Καθώς τα πάντα αλλάζουν στην εποχή του κορωνοϊού και η τεχνολογία έχει ήδη αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει λύσεις ιδανικές για το social distancing, σχεδιαστές μόδας, μεγάλοι οίκοι, διοργανωτές και σύμβουλοι εξετάζουν τρόπους ανταπόκρισης στις νέες προκλήσεις της παγκόσμιας πανδημίας, έχοντας κατά νου το μότο «no busineess as usual» ακόμη και στα μεγάλα défilé.
Τα τοπόσημα και ορόσημα για τη μόδα, όπως η Ιταλία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ, είναι στη λίστα των χωρών που έχουν υποφέρει από την πανδημία, οπότε αναγκάζονται να επανεξετάσουν τις δράσεις τους κάτω από τα νέα δεδομένα και υπό το πρίσμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. Οι δημιουργοί, που δεν στερούνται έμπνευσης, έχουν ήδη σχεδιάσει τις συλλογές τους, το ενδιαφέρον, όμως, για φυσική παρουσία είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Το Λονδίνο -ένας από τους τέσσερις κόμβους της μόδας- πήρε πρώτο την πρωτοβουλία των εικονικών επιδείξεων, παρουσιάζοντας στις 12-14 Ιουνίου σε ψηφιακή πλατφόρμα τo London Fashion Week Men’s με εντελώς καινούριο τρόπο, μέσα από podcasts, μικρού μήκους ταινίες και playlists και με τη συμμετοχή 20 οίκων. Οι εικονικοί εκθεσιακοί χώροι του London Fashion Council φαίνεται να προσέλκυσαν το ενδιαφέρον και καθώς το πείραμα συνεχίζεται, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην καταγραφή των αποτελεσμάτων σε πρακτικό, ήτοι οικονομικό επίπεδο.
Η τελευταία «παραδοσιακή» – αν και χωρίς κοινό- επίδειξη μόδας του έτους ήταν εκείνη της εβδομάδας μόδας στο Παρίσι, τον περασμένο Μάρτιο, όταν ο οίκος Louis Vuitton διοργάνωσε ένα εντυπωσιακό θέαμα στην αυλή του Λούβρου. Από τότε, όλα έχουν αλλάξει.
Digital fashion
Στις 5 Ιουλίου η Hermès θα μεταδώσει ζωντανά μια ψηφιακή εμπειρία που συνδέεται με τη συλλογή της άνοιξης του 2021. Δύο ημέρες μετά, η FHCM (Fédération de la Haute Couture et de la Mode) θα φιλοξενήσει την πρώτη εβδομάδα μόδας υψηλής ραπτικής. Κατά τη διάρκεια της τριήμερης ψηφιακής εκδήλωσης, 6-8 Ιουλίου, τα διαπιστευμένα couture maisons θα παρουσιάσουν βίντεο και συμπληρωματικό περιεχόμενο που θα μεταδοθεί ζωντανά σε ένα προκαθορισμένο πρόγραμμα εκπομπών, όπου θα μιμείται τη μορφή μιας φυσικής εβδομάδας μόδας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι Schiaparelli, Iris Van Herpen, Christian Dior, Giambattista Valli και Azzaro θα διανθίσουν την πρώτη μέρα της πολυαναμενόμενης εβδομάδας. Η Chanel θα κάνει το ντεμπούτο της τρίτης συλλογής της Virginie Viard, με τον Ronald van der Kemp να κλείνει τη δεύτερη μέρα. Η τελευταία ημέρα της «ψηφιακής» υψηλής ραπτικής ευελπιστεί να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού και των κριτικών, με προβολές για τους Maison Margiela, Guo Pei, Bouchra Jarrar, Viktor & Rolf και την πρεμιέρα της εντυπωσιακής, εικονικής εμπειρίας του Nick Knight για τον Valentino.
Στις 9-13 Ιουλίου έρχεται η σειρά της ανδρικής μόδας. Η FHCM ανακοίνωσε ότι οι ανδρικές συλλογές της άνοιξης του 2021 θα συγκεντρωθούν σε μορφή βίντεο μόνο για αυτή τη σεζόν. Η ψηφιακή εβδομάδα θα οργανωθεί με χρονοθυρίδες, επιτρέποντας ροές back-to-back σε μια κεντρική πλατφόρμα.
Το Μιλάνο
Η Camera della Moda της Ιταλίας ανακοίνωσε επίσης μια μορφή επίδειξης μόδας ανδρών και γυναικών με επίκεντρο τον κυβερνοχώρο με τίτλο Milano Fashion Week Digital, ωστόσο θα υπάρξουν και πασαρέλες με φυσική παρουσία κοινού, αν και περιορισμένη στο ελάχιστο επιτρεπτό. Από συζητήσεις πάνελ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως ραντεβού σε εικονικούς εκθεσιακούς χώρους, η φυσική-ψηφιακή βιτρίνα αυτής της σεζόν θα επιτρέψει στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν την τελευταία τους συλλογή ή κάτι εντελώς διαφορετικό.
Τα εικονικά θεάματα και τα ειδικά έργα, συμπεριλαμβανομένης της πασαρέλας coed (ανδρική και γυναικεία μόδα ταυτόχρονα επί σκηνής) των Etro που διοργανώνεται στο Four Seasons Hotel, η τρισδιάστατη πλατφόρμα εκθεσιακών χώρων της Sunnei και η εικονική επίδειξη της Prada, θα μοιραστούν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της ψηφιακής εβδομάδας μόδας για τους λάτρεις αυτής της τέχνης από όλο τον κόσμο. Την τελευταία ημέρα της νέας ψηφιακής εβδομάδας μόδας του Μιλάνου, επιβεβαιώνεται ότι η Gucci θα κάνει πρεμιέρα στη συλλογή 2021 ανδρών και γυναικών επίσης, ψηφιακά.
Μένει να αποδειχθεί, αν το ψηφιακό τους ισοδύναμο θα έχει την ίδια ένταση και την ίδια επιρροή ή αν η μόδα θα περάσει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση στην ιστορία της.
Κ.Μ.