19 C
Athens
Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, 2025

TikTok κατά των fake news στις Ευρωεκλογές

Τον δικό του αγώνα θα δώσει το TikTok στις Ευρωεκλογές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 9 Ιουνίου, εναντίον των fake news.

H πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις νεαρότερες ηλικίες, θα δαπανήσει περίπου 2 δισ. ευρώ και θα εφαρμόσει μια σειρά πολιτικών προκειμένου να καταπολεμηθούν περιεχόμενα παραπληροφόρησης και fake news, με στόχο την υγιή ενημέρωση των πολιτών πριν τις σημαντικές αυτές εκλογές.

Περισσότεροι από 134 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη έρχονται στο TikTok κάθε μήνα, πολλοί από τους οποίους θα ψηφίσουν στις προσεχείς ευρωπαϊκές εκλογές. Όπως ανακοίνωσε η πλατφόρμα «τον επόμενο μήνα, θα λανσάρουμε ένα τοπικό εκλογικό κέντρο εντός της εφαρμογής για καθένα από τα 27 επιμέρους κράτη μέλη της ΕΕ, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να διαχωρίσουν τα γεγονότα από τη φαντασία».

«Εκλογικά Κέντρα» TikTok

Σε συνεργασία με τις τοπικές εκλογικές επιτροπές και τις οργανώσεις της κοινωνίας πολιτών, αυτά τα Εκλογικά Κέντρα θα είναι ένα μέρος όπου η κοινότητά μας μπορεί να βρει αξιόπιστες και έγκυρες πληροφορίες.

Τα ξεχωριστά Εκλογικά Κέντρα σε τοπικές γλώσσες βασίζονται σε δουλειά που ξεκίνησε για πρώτη φορά το 2021 και εκτεταμένη δουλειά πέρυσι, όταν ξεκινήσαν εκλογικά κέντρα για τις εθνικές ευρωπαϊκές εκλογές στην Ελλάδα, την Ολλανδία, την Πολωνία, τη Σλοβακία και την Ισπανία. Για παράδειγμα, ενόψει των ισπανικών εκλογών, το TikTok συνεργάστηκε με τη Newtral, τον συνεργάτη του για τον έλεγχο δεδομένων, και τη Maldita, έναν οργανισμό ελέγχου δεδομένων  για τον γραμματισμό στα μέσα, για την παραγωγή εκπαιδευτικών βίντεο σχετικά με την εκλογική διαδικασία και την εκλογική παραπληροφόρηση. Συνεργάστηκε επίσης με την οργάνωση ελέγχου δεδομένων Nieuwscheckers κατά τη διάρκεια των ολλανδικών εκλογών για την παραγωγή εκπαιδευτικών βίντεο ώστε οι χρήστες να σκέφτονται κριτικά τις πληροφορίες που καταναλώνουν.

Τα βίντεο που σχετίζονται με τις Ευρωπαϊκές Εκλογές θα φέρουν ετικέτα για να κατευθύνουν τους ανθρώπους στο σχετικό Εκλογικό Κέντρο. Ως μέρος των ευρύτερων προσπαθειών για την εκλογική ακεραιότητα, θα προσθέσει επίσης υπενθυμίσεις στα hashtags για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ακολουθούν τους κανόνες του TikTok, να επαληθεύουν γεγονότα και να αναφέρουν περιεχόμενο που πιστεύουν ότι παραβιάζει τις Οδηγίες κοινότητας.

Λογαριασμοί που ανήκουν σε πολιτικούς, πολιτικά κόμματα και ειδησεογραφικά μέσα

Το TikTok είναι μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας που ορίζεται από την ποικιλομορφία της κοινότητάς της και το περιεχόμενο που απολαμβάνει. Για το σκοπό αυτό, πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες, υπουργοί και πολιτικά κόμματα βρίσκονται στην πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 30% των ευρωβουλευτών.

