς τη χρήση κάποιας πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών, η έρευνα δείχνει ότι το 68% έκανε χρήση τον τελευταίο χρόνο, με τέσσερις στους δέκα να δηλώνουν μεγαλύτερη χρήση μετά την περίοδο καραντίνας.
Πλεονεκτήματα
Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, στις πρώτες θέσεις αναδείχθηκαν η άμεση ανταπόκριση του επαγγελματία, η σιγουριά ως προς την ποιότητα της εργασίας και η πληθώρα επιλογών. Για να εμπιστευτούν μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, οκτώ στους δέκα καταναλωτές επηρεάζονται κυρίως από τον βαθμό ικανοποιημένων πελατών, την ευκολία στην πλοήγηση (77%), καθώς και τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών (75%).
Η έρευνα
Η έρευνα διεξήχθη τον Αύγουστο 2020 με τη χρήση online ερωτηματολογίου σε άνδρες και γυναίκες, σε συνολικό δείγμα 398 ατόμων. Κύριος στόχος ήταν να διερευνήσει την επίδραση της καραντίνας στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών για εργασίες στο σπίτι.