Εν έτει 2022, η επιλογή του διασυνοριακού (cross-border) ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί μονόδρομο. Στην πραγματικότητα, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των Ευρωπαίων και το 87% των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποιεί τις αγορές τους από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα PayPal eCommerce Index 2022. Μερίδα καταναλωτών, ωστόσο, εξακολουθεί να διστάζει να αγοράσει προϊόντα από ξένη χώρα, εκφράζοντας ανησυχίες για ζητήματα ασφάλειας.
Εδώ και χρόνια, το online shopping βαίνει καλώς κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Παράλληλα, το 87% των εγχώριων καταναλωτών προβαίνει σήμερα σε αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας. Οι Έλληνες είναι θετικά διακείμενοι προς το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό τους έκανε να ξεχωρίσουν πρόσφατα από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά έθνη. Υπερισχύουν τόσο των Ιρλανδών, το 83% των οποίων κάνει διαδικτυακές αγορές από το εξωτερικό, όσο και των Ισραηλινών (79%).
Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές, οι Έλληνες εκτιμούν κυρίως τις καλύτερες τιμές (56%), καθώς και την πρόσβαση σε μία πλουσιότερη γκάμα διαθέσιμων ειδών της προτίμησής τους (42%). Από την άλλη, ας υπογραμμίσουμε ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του γοητευτικού ψηφιακού κόσμου: οι e-shoppers έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα προϊόντα, τα οποία δεν γνώριζαν καν ότι υπήρχαν, όπως ισχυρίζεται το 35% εξ αυτών. Οπότε, είναι δεδομένο ότι το συγκεκριμένο αυτό κανάλι πωλήσεων διευρύνει τους ορίζοντες των αγοραστών, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν προϊόντα που δεν ήξεραν μέχρι πρότινος ότι τα είχαν ανάγκη.
Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο: Μια ευκαιρία για τους Έλληνες εμπόρους
Οι εγχώριες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης εμπνέονται σε μεγάλο βαθμό από την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αγορών στο εξωτερικό. Περίπου οι 5 στις 6 πωλούν τα προϊόντα τους διασυνοριακά και, σύμφωνα με τις ενδείξεις, είναι πολύ πιθανό να αποκομίσουν σημαντικά κέρδη από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal, το 2022, ήδη το 28% του συνολικού τζίρου τους προέρχεται από online παραγγελίες από χώρες του εξωτερικού.
Με άλλα λόγια, είναι σχεδόν αυτονόητο ότι οι διαδικτυακοί καταναλωτές εκτός τοπικής αγοράς συνιστούν μία ιδιαίτερα σημαντική ομάδα για κάθε έμπορο. Οι πελάτες αυτοί ενδέχεται να αποφέρουν ένα αξιοσημείωτο ποσοστό κέρδους, επομένως είναι καλό να τυγχάνουν ιδιαίτερης προσοχής, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της εκάστοτε online εμπορικής δραστηριότητας.
Ο καταναλωτής επιθυμεί ασφάλεια στις αγορές του
Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθούν να υφίστανται εμπόδια που παρεμποδίζουν ή καθυστερούν την ανάπτυξη αυτού του γεμάτου προοπτικές και πολλά υποσχόμενου μεριδίου της αγοράς. Ένα από τα βασικά εμπόδια για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ημέρες μας το οποίο χρήζει κατάλληλης αντιμετώπισης, είναι ο καθοριστικός παράγοντας της ασφάλειας, ο οποίος αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς ορισμένα marketplaces του εξωτερικού.
«Με τον βαθμό ασφάλειας των διαδικτυακών αγορών να τους προβληματίζει, ειδικά όταν πρόκειται για μη ευρέως γνωστούς ιστότοπους, οι εν λόγω αγοραστές θα πρέπει ιδανικά να βεβαιωθούν ότι το e-shop είναι αξιόπιστο και ότι τα χρήματα της παραγγελίας τους θα φθάσουν όντως στα χέρια του εμπόρου, χωρίς προβλήματα», δηλώνει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη και το Ισραήλ.
Για τον λόγο αυτόν, η πραγματική αξία κατά τη διαδικασία διεκπεραίωσης της κάθε αγοράς επίκειται συχνά στον ίδιο τον οικείο τρόπο πληρωμής που εγγυάται ένας διεθνής προμηθευτής – συνεργάτης του καταστήματος.
Η έρευνα της PayPal επιβεβαιώνει το γεγονός ότι τουλάχιστον το 41% των Ευρωπαίων αισθάνεται σήμερα πιο ασφαλές κάθε φορά που ψωνίζει από διεθνή καταστήματα, όπου διατίθεται η μέθοδος πληρωμής μέσω PayPal. Την πεποίθηση αυτή μοιράζονται περισσότεροι από τους μισούς, το 57% των Ελλήνων, το 51% των Ιρλανδών και το 43% των Ισπανών. Παρόλο που η είσοδος στην παγκόσμια αγορά είναι μία αρκετά δύσκολη και απαιτητική διαδικασία, οι σωστές και κατάλληλες συνεργασίες μπορούν κάλλιστα να τη διευκολύνουν και να προσφέρουν στους εμπόρους ένα σπουδαίο πλεονέκτημα, από το ξεκίνημα.