18 C
Athens
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου, 2023

Στην τέταρτη θέση η προτίμηση των Ελλήνων στα ηλεκτρικά ΙΧ

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το ηλεκτρικό ΙΧ ως επιλογή των Ελλήνων για την επομένη τους αγορά, ενώ μία θέση πιο πάνω, στην τρίτη θέση βρίσκονται τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι σκέφτεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενή του αγορά (ποσοσό 47%), με το υβριδικό να προηγείται στο shortlist (ποσοστό 63%), ακολουθούμενο από το diesel (52%) και την βενζίνη (51%). Την τελευταία θέση με ποσοστό 44% έχουν τα άλλου τύπου οχήματα όπως LPG, CNG, κλπ.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari/ YouGov, η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων προσδιορίζει τόσο πλεονεκτήματα, όσο και μειονεκτήματα στα ηλεκτρικά ΙΧ.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκετά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα που δίνει το Κράτος για την αγορά και συντήρησή τους.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα.

Η έρευνα δείχνει ότι τα πλεονεκτήματα είναι:

  • Ωφελεί το περιβάλλον, ποσοστό 65%
  • Επιδότηση/φοροαπαλλαγές 57%
  • Χαμηλότερα λειτουργικά κόστη 53%
  • Εξασφάλιση για το μέλλον 47%
  • Λιγότερος θόρυβος 39%
  • Συνδυασμός parking & φόρτισης 29%
  • Καλύτερη αναλογία κόστους-αξίας 28%
  • Καλύτερη απόδοση 19%
  • Μάρκες/μοντέλα που τα προσφέρουν 18%
  • Καλή αξία μεταπώλησης 17%
  • Δίνει prestige 9%

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Στα αρνητικά περιλαμβάνονται τα λίγα σημεία φόρτισης, θέμα που έχει αναδείξει το Moved.gr (Διαβάστε ακόμη: ΕΕ: Ανεπαρκή σημεία φόρτισης για την χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων – «Ουραγός» η Ελλάδα), η ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας, τα ψηλά κόστη αγοράς και φόρτισης, καθώς και η περιορισμένη γκάμα μαρκών και μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά.

Ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει ότι γνωρίζει αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και ένας στους δύο απλά το «έχει ακουστά».

Παρόμοια έρευνα που έγινε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες από το διεθνές δίκτυο YouGov του οποίου η Focus Bari είναι Affiliate Partner στην Ελλάδα, φωτογραφίζει αντίστοιχες στάσεις και απόψεις.

Η ίδια έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 9 Ευρωπαϊκές χώρες: Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Δανία, Φιλανδία, Σουηδία, Νορβηγία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Vodafone Business: Ανάληψη έργου για το Υπουργείο Μετανάστευσης

Αναβαθμίζει το επίπεδο κυβερνοασφάλειας, αλλά και τη διαλειτουργικότητα υπηρεσιών του Υπουργείου προς όφελος των διαχειριστών και των τελικών χρηστών H ένωση εταιρειών Byte-Vodafone Business...

“Digital Transformation Readiness” wizard από τη SoftOne

Οδηγώντας σταθερά τις εξελίξεις που αφορούν τη μετάβαση των επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή, η SoftOne παρουσιάζει το “Digital Transformation Readiness” wizard, ένα πρωτοποριακό...

Απλά Ψηφιακά 119: Ενισχύοντας τη θέση των γυναικών στην τεχνολογία (Ελένη Ακτύπη), τα data centers, η Nova και οι νέες επενδύσεις

Το θέμα της ενίσχυσης της παρουσίας των γυναικών στον κλάδο των ψηφιακών τεχνολογιών ήταν το βασικό θέμα της συζήτησης σε αυτό το επεισόδιο του...

Εκπτώσεις vs καταναλωτές: Τελικά, ποιος κερδίζει;

Μια νέα έρευνα της Kaspersky αποκαλύπτει ότι το 90% των αγορών πραγματοποιούνται αυθόρμητα κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday. Αποκάλυψε επίσης ότι τα μέσα κοινωνικής...

IBM Ελλάδας: Υψηλός μονοψήφιος ρυθμός ανάπτυξης και «άνοιγμα» σε startups και δημόσια έργα

Γράφει η Μαρία Μόσχου  Νέα στρατηγική τόσο σε διεθνή επίπεδο όσο και στην χώρα μας χαράσσει η IBM, η οποία βλέπει ευκαιρίες στην αγορά...