19 C
Athens
Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου, 2025

Τέρμα στην αναζήτηση εισιτηρίου για επιβίβαση στα ΜΜΜ επιδιώκει το υπουργείο Μεταφορών

  • Της Μαρίας Μόσχου

Με στόχο την αύξηση των εσόδων των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών αλλά και την διευκόλυνση των επιβατών το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών επιχειρεί να προχωρήσει σε συμφωνία με τους φορείς διαμεσολάβησης ώστε η αγορά εισιτηρίου να γίνεται με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Οι διαπραγματεύσεις έχουν ξεκινήσει από τις αρχές του φθινοπώρου του 2019 ωστόσο δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί καθώς θα πρέπει να βρεθεί λύση για την ενσωμάτωση του σχετικού λογισμικού στο τσιπάκι της κάθε κάρτας είτε Visa είτε MasterCard κ.λπ.

Με την υλοποίηση της σχετικής συμφωνίας δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία για είσοδο στα ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο καθώς ακόμα και σε απομακρυσμένες στάσεις που δεν υπάρχουν μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβαστεί και να αγοράσει εισιτήριο με την τραπεζική του κάρτα μέσα στο λεωφορείο ή το τρόλει. Παράλληλα δεν θα απαιτείται η συναλλαγή με κέρματα ή χαρτονομίσματα μειώνοντας την προσωπική επαφή αλλά και το μισθολογικό κόστος του ΟΑΣΑ.

«Αυτή την περίοδο εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία όπου θα μπορεί ο χρήστης των αστικών συγκοινωνιών να αγοράζει το εισιτήριό του από χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Σε συνεργασία και με τον ΟΑΣΑ πιστεύουμε ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αυτή την υπηρεσία στις Αθηναίες και στους Αθηναίους. Πέρα από τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών, είναι και μια υπηρεσία που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις  όπως αυτή με τον κορονοϊό, να αποφύγουμε τη χρήση μετρητών» είπε ο υφυπουγρός Μεταφορών κ. Γ. Κεφαλογιάννης κατά την δεύτερη ημέρα του online Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

«Ο ΟΑΣΑ βρίσκεται και πρέπει να βρίσκεται σε μια συνεχή διαδικασία μετασχηματισμού» ανέφερε από πλευράς του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Νικόλαος Αθανασόπουλος, τονίζοντας ότι «το κατάλληλο μέσο για να επιτευχθεί αυτός ο μετασχηματισμός είναι η τεχνολογία και τα ευφυή συστήματα μεταφορών». Στο πλαίσιο αυτό, είπε, ο ΟΑΣΑ λειτουργεί ήδη δύο σύνθετα έργα, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με πολύ σημαντικά οφέλη τόσο για τον επιβάτη όσο και για τον ίδιο τον Οργανισμό» . Ως τέτοια, ανέφερε ο κ. Αθανασόπουλος τη συνεχή βελτίωση του συγκοινωνιακού σχεδιασμού με βάση τη ζήτηση, κάτι που φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την διάρκεια του lockdown, καθώς τη βελτίωση των οικονομικών του ομίλου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ επεσήμανε επίσης ότι ο οργανισμός επεξεργάζεται νέους τρόπους βελτίωσης των συγκοινωνιών , όπως είναι η λύση που δρομολογείται για πληρωμή του εισιτηρίου απευθείας μέσω χρεωστικής κάρτας, τονίζοντας ότι, εφόσον υιοθετηθεί, θα μειώσει το οικονομικό και το περιβαλλοντικό κόστος του Οργανισμού.

