- Της Μαρίας Μόσχου
Η αναδιάρθρωση και ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη που θα αποτελέσει τη νέα σιδηροδρομική πύλη προς τη Μαύρη Θάλασσα και το Δούναβη αποτελεί προτεραιότητα τόσο για την κυβέρνηση και τον ίδιο τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα.
Στην πρόσφατη ομιλία του στην ΔΕΘ έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, αλλά και στις νέες διαδρομές που ανοίγονται με τον ελληνικό σιδηρόδρομο μέσα από το δίκτυο που αναβαθμίζεται με έργα εκσυγχρονισμού.
Παράγοντες του ελληνικού και διεθνούς εμπορίου και τουρισμού αλλά και κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν ότι κατά τη διάρκεια της μελέτης χάραξης από τη Θεσσαλονίκη έως το Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά πόσο μπορεί αυτή η γραμμή να εξυπηρετήσει τη Χαλκιδική περνώντας χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και προβλήματα και να κατευθυνθεί μέσω του Αρχαιολογικού χώρου της Αμφίπολης προς την Καβάλα, δίνοντας νέα ώθηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Η νέα αυτή χάραξη θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες και μόνιμους κατοίκους της Χαλκιδικής ενώ θα ανοίξει και ο δρόμος για την σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς ενός από τα μεγαλύτερα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας, στην Αμφίπολη.
Επίσης η παλιά γραμμή η οποία εξυπηρετεί πόλεις όπως το Κιλκίς, τις Σέρρες και τη Δράμα απαιτεί μικρή σε κόστος συντήρηση, και θα μπορεί να εξυπηρετεί προς τα βόρεια τις ενδιάμεσες επαφές με άλλα κράτη.
Μάλιστα διευκρινίζουν ότι όλα τα παραπάνω απαιτούν γρήγορες και άμεσες αποφάσεις από την πλευρά του ΟΣΕ και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών προκειμένου να μην παρατηρηθούν φαινόμενα όπως αυτό της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι που πήρε 20 ολόκληρα χρόνια για να υλοποιηθεί, αν και το κόστος του ήταν αναλογικά ασήμαντο αν υπολογίσει κανείς την τεράστια εμπορευματική ώθηση που έδωσε στο λιμάνι αλλά και την ίδια την χώρα.
Η θέση του πρωθυπουργου
Πάντως οι υποδομές αλλά και ειδικότερα τα σιδηροδρομικά έργα στη Βόρειο Ελλάδα αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για την χώρα καθώς ο πρωθυπουργός της χώρας Α. Τσίπρας ξεκαθάρισε ότι η Β. Ελλάδα καθίσταται το κέντρο του βαλκανικού δακτυλίου μεταφορών.
Όπως υποστήριξε κατά τη διάρκεια της ομιλίας τους στην ΔΕΘ, «σε συνδυασμό με τις μεγάλες επενδύσεις που ήδη ξεκινούν στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, η Βόρεια Ελλάδα γίνεται το κέντρο του βαλκανικού δακτυλίου Μεταφορών.
- Από την Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα, στην Αλεξανδρούπολη, το Ρούσε, την Κωστάντζα.
- Από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία στη Σερβία με επαναξιοποίηση και του ποταμού Δούναβη.
- Και από το Βελιγράδι στα Σκόπια και τη Θεσσαλονίκη. Με όραμα για την αξιοποίηση και του Αξιού».