- Της Μαρίας Μόσχου
Να μην ξεμείνει πάλι από συρμούς το μετρό και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος στοχεύει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών που προχωρά σε αγορά νέου τροχαίου υλικού για τη ΣΤΑΣΥ. Επιπλέον, αποφασίζει για αγορά ανταλλακτικών για τα επόμενα έτη.
Το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στις συγκεκριμένες αποφάσεις θέλοντας να αποφύγει τις εικόνες του περασμένου καλοκαιριού και ειδικότερα:
- στοιβαγμένους επιβάτες και μάλιστα σε καιρό πανδημίας και
- καθυστερήσεις ακόμα και 20 λεπτών ανάμεσα στις διελεύσεις συρμών.
Την ίδια στιγμή προχωρά και η αναβάθμιση των συρμών προκειμένου τα παλιά βαγόνια του πρώην ΗΣΑΠ να μοιάζουν με σύγχρονα τύπου μετρό, αλλάζοντας εντελώς την μετακίνηση των επιβατών.
Οι αποφάσεις
Η πρώτη απόφαση αφορά την έγκριση της ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης για την: «Προμήθεια αναλώσιμων/ανταλλακτικών για την επισκευή ηλεκτρονικών συστημάτων τροχαίου υλικού των γραμμών 1, 2, 3 της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.. H προμήθεια θα γίνει σε βάρος των πιστώσεων, του προϋπολογισμού εξόδων του φορέα «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.».
Πρόκειται για συνολική δαπάνη 14.884,11 μέσα στο 2021 . Η υπόλοιπη πίστωση συνολικού ποσού 5.015,89 € για την εκτέλεση του παραπάνω έργου, βαρύνει το τρέχον οικονομικό έτος.
Η παραπάνω έγκριση παρέχεται υπό την προϋπόθεση ότι ο φορέας «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» θα μεριμνήσει για την εγγραφή των σχετικών πιστώσεων στον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2021, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των δεσμευτικών ορίων του ΜΠΔΣ.
Η δεύτερη απόφαση αν και έχει ιδιαίτερα χαμηλό προϋπολογισμό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αφορά στην έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης για την «Προληπτική συντήρηση ανελκυστήρα ΑΜΕΑ στον σταθμό Λάρισα της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε
Η τρίτη απόφαση αφορά έγκριση Ανάληψης Πολυετούς Υποχρέωσης της εταιρείας με την επωνυμία «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.», για την «Προμήθεια ανταλλακτικών (ηλεκτρονικές πλακέτες και παρελκόμενα) για τους συρμούς 11ης παραλαβής της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.».
Ο προϋπολογισμός αυτής της απόφασης ξεπερνά τις 830.000 ευρώ.
Οι συρμοί της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ)
Το τελευταίο διάστημα αρκετά περιστατικά με συρμούς του πρώην ηλεκτρικού, οι οποίοι λόγω της ηλικίας τους παρουσιάζουν βλάβες κατά την διάρκεια της διαδρομής οδηγούν σε διακοπές τμημάτων της γραμμής Πειραιάς – Κηφισιά.
Η ΣΤΑΣΥ στο πλαίσιο αυτό προχωρά σε διαγωνισμό κόστους περίπου 73 εκατ. ευρώ που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των συρμών που η ηλικία τους ξεπερνά τα 35 έτη.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ όπου και αναμένεται η ένταξή του.
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2021 να υπογραφεί η σχετική σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες ανβάθμισης.
Στον ίδιο διαγωνισμό προβλέπεται η ανάκτηση της ενέργειας από την πέδη, η οποία θα επιστρέφει στο δίκτυο της ΔΕΗ ως ηλεκτρική ενέργεια με αποτέλεσμα τη μείωση του αποτυπώματος της γραμμής στο περιβάλλον.
Η εικόνα των συρμών μετά την αναβάθμιση
Οι νέοι συρμοί θα ενσωματώνουν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις και θα είναι πολύ πιο αθόρυβοι.
Θα διαθέτουν κλιματισμό, νέο σχεδιασμό στα καθίσματα, ηλεκτρονικές οθόνες πληροφόρησης των επιβατών, νέο φωτισμό και μηχανισμό για το άνοιγμα των θυρών.
Τα σύγχρονα πλέον τρένα θα βοηθήσουν στην σταδιακή βελτίωση του χρόνου αναμονής που σήμερα υπολείπεται των γραμμών 2 και 3.
Η προμήθεια νέων συρμών
Οι πρώτοι 4 συρμοί τραμ σειράς ΙΙ έχουν ήδη αφιχθεί στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού και βρίσκονται σε διαδικασία δοκιμών.
Η ένταξη των 25 συνολικά συρμών τραμ στην κυκλοφορία εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί σταδιακά κατά το 1ο εξάμηνο του 2021. Παράλληλα προγραμματίζεται η προμήθεια 7 νέων διρευματικών συρμών του Μετρό για τις ανάγκες της Γραμμής 3, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση προς Πειραιά και λειτουργήσει η σύνδεση του με το Αεροδρόμιο.