«Πιστεύουμε ότι οι επαληθευμένοι λογαριασμοί που ανήκουν σε πολιτικούς και θεσμούς παρέχουν στο εκλογικό σώμα μια άλλη οδό πρόσβασης στους εκπροσώπους τους και επιπλέον αξιόπιστες φωνές στον κοινό αγώνα κατά της παραπληροφόρησης. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τέτοιους λογαριασμούς και περιεχόμενο και, όπως οποιοσδήποτε στην κοινότητά μας, καλωσορίζουμε μια τέτοια έκφραση, εφόσον δεν παραβιάζει τις Οδηγίες κοινότητας. Ακολουθούμε μια συγκεκριμένη προσέγγιση σε αυτούς τους λογαριασμούς, με γνώμονα τη διατήρηση τόσο της ακεραιότητας της πλατφόρμας όσο και της ασφάλειας των ατόμων που τη χρησιμοποιούν. Έχουμε μια μακροχρόνια πολιτική να μην επιτρέπουμε την επί πληρωμή πολιτική διαφήμιση και οι λογαριασμοί που ανήκουν σε πολιτικούς ή πολιτικά κόμματα δεν μπορούν να διαφημιστούν ή να κερδίσουν χρήματα στο TikTok», αναφέρει η πλατφόρμα.

Οι λογαριασμοί που ανήκουν σε πολιτικούς, πολιτικά κόμματα, κυβερνήσεις και οργανισμούς ειδήσεων διαδραματίζουν επίσης μοναδικό ρόλο στον πολιτικό λόγο και, ενώ αφαιρεί το παραβατικό περιεχόμενό τους, όπως κάνει για οποιονδήποτε άλλο, εφαρμόζει επίσης πιο διαφοροποιημένες πολιτικές επιβολής στους λογαρισμούς αυτούς για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Για παράδειγμα, εάν ένας τέτοιος λογαριασμός δημοσίευε περιεχόμενο που προωθεί παραπληροφόρηση που θα μπορούσε να υπονομεύσει μια πολιτική διαδικασία ή να συμβάλει σε πραγματικό κακό κατά τη διάρκεια μιας εκλογικής περιόδου, ενδέχεται να απαγορεύσει σε αυτόν τον λογαριασμό να δημοσιεύει περιεχομένο για έως και 30 ημέρες, εκτός από την κατάργηση του περιεχομένου για παραβίαση των κανόνων.

Για να διατηρήσει το TikTok ασφαλές, η εταιρεία θα επενδύσει πάνω από 2 δισ. δολάρια παγκοσμίως φέτος για να ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειες αυτές.

Επιβολή των πολιτικών

Αυτή η πρωτοβουλία είναι μόνο ένα στοιχείο μιας ευρύτερης στρατηγικής για να διασφαλιστεί ότι το TikTok παραμένει ένα δημιουργικό, ασφαλές και πολιτισμένο μέρος για την κοινότητα κατά την προεκλογική περίοδο.

Η εταιρεία έχει πάνω από 6.000 άτομα στην εποπτεία περιεχομένου σε γλώσσες της ΕΕ. Οι ομάδες εργάζονται παράλληλα με την τεχνολογία για να διασφαλίσουν ότι εφαρμόζει με συνέπεια τους κανόνες για τον εντοπισμό και την κατάργηση παραπληροφόρησης, κρυφών επιχειρήσεων επιρροής και άλλου περιεχομένου και συμπεριφορών που μπορεί να αυξηθούν κατά τη διάρκεια μιας εκλογικής περιόδου.

