21.6 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Σε … ελεύθερη πτώση από το 2014 μέχρι και σήμερα τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας

  • Της Μαρίας Μόσχου

Η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που τόσο διαφημίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, δεν αύξησε τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών! Το 2019 ο Όμιλος ΟΑΣΑ παρουσιάζει ζημιές ύψους 50,4εκ. ευρώ έναντι 6,6 εκ. ευρώ το 2017.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία δίνει στην δημοσιότητα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΜΕΡΑ 25 κ. Σ. Σακοράφα με θέμα τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών προαναγγέλλοντας ότι η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο της αναθεώρησης της φορολογικής πολιτικής, θα εξετάσει και τη μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές.

Τα νούμερα αποκαλυπτικά:

  • To 2014 τα έσοδα από εισιτήρια σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ ήταν 137 εκατ. ευρώ ενώ το 2018 μειώθηκαν σε 100 εκατ. ευρώ
  • Το 2014 τα έσοδα από τις κάρτες ήταν 83 εκατ. ευρώ ενώ το 2018 μειώθηκε σε 53 εκατ. ευρώ
  • Το 2014 τα έσοδα από Υπουργεία για τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια ήταν 22μ8 εκατ. ευρώ ενώ το 2018 αυξήθηκαν σε 39,8 εκατ. ευρώ
  • Το 2014 η κρατική χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών ήταν 100 εκατ. ευρώ το 2017 193 εκατ. ευρώ και το 2018 137 εκατ. ευρώ.

Από τα οικονομικά δεδομένα προκύπτει ότι η αύξηση των συνολικών εσόδων της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ το 2018 έναντι του 2017, οφείλεται σε αύξηση της επιχορήγησης και όχι σε αύξηση από πωλήσεις λόγω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Μάλιστα, στις κάρτες υπάρχει σημαντική μείωση πωλήσεων!.

Όπως επισημαίνεται στην απάντηση, «το γεγονός οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην ασκούμενη πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης και των Διοικήσεων των Φορέων αυτών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δωρεάν ή μειωμένο κόμιστρο μετακίνηση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, χωρίς την απόδοση των αντίστοιχων κονδυλίων από τα αρμόδια Υπουργεία».

Ενδεικτικά, το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα Υπουργεία, βάσει των πραγματικών στοιχείων μετακίνησης ανά κατηγορία δικαιώματος, όπως προκύπτει από τη χρήση της προσωποποιημένης κάρτας, ανήλθε στο ποσό των 120εκ. ευρώ, εκ των οποίων καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκ. ευρώ!

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή ο κ. Κεφαλογιάννης αναφορικά με τη διαμόρφωση των εσόδων από πωλήσεις των εταιρειών μετά την εφαρμογή  του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, πράγματι τα έσοδα της ΟΣΥ το 2018 ανήλθαν στα 94.315 ευρώ έναντι 82.539 ευρώ το 2017, σημείωσαν δηλαδή αύξηση κατά 14%, ενώ για το Α’ εξάμηνο του 2019 ανέρχονται σε 40.883 ευρώ.

Τα ποσά αυτά αποτελούν το σύνολο 4 πηγών εσόδων: πωλήσεις εισιτηρίων, πωλήσεις χρονικών καρτών, ποσά που καταβάλλουν τα Υπουργεία και άλλα έσοδα (πχ μισθώσεις οχημάτων, πρόστιμα, parking κλπ). Από την ανάλυση των εσόδων, προκύπτει ότι η αύξηση προήλθε σημαντικά από την καταβολή των δαπανών από τα Υπουργεία και από πρόστιμα, μισθώσεις κλπ.

Τα έσοδα από τα Υπουργεία αφορούν ποσά για την κάλυψη της δαπάνης που προκύπτει από την παροχή  δικαιώματος σε κοινωνικές ομάδες (φοιτητές, ΑΜΕΑ, Ανέργους, Πολύτεκνους, άτομα άνω των 65 ετών, παιδιά έως 6 ετών και από 7 έως  18 ετών) να απαλλάσσονται πλήρως ή μερικώς από την καταβολή κομίστρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα Υπουργεία, βάσει των πραγματικών στοιχείων μετακίνησης ανά κατηγορία δικαιώματος, όπως προκύπτει από τη χρήση της προσωποποιημένης κάρτας, ανήλθε στο ποσό των 120 εκ. ευρώ, εκ των οποίων καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκ. ευρώ.

Αντίστοιχα  για το 2019, ο ΟΑΣΑ προβλέπει ότι η σχετική απαίτηση θα ανέλθει στο ποσό των 137εκ. ευρώ περίπου, ενώ τα Υπουργεία θα καταβάλουν στον Όμιλο μόνο 43 εκ. ευρώ.

Τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ το 2017 ανήλθαν στα 90.364 ευρώ έναντι 103.040 ευρώ το 2018, σημείωσαν  δηλαδή αύξηση κατά 14%, ενώ για το Α’ εξάμηνο του 2019 ανέρχονται σε 44.773 ευρώ.

Από την ανάλυση των εσόδων προκύπτει ότι η αύξηση προήλθε σημαντικά από την καταβολή των δαπανών από τα Υπουργεία.

Εν αντιθέσει, για το 2017 το ποσό της επιχορήγησης που έλαβαν και οι δύο εταιρείες ήταν σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη 2014 – 2016 και το 2018, ενώ για το Α’ εξάμηνο του 2019 έχουν ανέλθει ήδη στο ποσό των 100.113 ευρώ (συνολικά και για τις δύο εταιρείες).

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

HPE: Η επόμενη γενιά διαχείρισης δεδομένων με software-defined storage και automation που στηρίζεται στο ΑΙ

Η Hewlett Packard Enterprise ανακοίνωσε νέες λύσεις, διαθέσιμες στην πλατφόρμα HPE GreenLake cloud, που έχουν ως στόχο να απλοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο...

ΤΑΙΠΕΔ: Εκκίνηση διαγωνισμού για την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου στον Δήμο Φυλής

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει την έναρξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού...

Aναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»

Στην αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων σε σύγχρονους τεχνολογικούς τομείς στοχεύει η νέα πρόσκληση του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με...

Πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα για τη Vodafone Ελλάδας σε ετήσια βάση

Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας κατά το οικονομικό έτος 2023-2024 που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2024), με τα έσοδα να σημειώνουν...

Όμιλος SOFTONE και Euronet: Στρατηγική συμφωνία για την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών

Ο Όμιλος SOFTONE, ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους cloud-based λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, ανακοινώνει τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με...