16.4 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Σε ηλεκτρονικό… τεφτέρι όλες οι ενέργειες των δήμων για την πρόληψη φυσικών καταστροφών

  • Γράφει η Μαρία Μόσχου 

Σε πλήρη καταγραφή όλων των ενεργειών τους για την πρόληψη φυσικών καταστροφών υποχρεούνται πλέον όλοι οι δήμοι.

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργείται ιστοσελίδα, όπου όλοι οι δήμοι της χώρας θα πρέπει να καταχωρούν με λεπτομέρειες τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν για την πρόληψη φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες και πυρκαγιές, σύμφωνα με έργο που ανατέθηκε απευθείας από την Κοινωνία της Πληροφορίας.

Το έργο έρχεται να βάλει τέλος στην ασυλία των δήμων για έργα που πρέπει να κάνουν και πολλές φορές δεν τα υλοποιούν προκαλώντας σημαντικές καταστροφές τόσο δασικών και δημόσιων εκτάσεων όσο και ιδιωτικής περιουσίας.

Πρόκειται για Τμήμα του Υποέργου 2 του ΤΔΕ: «Επιχορήγηση της ΚτΠ ΑΕ για την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη λειτουργία της ως Βασικός Βραχίονας υλοποίησης στο πλαίσιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της χώρας» με ανάδοχο τον οικονομικό φορέα με την επωνυμία: «ΠΙΚΕΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ο.Ε. (δ.τ.: PIKEI)» «Υπηρεσίες τεχνολογίας των πληροφοριών: παροχή συμβουλών, ανάπτυξη λογισμικού, Διαδίκτυο και υποστήριξη».

Καταγραφή όλων των κινήσεων

Οι δήμοι θα πρέπει να περιγράφουν με σαφήνεια όλες τις κινήσεις τους αλλά και το χρονοδιάγραμμα και την πορεία ενός έργου. Θα  πρέπει επίσης να αναφέρουν την προέλευση της χρηματοδότησης και κάθε εξέλιξη ακόμα και τους λόγους καθυστέρησης υλοποίησης. Με τον τρόπο αυτό «θωρακίζονται» οι δήμοι από φυσικά φαινόμενα, αλλά και η ασφάλεια των δημοτών οι οποίοι θα μπορούν να βλέπουν μέσα από την ιστοσελίδα τα έργα κάθε δήμου.

Αντικείμενο του έργου, είναι η ανάπτυξη ιστοσελίδας, όπου όλοι οι δήμοι της χώρας θα καταχωρούν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν για την πρόληψη φυσικών καταστροφών, ανά περίοδο και εντός των γεωγραφικών τους ορίων, όπως για παράδειγμα:

  • τη θερινή περίοδο ο καθαρισμός των χωραφιών,
  • τη χειμερινή περίοδο οι δράσεις σχετικά με τις ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως βροχές, χιόνια κλπ.,
  • δράσεις σε συγκεκριμένους χώρους, όπως οριοθετημένες περιοχές, υποδομές, κλπ.

Ορατά στους πολίτες

Η ανάλυση των σημείων θα είναι γενική σε πρώτη φάση και αρκετά αναλυτικότερη (ακόμα και με θέση στον χάρτη) σε δεύτερη φάση. Οι ενέργειες και συνεπώς ο βαθμός προετοιμασίας κάθε Δήμου, θα είναι ορατά προς τον πολίτη.

Για την καταχώρηση θα χρησιμοποιηθεί το Μητρώο των Δήμων, αλλά κάθε περιοχή ενδέχεται να έχει τις ιδιαιτερότητές της με πιθανή την εμπλοκή των δήμων που εμφανίζουν διαφοροποιήσεις. Σε μεταγενέστερη φάση, το σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει την κατάλληλη υποδομή για να μπορεί να υποδεχθεί συγκεκριμένες ενέργειες που θα απαιτηθεί να υλοποιηθούν από τους πολίτες (στο συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται μόνο η υποδομή και όχι η υλοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργικότητας), όπως π.χ. οι ιδιοκτήτες των χωραφιών που πρέπει ν καθαρίσουν τα χωράφια τους σε συνέχεια υπόδειξης της οικείας δημοτικής αρχής.

Ο κάθε Δήμος θα ορίσει τους υπαλλήλους που θα είναι υπεύθυνοι για την καταχώρηση των πραγματοποιηθέντων ενεργειών ανά δήμο. Οι χρήστες δύναται να είναι παραπάνω από ένας ανά Δήμο και θα διανέμονται στους ρόλους (1) Καταχωρητής και (2) Υπεύθυνος Δημοσιότητας. Ο Καταχωρητής θα μπορεί να εισάγει τα πρωτογενή στοιχεία και πληροφορίες (δεδομένα, φωτογραφίες, εντοπισμός σημείων κ.λπ.) ενώ ο Υπεύθυνος Δημοσιότητας θα έχει όλες τις δυνατότητες του Καταχωρητή, αλλά επιπλέον θα είναι ο χρήστης που θα εγκρίνει τα δεδομένα ώστε να γίνονται οριστικά στο σύστημα. Για την σύνδεση στο σύστημα οι υπάλληλοι θα χρησιμοποιούν την υπηρεσία Κωδικοί Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ).