  • Καταπολέμηση της παραπληροφόρησης: Το 3ο τρίμηνο του 2023, το 99% του συνόλου του περιεχομένου που κατάργησε το TikTok για τις εκλογές και την παραπληροφόρηση πολιτών καταργήθηκε πριν αναφερθεί. Διαθέτει εξειδικευμένους συντονιστές παραπληροφόρησης στους οποίους παρέχονται βελτιωμένα εργαλεία και εκπαίδευση για τον εντοπισμό και την κατάργηση παραβατικού περιεχομένου, καθώς και ομάδες τοπικά που συνεργάζονται με ειδικούς για να διασφαλίσουν ότι το τοπικό πλαίσιο και οι λεπτομέρειες αντικατοπτρίζονται στην προσέγγιση της εταιρείας.
  • Έλεγχος δεδομένων (Fact-checking): Συνεργάζεται με εννέα οργανισμούς ελέγχου δεδομένων στην Ευρώπη, οι οποίοι αξιολογούν την ακρίβεια του περιεχομένου σε 18 διαφορετικές ευρωπαϊκές γλώσσες και επισημαίνει τυχόν ισχυρισμούς που δεν μπορούν να επαληθευτούν.
  • Επένδυση στον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας: Επενδύει σε εκστρατείες γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας ως στρατηγική κατά της παραπληροφόρησης. Το 2023, συνεργάστηκε με ελεγκτές δεδομένων για να ξεκινήσει εκστρατείες γραμματισμού στα μέσα σε 18 ευρωπαϊκές χώρες, δημιουργώντας πάνω από 220 εκατομμύρια εντυπώσεις και φτάνοντας περίπου σε 50 εκατομμύρια ανθρώπους στο TikTok. Αυτό, θα συνεχιστεί φέτος, με εννέα επιπλέον καμπάνιες που έχουν προγραμματιστεί για το 2024.
  • Αποτροπή κρυφών επιχειρήσεων επιρροής: Οι παράγοντες που θέλουν να ασκήσουν παραπλανητική δράση μερικές φορές προσπαθούν να στοχεύσουν διαδικτυακές πλατφόρμες κατά τη διάρκεια των εκλογών. Το TikTok διαθέτει ειδικούς γι’αυτό τον σκοπό που εργάζονται για τον εντοπισμό, τη διακοπή και την παρατήρηση των παραπλανητικών συμπεριφορών. Αναφέρει τις αφαιρέσεις δικτύων κρυφής επιρροής στις τριμηνιαίες αναφορές επιβολής των Οδηγιών κοινότητας. Τους επόμενους μήνες, θα παρουσιάσει επίσης ειδικές αναφορές κρυφών επιχειρήσεων επιρροής για περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της ανταλλαγής πληρορφοριών μεταξύ του κλάδου.
  • Αντιμετώπιση παραπλανητικού περιεχομένου που δημιουργείται από AI: Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI (AIGC) φέρνει νέες προκλήσεις γύρω από την παραπληροφόρηση, τις οποίες έχει αντιμετωπίσει προληπτικά με σταθερούς κανόνες και νέες τεχνολογίες. Δεν επιτρέπει παραποιημένο περιεχόμενο που θα μπορούσε να είναι παραπλανητικό, συμπεριλαμβανομένου του AIGC δημοσίων προσώπων, εάν τα απεικονίζει να υποστηρίζουν μια πολιτική άποψη. Απαιτεί επίσης από τους δημιουργούς να επισημαίνουν κάθε ρεαλιστικό AIGC και πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα πρώτο στο είδος του εργαλείου για να βοηθήσει τους ανθρώπους να το κάνουν αυτό.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Ευρώπη πατάει γκάζι για την Τεχνητή Νοημοσύνη: Ενεργοποιεί το Apply AI και το AI in Science

Της Νατάσας Φραγκούλη Σε μια περίοδο που ο πλανήτης επιταχύνει προς την εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε δύο νέες στρατηγικές για...

COSMOTE GROW YOUR BUSINESS – Go Abroad: Νέος κύκλος με δωρεάν ημερίδες για την είσοδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αγορές του εξωτερικού

Δωρεάν ημερίδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και τους ελεύθερους επαγγελματίες διοργανώνει η COSMOTE TELEKOM, με στόχο να τους βοηθήσει...

ΕΤΕπ – Iberdrola: Χρηματοδότηση 25,9 εκατ. ευρώ για νέο αιολικό πάρκο στην Κεντρική Ελλάδα

Της Μαρίας Μόσχου Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Iberdrola ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, με μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 25,9 εκατ. ευρώ...

Skroutz Plus Mastercard: Η νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα από την Εθνική Τράπεζα και την Skroutz

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, και η Εθνική Τράπεζα, με ηγετικό ρόλο στην εγχώρια οικονομία και την τραπεζική καινοτομία, ανακοινώνουν τη στρατηγική...

«Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS»: Τέσσερα AI Factory Antennas σε Κύπρο, Μάλτα, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία

Το Ελληνικό «Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS» γίνεται πλέον περιφερειακός κόμβος TN της Nοτιο-ανατολικής Ευρώπης, καθώς εγκρίθηκαν οι προτάσεις για τη δημιουργία τεσσάρων AI Factory...