22.6 C
Athens
Τρίτη, 4 Νοεμβρίου, 2025

Τεχνητή νοημοσύνη και ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας στις αγορές του μέλλοντος

Νέες εμπειρίες και συμπεριφορές φέρνει η ψηφιακή εποχή στις αγορές και τις συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίες μάλιστα για τους τελευταίους είναι ζητούμενο, λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων.

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, απευθύνθηκε σε περισσότερους από 5.000 καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Σουηδία για να διερευνήσει πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί το μέλλον των αγορών και με ποιον τρόπο οι έμποροι μπορούν να προσαρμοστούν για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Οι γενιές που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι οι Gen Z’ers (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen X’ers (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών).

Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών σχετικά με το πώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα επηρεάσουν την αγοραστική εμπειρία στο μέλλον. Ειδικότερα:

  • Η μεγαλύτερη εξατομίκευση θα είναι η top απαίτηση

Το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο εξατομικευμένη στο μέλλον και το 36% είναι σίγουρο ότι οι αγορές θα πραγματοποιούνται in-store και online.

  • Online δοκιμές ρούχων

Μόνο οι μισοί καταναλωτές πιστεύουν ότι θα δοκιμάζουν ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα (53%). Αντ’ αυτού, το 48% θέλει να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να επιλέξει τα ρούχα ταιριάζουν καλύτερα στο σωματότυπο του και το προσωπικό του στυλ.

  • Ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας και εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών

Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (59%) είναι ανοιχτοί στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ & είδη που τους ταιριάζουν, με ένα 18% αυτών να δηλώνει ότι αυτό θα εξαρτάται από την εμφάνιση και τη συμπεριφορά του ρομπότ. Επιπλέον, το 34% επιθυμεί πρόσβαση σε εικονικούς “προσωπικούς αγοραστές” που μπορούν να παρέχουν συμβουλές με βάση το στυλ και το γούστο τους στη μόδα όταν ψωνίζουν online.

  • Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον

Η συντριπτική πλειοψηφία (81%) αναμένει ότι η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική τους εμπειρία εντός του καταστήματος και το ένα τρίτο (37%) πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα καταστήματα.

  • Η Εικονική Πραγματικότητα (VR) δεν θα αντικαταστήσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα

Λιγότεροι από τους μισούς Gen Z’ers (43%) πιστεύουν ότι οι αγορές με τη χρήση τεχνολογιών Εικονικής Πραγματικότητας (VR) θα ξεπεράσουν την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες.

  • Μέλλον χωρίς μετρητά

Οι καταναλωτές όλων των ηλικιών (57%) συμφωνούν με την πρόβλεψη ότι τα περισσότερα φυσικά καταστήματα θα λειτουργούν χωρίς μετρητά σε 18 χρόνια, ενώ το 33% των Gen Z’ers πιστεύει ότι αυτή η αλλαγή θα συμβεί σε 5 χρόνια.

Παράλληλα με τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, το μέλλον του πλανήτη και η ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας αποτελούν επίσης βασική προτεραιότητα για τους καταναλωτές. Οι νεότερες γενιές πιστεύουν ότι η κυκλική οικονομία θα πρέπει να καταλάβει μεγαλύτερο μερίδιο στον κλάδο των αγορών και ότι η μόδα πρέπει να γίνει πιο βιώσιμη.

Για να πετύχουν σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, οι έμποροι πρέπει να υιοθετήσουν την ψηφιοποίηση, να προσφέρουν εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία και να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που βασίζονται σε data. Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά τα φυσικά καταστήματα θα διατηρήσουν τη δύναμή τους προσφέροντας ένα βιωματικό περιβάλλον με προηγμένες τεχνολογίες. Η βιωσιμότητα και η κοινωνική υπευθυνότητα θα γίνουν αναπόσπαστο μέρος της δραστηριότητας των εμπόρων, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε ηθικές πρακτικές. Η συνεργασία των εμπόρων με εταιρείες τεχνολογίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους. Με την προσαρμογή και υιοθέτηση αυτών των αλλαγών, οι έμποροι μπορούν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στη νέα εποχή του εμπορίου

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Νέα εποχή για το Miles+Bonus της AEGEAN: Ανακαλύψτε τι αλλάζει

H AEGEAN, με γνώμονα τη συνεχή διεύρυνση του δικτύου της, καθώς και την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, ανανεώνει το πρόγραμμα επιβράβευσης Miles+Bonus, έχοντας πάντα...

Παραιτήθηκε ο CEO των ΕΛΤΑ Γρ. Σκλήκας: «Αν δεν εξυγιανθούν τα ΕΛΤΑ κινδυνεύει η μισθοδοσία των υπαλλήλων», προειδοποιεί

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρης Σκλήκας, μετά την κρίση που προκλήθηκε στην κυβέρνηση για το θέμα των ΕΛΤΑ. Ο κ. Σκλήκας στην...

H TCL και η F-Secure ανακοινώνουν τη στρατηγική τους συνεργασία για τον καθορισμό νέου προτύπου ασφαλούς και απρόσκοπτης συνδεσιμότητας

Στην έκθεση Network X 2025, η TCL, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, ανακοίνωσε επίσημα μια σημαντική στρατηγική συνεργασία με την...

Έρευνα Bitget: Το 66% των χρηστών σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις του σε κρυπτονομίσματα

Η Bitget, το μεγαλύτερο καθολικό ανταλλακτήριο «Universal Exchange» (UEX) στον κόσμο, δημοσίευσε πρόσφατα τη νέα της τριμηνιαία έρευνα, με τίτλο «Q3 2025 Crypto Market...

Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας 2026 στο myCAR

Τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2026 αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να εισέλθουν με τους προσωπικούς τους...