19.7 C
Athens
Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, 2022

Σιδηρόδρομος: Ανοίγει ο δρόμος για διεθνή επιβατικά δρομολόγια

Το δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια ανοίγουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Βόρεια Ελλάδα, κάνοντας πραγματικότητα εξεγγελίες δεκαετιών για άνοιγμα των σιδηροδρομικών συνόρων της χώρας.

Δύο σημαντικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και η αναβάθμιση του δικτύου στην Βόρεια Ελλάδα θα αλλάξουν τα δεδομένα και θα οδηγήσουν την χώρα σε εξωστρέφεια, στηρίζοντας τον τουρισμό και μέσω του σιδηροδρόμου.

 

Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

Το έργο εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, τιμήματος 40.973.034,12 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.

Μέσω αυτού του έργου:

  1. Επιτυγχάνεται η λειτουργική αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, που αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διασυνοριακές συνδέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη.
  2. Ολοκληρώνεται  ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια, διασυνδέοντας  την Ελλάδα με την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη. Προβλέπεται σημαντική αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου στις εμπορευματικές μεταφορές.

Ανάδοχος του έργου είναι η «ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ – ALSTOM» και για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης,  από το ΕΣΠΑ 2014-2020,  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

 

Το έργο αναβάθμισης της γραμμής

Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε:

  • εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους
  • εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα
  • σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη
  • αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
  • εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτήριου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
  • εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στους σταθμούς του εν λόγω τμήματος
  • εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών
  • εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους

Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπεται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση.

 

Δίδυμες σιδηροδρομικές γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό

Η σύμβαση του έργου για την κατασκευή των δύο νέων σιδηροδρομικών γεφυρών της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες, υπεγράφη τον Μάιο του 2019.

Ανάδοχος του έργου είναι η Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 4,42 εκατ., και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης,  από το ΕΣΠΑ 2014-2020,  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

 

Τι περιλαμβάνει το έργο:

  • Τεχνικά έργα της κατασκευής των δύο νέων γεφυρών
  • Στρώση νέας σιδηροδρομικής γραμμής, επί των νέων σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 700 μ.
  • Υδραυλικά έργα διαμόρφωσης της κοίτης του ποταμού Γαλλικού, όπως επίσης τα υδραυλικά έργα εκτροπής της κοίτης
  • Έργα εγκατάστασης του νέου δικτύου της ηλεκτροκίνησης, στις αντίστοιχες ζώνες του δικτύου, επί των σιδηροδρομικών γραμμών Ανόδου και Καθόδου.
  • Επανεγκατάσταση του GSMR και του ETCS στις νέες θέσεις.
  • Σιδηροδρομικές εργασίες διατήρησης της λειτουργίας της  υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής
  • Εργασίες κατασκευής – αποκατάστασης του υφιστάμενου οδικού δικτύου εξυπηρέτησης της τοπικής κυκλοφορίας των οχημάτων.

Σε δήλωσή μετά τις επιθεωρήσεις και στα δύο σημεία, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, αρμόδιος για θέματα υποδομών, ανέφερε:

«Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πώς “τρέχουν” δύο σημαντικά έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και ειδικά της Βόρειας Ελλάδας. Οι εργασίες στη γραμμή “Θεσσαλονίκη – Ειδομένη” έχουν αρχίσει ήδη εδώ και ένα τρίμηνο και αφορούν παρεμβάσεις που θα εκσυγχρονίσουν τα σιδηροδρομικά συστήματα μεγιστοποιώντας την ασφάλεια και προσφέροντας άνεση στο ταξίδι.

 

Δίκτυο εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Δικτύων

Το δίκτυο θα είναι εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Δικτύων και αυτό θα ανοίξει τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια που εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Επίσης, είδαμε από κοντά τις εργασίες στον Γαλλικό ποταμό όπου έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό. Μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι στο τέλος του 2022 θα έχουμε δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες, στην άνοδο και την κάθοδο, στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Φλώρινας. Αντικαθιστούμε, έτσι, τις δύο υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες και μεγιστοποιούμε την ασφάλεια των μεταφορών.

