25 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Στην τέταρτη θέση η προτίμηση των Ελλήνων στα ηλεκτρικά ΙΧ

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το ηλεκτρικό ΙΧ ως επιλογή των Ελλήνων για την επομένη τους αγορά, ενώ μία θέση πιο πάνω, στην τρίτη θέση βρίσκονται τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι σκέφτεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενή του αγορά (ποσοσό 47%), με το υβριδικό να προηγείται στο shortlist (ποσοστό 63%), ακολουθούμενο από το diesel (52%) και την βενζίνη (51%). Την τελευταία θέση με ποσοστό 44% έχουν τα άλλου τύπου οχήματα όπως LPG, CNG, κλπ.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari/ YouGov, η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων προσδιορίζει τόσο πλεονεκτήματα, όσο και μειονεκτήματα στα ηλεκτρικά ΙΧ.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκετά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα που δίνει το Κράτος για την αγορά και συντήρησή τους.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα.

Η έρευνα δείχνει ότι τα πλεονεκτήματα είναι:

  • Ωφελεί το περιβάλλον, ποσοστό 65%
  • Επιδότηση/φοροαπαλλαγές 57%
  • Χαμηλότερα λειτουργικά κόστη 53%
  • Εξασφάλιση για το μέλλον 47%
  • Λιγότερος θόρυβος 39%
  • Συνδυασμός parking & φόρτισης 29%
  • Καλύτερη αναλογία κόστους-αξίας 28%
  • Καλύτερη απόδοση 19%
  • Μάρκες/μοντέλα που τα προσφέρουν 18%
  • Καλή αξία μεταπώλησης 17%
  • Δίνει prestige 9%

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Στα αρνητικά περιλαμβάνονται τα λίγα σημεία φόρτισης, θέμα που έχει αναδείξει το Moved.gr (Διαβάστε ακόμη: ΕΕ: Ανεπαρκή σημεία φόρτισης για την χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων – «Ουραγός» η Ελλάδα), η ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας, τα ψηλά κόστη αγοράς και φόρτισης, καθώς και η περιορισμένη γκάμα μαρκών και μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά.

Ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει ότι γνωρίζει αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και ένας στους δύο απλά το «έχει ακουστά».

Παρόμοια έρευνα που έγινε σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες από το διεθνές δίκτυο YouGov του οποίου η Focus Bari είναι Affiliate Partner στην Ελλάδα, φωτογραφίζει αντίστοιχες στάσεις και απόψεις.

Η ίδια έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 9 Ευρωπαϊκές χώρες: Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Δανία, Φιλανδία, Σουηδία, Νορβηγία.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η Emirates διπλασίασε το δίκτυο συνεργατών της μέσα σε ένα χρόνο, μεταφέροντας τους επιβάτες της σε σχεδόν 1.700 επιπλέον πόλεις παγκοσμίως

Η Emirates έχει διπλασιάσει τον αριθμό των πόλεων που εξυπηρετεί πέραν του δικτύου της κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για...

Οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της Star Alliance επιβραβεύουν τους τακτικούς επιβάτες τους στη Σκανδιναβία

Η Star Alliance, η κορυφαία παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, ανακοίνωσε ότι συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες-μέλη της προσφέρουν πλέον το πρόγραμμα «status match/challenge», το οποίο απευθύνεται σε...

Vodafone Ελλάδας: Σε πλήρη λειτουργία το Vodafone Tech Hub της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit με τίτλο «Making pathways to prosperity, solidity and cohesion for south-east Europe» που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο...

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές...

Η Nova στηρίζει έμπρακτα την Αττική ως Ανάδοχος Αποκατάστασης και Αναδάσωσης της περιοχής της Ιεράς Μονής Πεντέλης

H Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, πιστή στη δέσμευσή της προς το περιβάλλον, τις τοπικές...