18.3 C
Athens
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025

Στα 5 τρισ. δολ. ο παγκόσμιος τζίρος του online εμπορίου το 2021

  • Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη

Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτουν πλέον οι παγκόσμιες πωλήσεις που πραγματοποιούνται online. Το 2021 η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθεί κατά 14,3%, προσεγγίζοντας τα 5 τρισ. δολάρια. Ήδη το 2020, οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε 4,28 τρισ. δολάρια (3,35 τρισ. δολάρια το 2019).

Ώθηση στις παγκόσμιες ηλεκτρονικές πωλήσεις δίνουν οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και η αυξανόμενη δημοτικότητα των φορητών λύσεων/κινητών συσκευών. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι το 2021 περίπου το 67% των online αγορών θα πραγματοποιείται μέσω smartphone.

Σύμφωνα με μελέτη της PayPal σε 13 αγορές του κόσμου (The Great Pivot in Global E-commerce), το 56% των πολιτών απαντά ότι αγοράζει περισσότερο στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με τη σειρά του, το 22% ανέφερε ότι εξαιτίας της τρέχουσας κατάστασης κάνει αγορές από το εξωτερικό πιο ελεύθερα, με γνώμονα κυρίως τις καλύτερες προσφορές (48%) και την πρόσβαση σε προϊόντα μη διαθέσιμα στην πατρίδα του (39%).

Στη Γαλλία, για παράδειγμα, τα δύο τρίτα των online shoppers κάνουν τις αγορές τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η καλή αναλογία τιμής-ποιότητας είναι το πιο σημαντικό κίνητρο για τους Γάλλους προκειμένου να αγοράσουν διαδικτυακά από το εξωτερικό.

Ο κλάδος των αγορών μέσω διαδικτύου αναπτύσσεται με ρυθμό 10,4%, και στην περίπτωση του m-commerce, η ανάπτυξη είναι ακόμη ταχύτερη – ανέρχεται σε 16,8%. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (70%) επιλέγει τους ιστότοπους εταιρειών που λειτουργούν σύμφωνα με τις ιδέες και αξίες της αειφορίας.

Ανησυχία για την ασφάλεια

Οι ανησυχίες για τη διαδικτυακή ασφάλεια είναι ο κύριος λόγος που εμποδίζει τους Γερμανούς να ψωνίζουν από το εξωτερικό. Το 62% που προβαίνει σε online αγορές προτιμά να πληρώνει με PayPal για αγορές εκτός συνόρων. Το 93% των Γερμανών υποστηρίζει ήδη επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που προσφέρουν βιώσιμα ή φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα ή αγοράζει περισσότερο από αυτές.

Στις ΗΠΑ από το 2019, η δημοτικότητα των αγορών εκτός χώρας έχει αυξηθεί κατά 42%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 61% των Αμερικανών e-καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω smartphone. Επίσης, σχεδόν το ένα τέταρτο ανακαλύπτει ξένα e-shops μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, π.χ. Facebook (65%), Instagram (41%) και YouTube (24%).

Ρεκόρ πωλήσεων

H μελέτη της PayPal αναδεικνύει και τα πιο σημαντικά ορόσημα για το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου και σημειώνονται τα μεγαλύτερα ρεκόρ online πωλήσεων. Στην Κίνα, ο ψηφιακός εορτασμός της Singles’ Day το 2020 διήρκεσε 11 ημέρες και είχε ως αποτέλεσμα πωλήσεις της τάξης των 115 δισ. δολαρίων.

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη Ρωσία, το 20% των καταναλωτών αγόρασε έστω ένα δώρο με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας. Το ετήσιο shopping event El Buen Fin («Το Καλό Σαββατοκύριακο»), το μεξικάνικο ισοδύναμο της «Μαύρης Παρασκευής», έτρεξε πέρυσι για 12 ημέρες αντί των συνηθισμένων 4 ημερών ενός long weekend διακοπών και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα αποτελέσματα του 2019 κατά 230%. Στις ΗΠΑ, η βασική αγοραστική εποχή συμπίπτει με την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και ως έναρξη δύναται να θεωρηθεί η Black Friday.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Απλά Ψηφιακά 172: Οι επόμενες κινήσεις της BSH (Γ. Γρατσώνης), το ΙΤ στις επιχειρήσεις και ο ΟΤΕ

Tην πορεία της BSH Οικιακές Συσκευές στην ελληνική αγορά και τα μεγέθη της μητρικής, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη του είδους της ευρωπαϊκή εταιρεία,...

Η Ευρώπη θέλει να θωρακίσει νοσοκομεία και υγειονομική περίθαλψη από κυβερνοεπιθέσεις

Της Νατάσας Φραγκούλη Η κυβερνοασφάλεια στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης αποτελεί έναν από τους πιο κομβικούς τομείς για την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με...

Η τεχνητή νοημοσύνη το πιο ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις

Της Νατάσας Φραγκούλη Τον καίριο ρόλο που διαδραματίζει η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) στην μεταμόρφωση των επιχειρήσεων αποκαλύπτει η 16η ετήσια έκθεση "Tech Trends 2025" της...

Έρχεται το Ψηφιακό Διαβατήριο Προϊόντος

Της Νατάσας Φραγκούλη Δημόσια διαβούλευση σχετικά με το επικείμενο ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος δρομολόγησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος συνιστά βασική καινοτομία του κανονισμού...

ΟΤΕ: Πιο κοντά στην πώληση της Telecom Romania

Ένα βήμα πιο κοντά στην πώληση της θυγατρικής του ΟΤΕ, Telekom Romania, έγινε σήμερα, καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση...