7.4 C
Athens
Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου, 2025

Τα ηλεκτρονικά είδη πρωταγωνιστές και τη φετινή εκπτωτική περίοδο

Της Νατάσας Φραγκούλη

Στην κορυφή των καταναλωτικών επιλογών βρέθηκαν και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα ηλεκτρονικά προϊόντα, με το 24% των καταναλωτών να επιλέγουν τεχνολογικές αγορές, όπως smartphones, laptops και άλλες συσκευές υψηλής τεχνολογίας. Η αυξημένη προτίμηση στα ηλεκτρονικά προϊόντα αντικατοπτρίζει την τάση των τελευταίων ετών, με πολλούς καταναλωτές να αναζητούν ευκαιρίες για την απόκτηση τεχνολογικών αγαθών, τα οποία παραδοσιακά συνοδεύονται από υψηλότερες εκπτώσεις κατά την Black Friday.

Τα ρούχα και τα παπούτσια, πάντως, βρέθηκαν στην πρώτη θέση της λίστας των αγορών των Ελλήνων με το 48% των αγοραστών να εστιάζει σε είδη ένδυσης και υπόδησης. Την τρίτη θέση κατέλαβαν τα καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας με ποσοστό 22%.

Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Prorata, μόλις το 39% των Ελλήνων καταναλωτών προχώρησε σε αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday, ενώ το 61% επέλεξε να απέχει από τον καταναλωτικό θεσμό. Παρά τη σχετικά χαμηλή συμμετοχή, οι επιλογές όσων ψώνισαν δείχνουν ξεκάθαρες τάσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 42% των ερωτηθέντων αντιλαμβάνεται τη Black Friday ως μια ημέρα «καταναλωτικής μανίας», ενώ το 37% τη βλέπει ως μια ευκαιρία των μεγάλων επιχειρήσεων να αυξήσουν τα κέρδη τους. Παρόλα αυτά, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών προχώρησε σε αγορές, ακόμη και αν θεωρούσε ότι πρόκειται για μια υπερβολικά διαφημισμένη εμπορική πρακτική.

 

Ποιες επιχειρήσεις ωφελήθηκαν

Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι οι μεγάλοι κερδισμένοι της Black Friday είναι οι επιχειρήσεις, ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι οι ωφελημένοι είναι οι καταναλωτές. Παρόλα αυτά, η αύξηση των πωλήσεων σε κατηγορίες όπως τα ηλεκτρονικά προϊόντα δείχνει ότι οι προσφορές, έστω και περιορισμένες, παραμένουν δελεαστικές για σημαντική μερίδα αγοραστών.

Παρά το αυξημένο ενδιαφέρον για τις ηλεκτρονικές συσκευές, η έρευνα δείχνει ότι 66% των καταναλωτών εξακολουθεί να προτιμά τις παραδοσιακές περιόδους εκπτώσεων αντί της Black Friday. Αυτό οφείλεται κυρίως στην έλλειψη εμπιστοσύνης για την αυθεντικότητα των προσφορών, αλλά και στον πιο «προγραμματισμένο» χαρακτήρα των χειμερινών εκπτώσεων.

Όπως αναφέρει η καθηγήτρια Χριστίνα Μπουτσούκη από το ΑΠΘ, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τη Black Friday με σκεπτικισμό και συντηρητική διάθεση. «Οι Έλληνες καταναλωτές είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τις τακτικές εκπτωτικές περιόδους και προτιμούν να προγραμματίζουν τις αγορές τους εκείνη την περίοδο», τονίζει.

Σύμφωνα με την ίδια, «οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να προγραμματίζουν τις μεγάλες αγορές τους με βάση τις εκπτώσεις και τις γιορτινές περιόδους, ενώ η Black Friday παραμένει περισσότερο ένα “δοκιμαστικό έδαφος” παρά μια καθιερωμένη αγοραστική παράδοση».

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

payzy pro με payzy POS: Μια νέα ολοκληρωμένη λύση για επιχειρήσεις που μετατρέπει το κινητό σε τερματικό συναλλαγών

Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μια Android συσκευή ως τερματικό αποδοχής συναλλαγών (soft POS) δίνει στους επιχειρηματίες η COSMOTE Payments, με τη νέα εφαρμογή payzy...

Τα νέα Samsung Galaxy S25 διαθέσιμα στα καταστήματα Vodafone

Η πολυαναμενόμενη σειρά Samsung Galaxy S25 είναι πλέον διαθέσιμη στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop, και φέρνει μια ξεχωριστή εμπειρία τεχνητής νοημοσύνης μέσω...

Η Samsung Electronics ανακοινώνει την επίσημη διάθεση της σειράς Galaxy S25 σε Ελλάδα και Κύπρο

Με εορταστική διάθεση υποδέχτηκε χθες η Samsung Electronics Hellas, τη νέα σειρά Galaxy S25 στην ελληνική αγορά. Συνεργάτες της εταιρείας, εκπρόσωποι των Μέσων και...

Χάρης Μπρουμίδης: 9 χρόνια ηγεσίας στη Vodafone Ελλάδος, €1,3 δισ. επενδύσεις

Πριν από μία δεκαετία, η Vodafone Ελλάδας ήταν μια εταιρεία που παρείχε κυρίως υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Σήμερα, έχοντας ήδη ολοκληρώσει έναν ευρύτατο ψηφιακό μετασχηματισμό...

Απλά Ψηφιακά 163: Τα πλάνα της Keyvoto (Γ. Παπαδημητρίου), οι πωλήσεις PC και Nova και η Starlink

Tην πορεία του 2024, καθώς και τα σχέδια της Keyvoto για την συνέχεια, ανέλυσε στον Δημήτρη Μαλλά και την Νίκη Παπάζογλου ο συνιδρυτής και...