«Η επιλογή της τεχνολογίας ανέπαφων πληρωμών στα μέσα μαζικής μεταφοράς θα εκμοντερνίσει τις μαζικές μεταφορές, κάνοντας την χώρα μας, την πόλη μας, πιο ελκυστική αλλά και θα μειώσει αισθητά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα» ανέφερε από πλευράς της η Επικεφαλής της Visa στην Ελλάδα, Ανδριάννα Παππά. «Η VISA διατηρεί μακροχρόνιες συνεργασίες με αντίστοιχους του ΟΑΣΑ οργανισμούς κι έχει εφαρμόσει λύσεις ανέπαφων πληρωμών εισιτηρίων σε πολλές πόλεις του εξωτερικού. Έχουν ολοκληρωθεί 200 τέτοια έργα παγκοσμίως, ενώ 60 από αυτά ολοκληρώθηκαν μόνο το 2019». Μάλιστα όπως διευκρίνισε η κα Παππά, βάσει έρευνας, η αντίστοιχη λύση που υιοθετήθηκε πριν χρόνια στο Λονδίνο χαρακτηρίζεται από τους Βρετανούς πολίτες ως η μεγαλύτερη βελτίωση στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.

Στην επιτυχία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αναφέρθηκε ο Καθηγητής και Επικεφαλής του Τμήματος Παραχωρήσεων της Terna Energy Αλέξανδρος Καρυωτάκης, εξηγώντας ότι «οι πωλήσεις του ΟΑΣΑ πριν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έφταναν τα 175 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ πέρυσι, με πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, άγγιξαν τα 220 εκατ. ευρώ. Με καινοτόμες εφαρμογές ο ΟΑΣΑ θα μπορέσει να γίνει ένας από τους λίγους οργανισμούς στην Ευρώπη που δεν θα χρίζει κρατικής επιχορήγησης».

Παράλληλα στάθηκε και στη ανάγκη διαλειτουργικότητας των έξυπνων εφαρμογών σημειώνοντας ότι μέσα στο καλοκαίρι η εταιρεία του θα ξεκινήσει την υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης μαζί με δύο άλλες ελληνικές εταιρείες. «Το εν λόγω έργο θα δώσει τεράστια προστιθέμενη αξία, αφενός γιατί ο εξοπλισμός θα κατασκευάζεται στην Ελλάδα κι αφετέρου γιατί θα δομηθεί με βάση την διαλειτουργικότητα. «Πάνω του θα μπορεί να στηριχτεί μια ομπρέλα account based συστήματος, το οποίο θα περιλαμβάνει και τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επί του πρακτέου, με μια κάρτα ο επιβάτης θα μπορεί να μετακινείται και στην περιοχή της Θεσσαλονίκης μέσω του ΟΑΣΘ και στην Αθήνα και στο Εθνικό Δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» κατέληξε.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Ευρώπη πατάει γκάζι για την Τεχνητή Νοημοσύνη: Ενεργοποιεί το Apply AI και το AI in Science

Της Νατάσας Φραγκούλη Σε μια περίοδο που ο πλανήτης επιταχύνει προς την εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε δύο νέες στρατηγικές για...

COSMOTE GROW YOUR BUSINESS – Go Abroad: Νέος κύκλος με δωρεάν ημερίδες για την είσοδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αγορές του εξωτερικού

Δωρεάν ημερίδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και τους ελεύθερους επαγγελματίες διοργανώνει η COSMOTE TELEKOM, με στόχο να τους βοηθήσει...

ΕΤΕπ – Iberdrola: Χρηματοδότηση 25,9 εκατ. ευρώ για νέο αιολικό πάρκο στην Κεντρική Ελλάδα

Της Μαρίας Μόσχου Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και η Iberdrola ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, με μια νέα συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 25,9 εκατ. ευρώ...

Skroutz Plus Mastercard: Η νέα ψηφιακή πιστωτική κάρτα από την Εθνική Τράπεζα και την Skroutz

Το Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, και η Εθνική Τράπεζα, με ηγετικό ρόλο στην εγχώρια οικονομία και την τραπεζική καινοτομία, ανακοινώνουν τη στρατηγική...

«Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS»: Τέσσερα AI Factory Antennas σε Κύπρο, Μάλτα, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία

Το Ελληνικό «Εργοστάσιο» Τεχνητής Νοημοσύνης «PHAROS» γίνεται πλέον περιφερειακός κόμβος TN της Nοτιο-ανατολικής Ευρώπης, καθώς εγκρίθηκαν οι προτάσεις για τη δημιουργία τεσσάρων AI Factory...