33.4 C
Athens
Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023

Σημαντικά οδικά έργα μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης – Στόχος η βελτίωση της οδικής ασφάλειας της χώρας

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Βασική προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελεί η οδική ασφάλεια της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό ήδη δρομολογούνται δεκάδες έργα σε όλη την χώρα. Η αρχή έγινε με έναν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους, το τμήμα Πάτρα – Πύργος, ενώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης προωθείται έργο με προϋπολογισμό άνω των 230 εκατ. ευρώ με παρεμβάσεις σε ενεργούς δρόμους που θα οδηγήσουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 στον τομέα των Υποδομών, περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις σε κεντρικούς και περιφερειακούς οδικούς άξονες. Όπως πρόσφατα ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα περιλαμβάνει 188 έργα ύψους 27,6 δισ ευρώ.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65

Στο σύνολό του αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία. Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα, μήκους 18 και 25 χλμ. αντίστοιχα, αναμένεται να παραδοθούν έως τις αρχές του 2024. Με την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου, η διαδρομή Λαμία – Εγνατία Οδός θα γίνεται μέσα από έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, σε 1 ώρα και 45 λεπτά, από τις 3 ώρες και 15 λεπτά περίπου που γίνεται σήμερα. Ενώ, από τις αρχές του 2024, η διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα θα διανύεται περίπου 40 λεπτά ταχύτερα.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2022 και έχει σημειωθεί πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%. Το έργο δεν έχει σοβαρά προβλήματα εκκρεμοτήτων, αφού έχει αποδοθεί το σύνολο των χώρων εκτέλεσης του έργου ευθύνης Δημοσίου, κατόπιν συντέλεσης των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Επίσης, δεν υπάρχουν σοβαρά ευρήματα αρχαιολογικών ερευνών. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 και η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα πραγματοποιείται με αισθητά μεγαλύτερη ασφάλεια και σε μειωμένο χρόνο, περίπου κατά 40 λεπτά.

Οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία

Αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023. Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του αυτοκινητόδρομου, η διαδρομή Λευκάδα – Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, εξοικονομώντας περίπου 25 λεπτά βάσει των σημερινών δεδομένων.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022 και όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού αποσφραγιστούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή, ληφθούν οι εγκρίσεις της DG COMP και συναφθούν οι δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά.

Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και άξονας Μπράλος – Άμφισσα

Τα έργα δημοπρατήθηκαν τέλη του 2021 και, εντός του 1ου τριμήνου του 2023, υπογράφηκαν και οι δύο συμβάσεις. Ως προς το πρώτο έργο, θα προωθηθεί η διαδικασία ωρίμανσης των μελετών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της προαίρεσης, δηλαδή του τμήματος Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας – Νέα Λάμψακος. Ως προς το δεύτερο έργο, προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της τετραετίας και περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό σηράγγων και γεφυρών μεγάλου μήκους.

Σύνδεση σιδηροδρόμου με όλα τα μεγάλα λιμάνια

Αφορά σε έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέουν, με ταχύτητα και ασφάλεια, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Λαύριο και Ραφήνα), με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την ολοκλήρωση των έργων αναβαθμίζεται ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των λιμένων της χώρας, ενισχύεται η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και αναδεικνύεται ο ρόλος της χώρας, ως κόμβος συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, αναμένεται να εξυπηρετεί, εντός του 2024, περίπου 300.000 μετακινούμενους συμπατριώτες μας ημερησίως. Εκτιμάται ότι έως το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της – κατά προτεραιότητα – επέκτασης προς τα βορειοδυτικά, να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει. Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας

Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν στο 50%. Ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Επαρχιακός δρόμος Λάρισας – Φαρσάλων

12 μεγάλα τεχνικά έργα, προστέθηκαν στο έργο Λάρισας – Φαρσάλων κάτι το οποίο στο πλαίσιο της σύμβασης που είχε υπογραφεί, ήταν αδύνατον ουσιαστικά ανατρέποντας τα χρονοδιαγράμματα του έργου.

