- Γράφει η Μαρία Μόσχου
Μετά την ΟΣΥ, και η ΣΤΑΣΥ προχωρά την εκποίηση του παλιού τροχαίου υλικού της, δηλαδή του σκραπ. Πρόκειται για τους παλιούς συρμούς του πρώην ηλεκτρικού σιδηρόδρομου αλλά και του τραμ.
Η συγκοινωνιακή εταιρεία ακολουθεί το δρόμο του ΟΣΕ και προχωρά στην πώληση των παλιών οχημάτων ως σκραπ.
Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, η ΣΤΑΣΥ προχωρά στη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού ΤΔ-164/20 με αντικείμενο την «Εκποίηση οχημάτων ως κατεστραμμένο και παροπλισμένο τροχαίο υλικό (scrap).
Η ΣΤΑΣΥ προχωρά στη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού μετά την 3789/12.10.2020 απόφασή του διοικητικού συμβουλίου με θέμα «Εκποίηση & διαγραφή από τα Μητρώα Παγίων κατεστραμμένων οχημάτων της Γραμμής 1 και ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.».
Η ελάχιστη τιμή (τιμή εκκίνησης) καθορίζεται σε 350 €/τόνο με συνολική εκτιμώμενη ελάχιστη αξία το ποσό των 69.300,00 €.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε έξι (6) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της.
Η ΣΤΑΣΥ δύναται να παρατείνει μονομερώς την ανωτέρω διάρκεια έως και δύο (2) επιπλέον μήνες.
Πουλά για σκραπ το παλιό τροχαίο υλικό
Σημειώνεται ότι η μεγάλη ηλικία των συρμών είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ηλεκτρικός, αφού η προμήθεια των παλαιότερων εξ αυτών έγινε το 1985, η ηλικία τους δηλαδή έχει φτάσει τα 35 χρόνια.
Μάλιστα το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί αρκετά περιστατικά με συρμούς του πρώην ηλεκτρικού, οι οποίοι λόγω της ηλικίας τους παρουσιάζουν βλάβες κατά την διάρκεια της διαδρομής και οδηγούν σε διακοπές τμημάτων της γραμμής Πειραιάς – Κηφισιά.
Άλλες κινήσεις της ΣΤΑΣΥ
Όπως έχει ήδη δημοσιεύσει το Moved.gr, η ΣΤΑΣΥ για να μην ξεμείνει πάλι από συρμούς ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος προχωρά σε αγορά νέου τροχαίου υλικού για τη ΣΤΑΣΥ. Επιπλέον, αποφασίζει για αγορά ανταλλακτικών για τα επόμενα έτη.
Την ίδια στιγμή προχωρά και η αναβάθμιση των συρμών προκειμένου τα παλιά βαγόνια του πρώην ΗΣΑΠ να μοιάζουν με σύγχρονα τύπου μετρό, αλλάζοντας εντελώς την μετακίνηση των επιβατών.
Οι αποφάσεις
Η πρώτη απόφαση αφορά την έγκριση της ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης για την: «Προμήθεια αναλώσιμων/ανταλλακτικών για την επισκευή ηλεκτρονικών συστημάτων τροχαίου υλικού των γραμμών 1, 2, 3 της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. H προμήθεια θα γίνει σε βάρος των πιστώσεων, του προϋπολογισμού εξόδων του φορέα «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.».
Η δεύτερη απόφαση αν και έχει ιδιαίτερα χαμηλό προϋπολογισμό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς αφορά στην έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης για την «Προληπτική συντήρηση ανελκυστήρα ΑΜΕΑ στον σταθμό Λάρισα της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε
Η τρίτη απόφαση αφορά έγκριση Ανάληψης Πολυετούς Υποχρέωσης της εταιρείας με την επωνυμία «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.», για την «Προμήθεια ανταλλακτικών (ηλεκτρονικές πλακέτες και παρελκόμενα) για τους συρμούς 11ης παραλαβής της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.».
Οι συρμοί της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ)
Παράλληλα η ΣΤΑΣΥ στο πλαίσιο αυτό προχωρά σε διαγωνισμό κόστους περίπου 73 εκατ. ευρώ που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των συρμών που η ηλικία τους ξεπερνά τα 35 έτη.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ όπου και αναμένεται η ένταξή του.
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2021 να υπογραφεί η σχετική σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες ανβάθμισης.
Στον ίδιο διαγωνισμό προβλέπεται η ανάκτηση της ενέργειας από την πέδη, η οποία θα επιστρέφει στο δίκτυο της ΔΕΗ ως ηλεκτρική ενέργεια με αποτέλεσμα τη μείωση του αποτυπώματος της γραμμής στο περιβάλλον.
Η εκποίηση της ΟΣΥ
Το δρόμο για την εκποίηση παλιών οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες είχε ανοίξει η ΟΣΥ η οποία είχε προχωρήσει σε δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση 225 λεωφορείων που έχει παροπλισμένα για χρόνια.
Ο διαγωνισμός με ημερομηνία 29 Μαρτίου 2018 έκανε λόγο για τη δυνατότητα «εκποίησης και διάθεσης των πάσης φύσεως πλεοναζόντων και μη αναγκαιούντων ή πεπαλαιωμένων κινητών πραγμάτων και ιδίως των τροχοφόρων που ανήκουν κατά κυριότητα σε κάθε φορέα με ή χωρίς την διαμεσολάβηση του Ο.Δ.Δ.Υ».
Η δημοπρασία αφορούσε 218, παλαιά και αποσυρμένα πλέον από την κυκλοφορία, αστικά λεωφορεία, διαφόρων τύπων και μεγεθών, καθώς και επτά λεωφορείων που εκποιήθηκαν μεμονωμένα.