36 C
Athens
Τετάρτη, 12 Ιουνίου, 2024

Στο κόκκινο το 2023 η αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων

Σε στενωπό βρίσκεται η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, καθώς η πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, τους πρώτους έξι μήνες του 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών αγαθών προς καταναλωτές μειώθηκαν κατά 12% σε αξία και κατά 8% σε όγκο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Μάλιστα, η αγορά των Consumer Electronics, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις, που δημοσιοποίησε η εταιρεία στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας IFA, δεν πρόκειται να περάσει σε θετικό έδαφος ούτε κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023 ούτε και συνολικά σε επίπεδο έτους.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, η παγκόσμια αγορά των Consumer Electronics στέλνει σημάδια κορεσμού το 2023, μετά από πωλήσεις ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αρνητικά για τον κλάδο, κατά τους αναλυτές, λειτουργεί ο υψηλός πληθωρισμός και η επακόλουθη συμπίεση των καταναλωτικών προϋπολογισμών.

«Οι καταναλωτές κατευθύνουν επί του παρόντος το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημά τους σε ταξίδια και δραστηριότητες αναψυχής και όχι στην τεχνολογία. Οι ελπίδες του κλάδου εξακολουθούν να στηρίζονται στην οικονομική ανάκαμψη στην Κίνα, αλλά αυτό δεν έχει ακόμη επιφέρει τον επιθυμητό θετικό αντίκτυπο», σημειώνει η GfK.

Χάνουν έδαφος οι premium TVs

Όπως και η συνολική αγορά των Consumer Electronics, ο τομέας της τηλεόρασης βρίσκεται αντιμέτωπος με την πτώση της ζήτησης. Στην πραγματικότητα, τα έσοδα μειώθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από ότι το σύνολο της αγοράς. Ειδικότερα, οι πωλήσεις περιορίστηκαν κατά 15% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Το 2022, οι premium τηλεοράσεις ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της αγοράς, με τα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας να είναι η μόνη κατηγορία που συνέχισε να αναπτύσσεται σε όλο τον κόσμο.

Φέτος, ωστόσο, η εικόνα είναι πολύ διαφοροποιημένη: οι premium τηλεοράσεις εξακολουθούν μεν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της αγοράς, ωστόσο, δεν καταφέρνουν πλέον να σημειώνουν θετική ανάπτυξη σε ορισμένες περιοχές του κόσμου όπως η Δυτική Ευρώπη

Αντέχουν τα προϊόντα ήχου

Ένα από τα λίγα θετικά σημάδια στην αγορά CE προήλθε από το τμήμα οικιακού ήχου. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023, αυτό το τμήμα σημείωσε αύξηση 5% στα έσοδα και κατά 3% σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Η ανάπτυξη στην κατηγορία προήλθε κυρίως από τα έξυπνα ηχεία (άνοδος πωλήσεων κατά 2%) και εξαρτήματα ήχου υψηλής ποιότητας (δέκτες, ενισχυτές).

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν, στο μεταξύ, η αύξηση κατά 30 στα ασύρματα ακουστικά με ζώνη κεφαλής -που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη νεότερη γενιά που ακολουθεί αυτήν την τάση. Δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιο των αγοραστών ηλικίας 16 έως 24 ετών εκτινάχθηκε στο 26% το πρώτο τρίμηνο του 2023, από 15%.

«Οι εκτιμήσεις για το σύνολο της χρήσης μπορεί να μην φαίνονται ελπιδοφόρες, ωστόσο, υπάρχουν μερικές ελκυστικές ευκαιρίες σε επιμέρους τμήματα της αγοράς», καταλήγει η GfK.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

TÜV AUSTRIA TRUST IT: Νέα Εποχή στην Κυβερνοασφάλεια

Η TÜV AUSTRIA, μία από τις κορυφαίες εταιρείες παροχής ολιστικών υπηρεσιών τεχνικών ελέγχων, επιθεωρήσεων, πιστοποιήσεων και εκπαίδευσης παγκοσμίως, με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την έναρξη...

Το Υπερταμείο παράγει οφέλη για τους πολίτες και το περιβάλλον μέσω των νέων τεχνολογιών

Στόχος η σταδιακή ενσωμάτωση έξυπνων ψηφιακών εφαρμογών με βάση τα δεδομένα από τις θυγατρικές του Ομίλου, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας «Αρχιμήδης» Το Υπερταμείο,...

5G+: Η Cosmote πρώτη στην Ελλάδα διαθέτει εμπορικά δίκτυο τεχνολογίας 5G Stand-Alone

Για μια ακόμα φορά, η COSMOTE κάνει πρώτη το επόμενο βήμα στον τομέα των κινητών επικοινωνιών στην Ελλάδα, προχωρώντας στην εμπορική διάθεση του δικτύου...

Nova 5G Home Internet: Νέα προηγμένη λύση σταθερής τηλεφωνίας, με ταχύτητες έως 100 Mbps

Η Nova, μέλος της United Group, του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει το Nova 5G...

Πώς θα γίνει mainstream η ηλεκτροκίνηση: Αύξηση 194% στα σημεία φόρτισης έως το 2029

Της Νατάσας Φραγκούλη Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση -αν και όχι με τους αρχικά προβλεπόμενους υπερ-ταχείς ρυθμούς- κάνει η παγκόσμια κοινότητα. Με την έλλειψη συγκροτημένων δικτύων...