Τα δύο αυτά έργα, είναι ένα τμήμα των όσων γίνονται στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα. Οι υποδομές βρίσκονται στο προσκήνιο και μέσα από τον εκσυγχρονισμό τους ανοίγει και ο δρόμος της ανάπτυξης για όλους.

 

Ενα συνολικό, συνεκτικό σχέδιο

Οι παρεμβάσεις μας ειδικά στον σιδηρόδρομο εντάσσονται σε ένα συνολικό, συνεκτικό σχέδιο, στο μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στη χώρα. Επιβεβαιώνουμε, έτσι, την ξεκάθαρη απόφασή μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, να κάνουμε πραγματικότητα την ανάπτυξη και βελτίωση του πλέον φιλοπεριβαλλοντικού, οικονομικού και πράσινου μέσου μεταφοράς. Με πολιτική βούληση, σωστό σχεδιασμό και στενή επίβλεψη το καταφέρνουμε».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με ταχείς ρυθμούς την ολοκλήρωση υποδομών που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη βρίσκονται στο επίκεντρο του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και της αναπτυξιακής προοπτικής που φέρνει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού για τον σιδηρόδρομο και την ενσωμάτωσή του σε ένα ευρύ δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών.

Συνεχίζουμε απαρέγκλιτα την υλοποίηση του στόχου μας, που είναι η ανάδειξη των χώρας μας σε διεθνή κόμβο μεταφορών, και παράλληλα η ποιοτική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον».

 

Επίσκεψη στα έργα 

Επίσκεψη του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ σε σιδηροδρομικά έργα της Βορείου Ελλάδας

Την πρόοδο των εργασιών στις υποδομές για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδας, επιθεώρησαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.

Αρχικά οι κ.κ. Γιώργος Καραγιάννης και Χρήστος Βίνης, επισκέφθηκαν τα γραφεία του εργοταξίου για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη», ένα έργο μείζονος σημασίας με  πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την ανάπτυξη της χώρας, που έχει ήδη εισέλθει σε πορεία υλοποίησης μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, τον Μάρτιο του 2022.

Στη συνέχεια, μετέβησαν στο εργοτάξιο για την κατασκευή δύο νέων σιδηροδρομικών γεφυρών της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του σιδηροδρόμου και μεγιστοποιώντας την ασφάλεια των μεταφορών.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Απλά Ψηφιακά 72: Τα πλάνα της Vodafone, οι εξελίξεις σε data centers και πληρωμές, το Φαιστός και τα “‘έξυπνα” νησιά

Τα νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά τηλεπικοινωνιών, τις επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ αλλά και τα πλάνα για οπτικές ίνες, υποθαλάσσια καλώδια, 5G και...

Επενδυτικό μπαράζ από Digital Realty-Lamda Hellix με νέα επένδυση σε data center στην Αττική

  Της Νατάσας Φραγκούλη Βαριά επενδυτική ατζέντα για την Ελλάδα έχει ο αμερικανικός κολοσσός των data centers Digital Realty, ο οποίος μέσω της εξαγορασθείσας Lamda...

«Λαγκάρει» η Ευρώπη στο 5G

της Νατάσας Φραγκούλη Υστέρηση έναντι διεθνών ανταγωνιστών της, όπως η ΗΠΑ ή η Νότιος Κορέα, συνεχίζει να καταγράφει η Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την...

Υπερθέαμα με τα ντέρμπι Άρης – ΑΕΚ, Άρσεναλ – Λίβερπουλ, Ντόρτμουντ – Μπάγερν και η κλήρωση της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για τα Προκριματικά του...

Τα ποδοσφαιρικά ντέρμπι Άρης – ΑΕΚ, Άρσεναλ – Λίβερπουλ και Ντόρτμουντ – Μπάγερν μαζί με την κλήρωση της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου για τα προκριματικά...

Nissan και Team Wild Grace επιστρέφουν στο Rebelle Rally 2022 με το στιβαρό Pathfinder Rock Creek

Το πανέτοιμο για περιπέτεια SUV της Nissan,  θα δοκιμαστεί στην έρημο από τις  6 έως τις 15 Οκτωβρίου Επιδεικνύοντας τη δέσμευσή της στην περιπέτεια...