Αυτό ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας , σε ερώτηση του βουλευτή Λάρισας του ΚΚΕ, Γιώργου Λαμπρούλη για τον επαρχιακό δρόμο Λάρισας – Φαρσάλων αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου, λέγοντας ότι η μελέτη για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού χρονολογείται από το 2009 και είχε σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί. Ωστόσο από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τους περιβαλλοντικούς όρους που τέθηκαν, προέκυψε ότι θα έπρεπε να γίνουν σημαντικές αλλαγές στα χαρακτηριστικά του έργου.

Υπενθύμισε, ότι στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, η Περιφέρεια Θεσσαλίας ζήτησε η ίδια να αναλάβει τη μελέτη, η οποία είναι σε φάση περαίωσης.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται για τη βελτίωση του οδικού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας, με επίκεντρο τις περιοχές των Φαρσάλων, του Πλατυκάμπου, του Δήμου Τεμπών και της παραλίας Μεσαγγάλων. Το ύψος των κονδυλίων που έχουν διατεθεί ανέρχεται σε 1.930.000 ευρώ και ήδη έχουν εκταμιευθεί 888.000 ευρώ.

Όπως τόνισε η χρηματοδότηση για την επαρχιακή οδό Λάρισας – Φαρσάλων θα διασφαλιστεί αφού προηγουμένως ολοκληρωθούν οι μελέτες και καθοριστεί ο προϋπολογισμός, ώστε να είναι γνωστό πλέον το συνολικό κόστος αυτού του πολύ χρήσιμου έργου για την ευρύτερη περιοχή.

Πρότυπο, απ’ αυτή την άποψη, υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών, είναι οι παρεμβάσεις που έγιναν στην Παλαιά Εθνική Οδό Πάτρας – Πύργου και οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 31 Ιουλίου με απτά αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια.

Τα έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί

Ανάμεσα στα έργα που υλοποιούνται ή βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία ή ωριμάζουν ή βρίσκονται υπό ανάθεση, είναι:

  • Η επέκταση του Μετρό Γραμμής 2.
  • Η επέκταση του Προαστιακού.
  • Η αναβάθμιση και εγκατάσταση ETCS στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
  • Οι εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σ.Σ. Αθηνών.
  • Η κατασκευή κάθετων αξόνων στην Εγνατία Οδό.
  • Η αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (flyover).
  • Ο οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι.
  • Κτηριακά έργα και μελέτες υποδομών Παιδείας, Υγείας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη.
  • Η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και τεχνική διαχείριση Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας.
  • Η διευθέτηση και οριοθέτηση ρεμάτων.
  • Η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Πώς να απολαύσετε το Threads διατηρώντας υψηλά επίπεδα απορρήτου και ασφάλειας

Το Threads κυκλοφόρησε πρόσφατα τη νέα Web εκδοχή του που επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν περιεχόμενο και να χρησιμοποιούν άλλες λειτουργίες από οποιαδήποτε desktop συσκευή...

Η Trend Micro συνεργάζεται με την INTERPOL για την εξάρθρωση επιχείρησης phishing

Η Trend Micro, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, ανακοινώνει ότι η στενή συνεργασία της με την Διεθνή Οργάνωση Εγκληματολογικής Αστυνομίας, γνωστή ως INTERPOL,...

Η Nexi Ελλάδος διακρίνεται στα ΔΕΗ BITE Awards 2023 με το Nexi SoftPOS

Η Nexi Ελλάδος, θυγατρική του Ομίλου Nexi, του ευρωπαϊκού ηγέτη PayTech, διακρίθηκε στα ΔΕΗ ΒΙΤΕ Awards και στην κατηγορία «Νέα Καινοτόμος Ψηφιακή Υπηρεσία» με...

Απλά Ψηφιακά: Η πορεία και τα επόμενα πλάνα της Klarna (Ηλ. Πίτσαβος), η Nova και η Vodafone

Tην πορεία της Klarna στην Ελλάδα, το πρώτο έτος δραστηριοποίησής της στην εγχώρια αγορά, αλλά και τα σχέδιά της για την συνέχεια, ανέλυσε στον...

Προς Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία κοιτούν οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς υπολογιστών

    γράφει η Νατάσα Φραγκούλη   Στις πωλήσεις υπολογιστών προς μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις προσβλέπει η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών της Δυτικής Ευρώπης στον δρόμο προς την...