24.7 C
Athens
Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2024

Τα ταξί επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση

Επιπλέον επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων ταξί, αναμένεται να επιφέρει το νομοσχέδιο για τα ταξί.

Το θέμα ετέθη στο πλαίσιο της διαδικασίας κοινοβουλευτικού ελέγχου, με επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού και Ζ’ Αντιπροέδρου της Βουλής Σπ. Λυκούδη. «Τα ταξί συμμετέχουν κατά 50% στην ατμοσφαιρική ρύπανση, κατά πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη αιτία ρύπανσης, διότι οι εκπομπές των ρύπων των οχημάτων αυτών είναι πολύ μεγαλύτερες από τα άλλα αντίστοιχα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς αυξομειώνουν συνεχώς ταχύτητες, έχουν στάσεις συνεχείς και εκπέμπουν πολύ μεγαλύτερους ρύπους» επισήμανε ο κ. Λυκούδης και επέκρινε την κυβέρνηση για την επιλογή της, μέσω νέου νομοσχεδίου, να επιμηκύνει το χρόνο διατήρησης των υφισταμένων οχημάτων ταξί.

«Κάθε παράταση της υπάρχουσας κατάστασης έχει έναν πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα σε σχέση με τη ρύπανση που εκπέμπει ένα ταξί. Δεν πιστεύω ότι αν το κάνετε αυτό, το κάνετε εν είδος ρουσφετιού, επειδή υπάρχει κόσμος στον οποίον χρειάζεται να υπάρχει ένας πολιτικός που να έχει επαφή μαζί του και να αντιμετωπίζεται με συμπάθεια, ενδεχομένως για να συλλέξει ψήφους αύριο, μεθαύριο. Πιστεύω, όμως, ότι είναι μέσα σε μια συνήθη ελαφρότητα που έχουμε και με την οποία αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα», πρόσθεσε ο κ. Λυκούδης, αναγνωρίζοντας παράλληλα και το παράπλευρο πρόβλημα πως εξαιτίας της οικονομικής κρίσης είναι δύσκολο να ζητηθεί από τους ανθρώπους του χώρου των ταξί η άμεση αντικατάσταση των οχημάτων με νέα.

Στην απάντησή του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης έκανε λόγο για προβληματισμό της κυβέρνησης επί ενός υπαρκτού προβλήματος, θέτοντας παράπλευρα ζητήματα όπως η αυστηροποίηση των ελέγχων και των προστίμων, ή και η πιθανότητα μη χορήγησης ασφάλισης σε οχήματα που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο.

«Επειδή πράγματι – πολλές φορές είτε τα Ι.Χ. αυτοκίνητα είτε τα Δ.Χ. αυτοκίνητα, όπως είναι τα ταξί, αποφεύγουν ίσως τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, πρέπει να αυστηροποιήσουμε το πεδίο με κάποιους κανόνες, που ίσως πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση του να μην μπορεί να ασφαλισθεί ένα όχημα εάν δεν έχει ΚΤΕΟ ή στην επίταση του προστίμου και στους ελέγχους που πρέπει να γίνονται, ούτως ώστε να περιοριστεί ακριβώς η όποια ρύπανση μπορεί να υπάρχει από αρρύθμιστους κινητήρες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυραγάνης. «Η ιδέα, λοιπόν, είναι ότι μέχρι το 2020 θα πρέπει να είμαστε ανεκτικοί ως προς το ένα (ενν. την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων και την περιβαλλοντική επιβάρυνση), και θα πρέπει να είμαστε αυστηροί στον έλεγχό τους από τεχνικά κλιμάκια του ΚΤΕΟ», συνέχισε για να προσθέσει: «Ο μόνος τρόπος που τουλάχιστον εμείς έχουμε βρει είναι από τη μία μέχρι το 2020 να δοθεί παράταση και από την άλλη αυστηροποίηση, με τις μεθόδους της μη ασφάλισης εφόσον δεν υπάρχει ΚΤΕΟ και της επιβολής αυστηρότερων ελέγχων από την Τροχαία, καθώς και προστίμων σε περίπτωση που δεν έχει περάσει τεχνικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ. Ο προβληματισμός είναι μεγάλος. Θεωρώ ότι πάντοτε οι καλές ιδέες είναι ευπρόσδεκτες».

 

 

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Παλιές συσκευές, νέα προβλήματα: Οι κίνδυνοι της μη υποστηριζόμενης τεχνολογίας IoT

Οι παλιές συσκευές αποτελούν συχνά εύκολο στόχο για τους κυβερνοεγκληματίες, ειδικά αν έχουν ευπάθειες που μπορούν να αξιοποιηθούν και αν δεν υπάρχουν διαθέσιμες διορθώσεις...

Η Pylones Hellas κατακτά το βραβείο «TELCO Deal of the Year» από την F5

Η Pylones Hellas, πάροχος ψηφιακών τεχνολογιών και ασφάλειας διαδικτύου, με μακρά παρουσία άνω των 25 ετών σε Ελλάδα και Κύπρο,τιμήθηκε με το βραβείο«TELCO Deal...

Οι Έλληνες ηλικίας 30-49 ετών οι πιο φανατικοί e-shoppers

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Πρωταθλητές στις ηλεκτρονικές αγορές αναδεικνύονται οι Έλληνες ηλικίας 30-49 ετών, ήτοι τα μέλη της γενιάς των Millennials, η οποία κατέχει...

Κτηματολόγιο: Ο πρώτος δημόσιος φορέας που εντάσσει την τεχνητή νοημοσύνη

Την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στον Νομικό Έλεγχο του Κτηματολογίου παρουσίασαν  ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Με...

Η τεχνολογία σέρνει τον χορό των δημόσιων εγγραφών

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά των δημόσιων εγγραφών κράτησε ο κλάδος της τεχνολογίας το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μπορεί...