Τα στοιχεία που θα καταχωρούνται

Σε κάθε ενημέρωση, ο χρήστης θα δίνει τα παρακάτω στοιχεία:

  • Δράση: Λίστα επιλογών, όπου επιλέγεται η κατηγορία της δράσης (π.χ. Κατασκευή, Καθαρισμός κ.λπ.). Η λίστα θα είναι παραμετρική και θα περιέχει περίπου 8-10 δράσεις.
  • Υπο-δράση: Λίστα επιλογών, όπου θα επιλέγεται η υπο-κατηγορία της επιλεγμένης δράσης (π.χ. στην Δράση “Καθαρισμός” δύναται να υπάρχουν υπο-δράσεις όπου “Καθαρισμός φρεατίων”, “Καθαρισμός χερσαίων εκτάσεων” κ.λπ.).
  • Χρηματοδότηση: Λίστα επιλογών, όπου επιλέγεται ο τρόπος χρηματοδότησης (π.χ. “Ίδιοι πόροι”, “Κρατικός προϋπολογισμός”, “ΠΔΕ”, “ΕΣΠΑ xxx” κ.λπ.
  • Ημ/νία Ολοκλήρωσης: Καταχωρούνται μόνο ενέργειες οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί.
  • Περιγραφή ενεργειών: Πεδίο ελεύθερου κειμένου όπου θα περιγράφονται οι ενέργειες που έχουν εκτελεστεί.
  • Φωτογραφίες: Προαιρετικά θα μπορούν να επισυναφθούν μέχρι 5 φωτογραφίες, μεγέθους 20MB, από το σημείο εκτέλεσης των ενεργειών.
  • Σημείο εφαρμογής: Θα δίνεται η δυνατότητα να επισημανθεί το σημείο των ενεργειών πάνω στον χάρτη, είτε με drop pin, είτε βάζοντας διεύθυνση και αριθμό.

Η εισαγωγή των στοιχείων θα έχει τις εξής καταστάσεις:

  • Καταχώρηση: όπου καταχωρούνται δεδομένα (σε διάφορες χρονικές στιγμές), χωρίς η εγγραφή να είναι οριστικοποιημένη.
  • Προς έλεγχο: όπου έχει ολοκληρωθεί η καταχώρηση δεδομένων και μπορεί να πάει για έλεγχο προς τον Υπεύθυνο Δημοσιότητας.
  • Οριστική: όπου έχει εγκριθεί και από τον Υπεύθυνο Δημοσιότητας και εμφανίζεται προς όλους.
  • Διαγραμμένη: όταν έχει μαρκαριστεί ως διαγραμμένη από το σύστημα.

Ο Υπεύθυνος Δημοσιότητας

Ο Υπεύθυνος Δημοσιότητας μπορεί να αλλάξει την κατάσταση μιας εγγραφής από οποιαδήποτε κατάσταση σε οποιαδήποτε άλλη, οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Όλες οι αλλαγές καταστάσεων, αλλά και οι ημ/νίες επεξεργασίας, θα καταχωρούνται σε λεπτομερές log ενεργειών.

Η αναζήτηση των στοιχείων θα μπορεί να γίνεται με φίλτρο σε όλα τα πεδία καταχώρησης. Τα αποτελέσματα μπορεί να παρουσιάζονται τόσο σε μορφή πίνακα, όσο και σε μορφή χάρτη. Ειδικά στην περίπτωση του χάρτη, θα τοποθετείται pin στα αντίστοιχα στοιχεία ενεργειών (με διαφορετικό χρώμα ανά Δράση) και με mouse over θα παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία των ενεργειών. Η παρουσίαση των χαρτών θα γίνει με οποιαδήποτε τεχνολογία από τις παρακάτω επιλεγεί (OpenStreetMap, Google Maps, maps.gov.gr ή χάρτες του Κτηματολογίου). Εφόσον επιλεχθεί ένα pin ή μια γραμμή από τον πίνακα, θα παρουσιάζεται φόρμα με τις λεπτομέρειες της ενέργειας (και πιθανές φωτογραφίες) και εφόσον ο χρήστης έχει τα κατάλληλα δικαιώματα, θα μπορεί να κάνει και edit αυτών.

Το σύνολο της εφαρμογής θα είναι διαθέσιμο από cloud υποδομή που θα επιλεγεί από τον Φορέα (π.χ. ΓΓΠΣΨΔ Azure Cloud).

Σκοπός του έργου, είναι η παρακολούθηση και η καλύτερη προετοιμασία των Δήμων για φυσικές καταστροφές, μέσα από την κατάρτιση αναλυτικών προδιαγραφών, καθώς και υλοποίηση ενός νέου πληροφοριακού συστήματος καταχώρησης ενεργειών δήμων για τη πρόληψη των φυσικών καταστροφών.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η LG με το Ithaca Laundry βρίσκονται κοντά στο ειδικό κατάστημα κράτησης νέων Αυλώνας

Η LG Electronics Hellas (LG) πιστή στη δέσμευσή της να συνεισφέρει στην κοινωνία και να υποστηρίζει εθελοντικές ενέργειες, επεκτείνει τη δράση της με την...

Η τελευταία σειρά τηλεοράσεων της Samsung φέρνει τη νέα εποχή της Samsung AI TV

Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε στην εκδήλωση “Unbox & Discover” τη νέα σειρά τηλεοράσεων και soundbars για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των τηλεοράσεων Neo...

Περισσότεροι από 380 εκατ. χρήστες υπηρεσιών BNPL το 2024

Γράφει η Νατάσα Φραγκούλη Disrupt στην αγορά των πληρωμών κάνουν οι συναλλαγής BNPL (Buy Now Pay Later). Νέα μελέτη από την Juniper Research...

Το καλοκαίρι ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι του Βόλου

Έως τα μέσα Ιουνίου αναμένεται να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των εργασιών που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως η...

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι τη Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή του συμβολαίου αγοραπωλησίας του πρώην εργοταξιακού χώρου του...