Το online σούπερ μάρκετ όχι μόνο ήρθε για να μείνει, αλλά φαίνεται ότι καθιερώνεται στη συνείδηση των καταναλωτών ίσως και ως πρώτη επιλογή για τα είδη διατροφής και προσωπικής φροντίδας.Αυτό δείχνει η τάση για όλο και περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές από τα σούπερ μάρκετ, μετά από έναν χρόνο πανδημίας και καραντίνας.
Όπως προκύπτει απο την έκθεση της Convert Group, το κανάλι του online super market στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατέγραψε εκρηκτικό ρυθμό ανάπτυξης 282% στην αξία των αγορών, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως η συνήθεια των online αγορών από Super Market, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, αναδεικνύονται οι εξής:
- +402% σε ποτά και αναψυκτικά,
- +366% σε προϊόντα αρτοποιίας,
- +344% σε φρέσκα τρόφιμα, +313% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
- +271% σε συσκευασμένα τρόφιμα,
- +248% σε προϊόντα για κατοικίδια,
- +239% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης,
- +175% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και
- +97% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Αγορές ακόμη και για 5 ευρώ
Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα €5, αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά €20 τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα €78,70 με το ΦΠΑ, από €100 με το ΦΠΑ στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα.
Σούπερ μάρκετ τη Δευτέρα από το laptop
Καθώς οι άνθρωποι είναι μέσα στο σπίτι τους τον περισσότερο χρόνο της ημέρας, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών.
Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.
Εμπιστοσύνη στο online super market
Οι ειδικοί του ηλεκτρονικού εμπορίου θα συναντήσουν ένα ακόμα δείκτη που αποτυπώνει την αύξηση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι: ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.
Αναφορικά με τα marketing κανάλια, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους.
Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%) και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).