Ένα ορόσημο στην ιστορία του παγκόσμιου εμπορίου θα δει φέτος ο πλανήτης. Η Κίνα θα γίνει το 2021 η πρώτη αγορά του κόσμου όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα υπερβούν αυτές σε φυσικά καταστήματα.
Στην Κίνα, που θα κρατήσει και φέτος τα σκήπτρα ως παγκόσμια υπερδύναμη στο e-commerce, η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων λιανικής θα φτάσει να αντιπροσωπεύει το 52,1% του συνόλου. Η επίδοση αυτή είναι βελτιωμένη κατά 7,3% έναντι της αντίστοιχης περσινής, όταν οι online πωλήσεις αντιστοιχούσαν ποσοστιαία στο 44,8%.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας eMarketer, το μέλλον του e-commerce στην κινεζική αγορά προδιαγράφεται εξίσου λαμπρό: το 2022 η αξία των online πωλήσεων θα αυξηθεί εκ νέου, κατά 11%, και θα αποτελεί το 55,6% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στη χώρα. Θα υπερβεί δε το ιλιγγιώδες ποσό των 3 τρισ. δολ.
Προφανώς και η πανδημική κρίση έχει παίξει κομβικό ρόλο στη διεύρυνση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα, το οποίο, ωστόσο, και προ COVID-19 ήταν πανίσχυρο. Οι Κινέζοι πολίτες έχουν μακρά παράδοση στις online αγορές, με τάσεις όπως για παράδειγμα το εμπόριο μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να είναι εξαιρετικά διαδεδομένες.
Δεύτερη η Νότιος Κορέα
Ισχυρό, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό, είναι το online κανάλι πώλησης και στη Νότιο Κορέα, η οποία ωστόσο, ακολουθεί την Κίνα με μεγάλη διαφορά. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα θα αντιπροσωπεύουν φέτος λιγότερο από ένα τρίτο των πωλήσεων σε φυσικά καταστήματα και συγκεκριμένα το 28,3%.
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 31,6% το 2022 στη Νότιο Κορέα. Η τρίτη χώρα παγκοσμίως, με την υψηλότερη αναλογία online πωλήσεων είναι η Μεγάλη Βρετανία, όπου το online κανάλι θα αντιπροσωπεύει ποσοστό 28,3% του συνόλου των πωλήσεων με τις προβλέψεις της eMarketer να κάνουν λόγο για μικρή αύξηση του ποσοστού αυτού στο 28,5% το 2022.
Ακολουθεί η Δανία, όπου το 19,1% των συνολικών λιανικών πωλήσεων θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά το 2021, με τη Νορβηγία να έπεται με 17,6%. Οι ΗΠΑ κατατάσσονται μόλις στην έκτη θέση της σχετικής λίστας, καθώς φέτος οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αντιστοιχούν στο 15% του συνόλου το 2021, ποσοστό που θα αυξηθεί σε 16,3% το 2022.
Τη δεκάδα των χωρών του πλανήτη όπου το ψηφιακό κανάλι είναι πιο ισχυρό συμπληρώνουν τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες: η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γαλλία και η Ισπανία με ποσοστά 14,3%, 13,2%, 11,2% και 10,9% αντίστοιχα.