21.5 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Τα έργα που θα κάνουν την Αττική το νέο διαμετακομιστικό hub της χώρας

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ που προγραμματίζονται μέσα στο 2021 αποτελούν προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών με στόχο να αλλάξει η εικόνα της Αττικής και να γίνει πιο φιλική για τους πολίτες της, αλλά και τους τουρίστες.

Τα έργα που προγραμματίζονται για την Αττική, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και οι επεκτάσεις του μετρό και ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων θα την μετατρέψουν σε διαμετακομιστικό hub, αλλά και τουριστικό πόλο της χώρας.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα»  οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού «μαζί με τη γραμμή 4 του Μετρό και τα νέα λεωφορεία θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ στηρίζουν εμπράκτως τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής. Η Αττική στο σχεδιασμό μας είναι ένα σημαντικό διαμετακομιστικό hub, αλλά και ο νέος μεγάλος τουριστικός πόλος της χώρας».

Αναμένεται η επιλογή των συμβούλων από το ΤΑΙΠΕΔ

Αυτή τη στιγμή αναμένεται η επιλογή των συμβούλων από το ΤΑΙΠΕΔ που θα αναλάβουν να αξιολογήσουν και να «χτίσουν» το πλαίσιο για τον μεγάλο διαγωνισμός της Αττικής Οδού.

Όπως είναι γνωστό, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκήρυξε προς τα τέλη του 2020 τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς με στόχο την αναζήτηση και επιλογή νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου για το «φιλέτο» της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, με την υφιστάμενη να εκπνέει το φθινόπωρο του 2024.

Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024,  ενώ η  ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε υποστηρίξει πως οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, δηλαδή το κατασκευαστικό αντικείμενο διαγωνισμού που «τρέχει» το δημόσιο, δεν θα ενταχθούν σε αυτή τη φάση στη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Η πιο ώριμη από αυτές είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό. Σύμφωνα με πληροφορίες του Moved.gr, το συνολικό μήκος της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης θα είναι περίπου 4 χιλιόμετρα, τα περισσότερα από τα οποία αποτελούν μία αστική σήραγγα περίπου 3 χιλιομέτρων που θα διέρχεται κάτω από τα βόρεια προάστια της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα θα περνά κάτω από την Πεύκη και τη Λυκόβρυση.

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν εκπονηθεί, το μοντέλο μετακινήσεων δείχνει ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027 θα υπάρχουν οδικά σημεία συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων των δύο κύριων αυτοκινητοδρόμων της Λεωφόρου Κηφισού (A1 και Α8) και της Αττικής Οδού (A6). Μία σημαντική παρέμβαση είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον Κηφισό που θα μετριάσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην έξοδο με την Αττικής Οδό.

Το κόστος του έχει υπολογισθεί σε περίπου 250 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η χρηματοδότηση του θα επιδιωχθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Χρηματοδότηση από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έργων

Η επέκτασης της Λ.Κύμης που εντάσσεται στις 3 επεκτάσεις της Αττικής Οδού, είναι ένα από τα έργα που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέταξε στη λίστα των προς χρηματοδόσητη από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έργων.

Απόλυτος στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2026 που είναι και το χρονικό σημείο που έχει τεθεί για τα έργα με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού έχει προκριθεί ακόμα μία αστική σήραγγα, που θα ενώνει Κατεχάκη και Λεωφόρο Βουλιαγμένης με παράλληλη αναβάθμιση της λεωφόρου μέχρι το Ελληνικό. Επίσης  προβλέπεται και επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας και παράλληλα σχεδιάζεται και η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο δεύτερο μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό λιμάνι της Αττικής.

10 λεπτά η απόσταση Κατεχάκη-Ελληνικό

Με ένα φιλόδοξο πλάνο σκοπεύει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να φτάσει η Αττική Οδός μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και από εκεί μέχρι το Ελληνικό, μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο οδήγησης σε μόλις 10 λεπτά.

Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού θα αποσυμφορήσει την διασύνδεση νοτίων-βόρειων προαστίων της πόλης μέσω της Λ.Κατεχάκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ως concept έχει προκριθεί η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους. Ο δρόμος θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 1-2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.

Η λεωφόρος Βουλιαγμένης

Επίσης, στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η «ελεύθερη Λεωφόρος Βουλιαγμένης», έργο το οποίο σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό. Τι σημαίνει αυτό; Η νέα σήραγγα από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης και η λειτουργία του «Ελληνικού» θα προσθέσουν πολλές χιλιάδες νέα οχήματα σε μία ήδη κορεσμένη λεωφόρο.

Το σχέδιο του υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της Λ.Βουλιαγμένης σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου. Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση από 3 σήμερα, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας. Η κατάληξη της ελεύθερης Λεωφόρου θα είναι στο ύψος του Ελληνικού (από εκεί και έπειτα θα συνεχίζει ως έχει σήμερα). Στο σύνολό της η παρέμβαση υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ

Μετρό: Υπογράφεται η σύμβαση για τα αρχικά έργα της γραμμής 4

Θέμα ημερών είναι πλέον η υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδί) του μετρό Αθήνας, με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό να θεωρεί πως τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν μέσα στο εξάμηνο. Τη σύμβαση, έπειτα από σχεδόν 2,5 χρόνια δικαστικών εμπλοκών, κέρδισε η ΕΡΕΤΒΟ με τον προϋπολογισμό να ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας ξεκινά από το Αλσος Βεϊκού και καταλήγει στο Γουδί. Το έργο έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Ταυτόχρονα θα είναι η δεύτερη γραμμή μετρό στη χώρα στην οποία θα λειτουργούν πλήρως αυτοκινούμενοι (χωρίς οδηγό) συρμοί.

Η χάραξη της νέας γραμμής εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδί και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Α. Αρανίτης (Intrakat): Ανάγκη για κοινές λύσεις στα προβλήματα των έργων νέας γενιάς

Για την ανάγκη ενός εθνικού διαλόγου με αντικείμενο την ιεράρχηση της κατασκευής των μεγάλων έργων νέας γενιάς και την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων σε αυτά,...

Η Nova παρουσιάζει τη νέα γενιά καινοτόμων συσκευών

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα το νέο οικοσύστημα καινοτόμων συσκευών...

Η EveryPay, εταιρεία του ομίλου Skroutz, αποκτά άδεια Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος

H EveryPay, η FinTech εταιρεία του ομίλου Skroutz, απέκτησε επίσημα άδεια Ιδρύματος Ηλεκτρονικού Χρήματος - Electronic Money Institution (EMI), και μπαίνει στο club των...

Η νέα εποχή του UEFA Champions League ξεκινά στην Cosmote TV

To ανανεωμένο UEFA Champions League, που θα παίζεται σε έναν ενιαίο βαθμολογικά όμιλο με τη συμμετοχή 36 και όχι 32 ομάδων, ανοίγει αυλαία, με...

Έρχεται σταδιακά το WiFi στους σταθμούς του μετρό

Με τους σταθμούς της Ακρόπολης και του Συντάγματος έκανε «πρεμιέρα» το δωρεάν WiFi στο μετρό ενώ ακολουθούν, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα, και οι υπόλοιποι σταθμοί,...