21.3 C
Athens
Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου, 2025

Salesforce: Η τεχνητή νοημοσύνη «γεννά» την ανάγκη για πιο αξιόπιστα δεδομένα

H υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται, δημιουργώντας ανάγκη για αξιόπιστα δεδομένα, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες ενσωματώνουν λύσεις ΑΙ στις διαδικασίες τους, για να βελτιώσουν την απόδοσή τους.

Η ανάγκη εξισορρόπησης των τεχνολογικών εξελίξεων και της οικοδόμησης αξιόπιστων σχέσεων με τους πελάτες αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, σύμφωνα με την 6η Έκθεση State of Sales της Salesforce, παγκόσμιου ηγέτη στο AI CRM.

Τα κύρια οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης στις πωλήσεις, σύμφωνα με τις απαντήσεις, περιλαμβάνουν τη βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων, την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών, την εξατομίκευση, την αύξηση της ακρίβειας των προβλέψεων και την αυτοματοποίηση των εργασιών.

Σημειώνεται πως οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, την πληρότητα και την ακρίβεια των δεδομένων: Μόνο το 35% των επαγγελματιών πωλήσεων εμπιστεύεται απόλυτα την ακρίβεια των δεδομένων του οργανισμού τους. Περισσότεροι από τους μισούς ενισχύουν, επίσης, τα μέτρα ασφάλειας για την προστασία των δεδομένων των πελατών, ωστόσο, λιγότερες από τις μισές ομάδες πωλήσεων θέτουν κατευθυντήριες γραμμές ηθικής χρήσης.

Σχεδόν οι μισοί επαγγελματίες των πωλήσεων δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν με ασφάλεια την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους, ενώ οι περισσότεροι επιχειρηματίες–αγοραστές ανησυχούν για την ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Πάντως, τέσσερις στις πέντε ομάδες πωλήσεων πειραματίζονται ή έχουν ήδη υιοθετήσει πλήρως την τεχνητή νοημοσύνη. Το 83% των ομάδων που αξιοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης ανέφερε σημαντική αύξηση εσόδων φέτος, συγκριτικά με το 66% εκείνων που δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες εφαρμογές. Επιπρόσθετα, το 80% των επαγγελματιών πωλήσεων που εργάζονται σε ομάδες που χρησιμοποιούν AI δηλώνει πως είναι ευκολότερο να αποκτήσει τις απαραίτητες πληροφορίες πελατών για το κλείσιμο συμφωνιών, σε σύγκριση με το 54% των οργανισμών χωρίς AI.

Προκλήσεις στη διατήρηση των εργαζομένων

Οι ομάδες πωλήσεων αναφέρουν μείωση του ρυθμού αποχώρησης προσωπικού από 25% το 2022 σε 18% το τελευταίο έτος. Παράλληλα, από τις απαντήσεις της έρευνας φαίνεται πως αυξάνονται οι προϋπολογισμοί, η στελέχωση και οι αποδοχές των εργαζομένων. Ωστόσο, λιγότερο από το ένα τρίτο των πωλητών αισθάνεται σίγουρο για το κλείσιμο συμφωνιών στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις μεταβλητές αποδοχές τους, όπως οι προμήθειες.

Η χρήση της AI στις ομάδες πωλήσεων συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά διατήρησης εργαζομένων. Όσοι χρησιμοποιούν AI είναι 2,4 φορές λιγότερο πιθανό να αισθανθούν υπερβολικά πιεσμένοι, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του αναμενόμενοι turnover. Τα δύο τρίτα των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν AI δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να αποχωρήσουν από την εργασία τους, σε σύγκριση με το 56% στις ομάδες χωρίς AI.

Η έκθεση επισημαίνει πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τις θέσεις εργασίας του κλάδου, όπως πολλοί φοβούνται. Αντίθετα, το 68% των ομάδων πωλήσεων που έχει εφαρμόσει λύσεις τεχνητής νοημοσύνης προχώρησε φέτος σε προσλήψεις, σε αντίθεση με το 47% των ομάδων που δεν τις έχει εφαρμόσει.

Άνοδος των πωλήσεων και αύξηση της πίεσης στους επαγγελματίες του κλάδου

Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν τέσσερις στους πέντε οργανισμούς παγκοσμίως αναφέρουν αύξηση τόσο στα έσοδα όσο και στην απόκτηση πελατών το τελευταίο έτος, με το 82% των συμμετεχόντων να δηλώνει εμπιστοσύνη στη στρατηγική ανάπτυξης των επόμενων 12 μηνών. Παρόλο που τα έσοδα αυξάνονται, οι επαγγελματίες των πωλήσεων δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν πολλαπλές προκλήσεις, με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Ο ανταγωνισμός στην αγορά γίνεται επίσης ολοένα και μεγαλύτερος: Το 57% δηλώνει ότι ο ανταγωνισμός έχει γίνει δυσκολότερος σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόνο το 13% λέει ότι έχει γίνει ευκολότερος.

Από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων προκύπτει ότι το 67% των εργαζομένων στις πωλήσεις δεν αναμένει να πετύχει τους στόχους του φέτος. Όμως, παρόλο που οι πωλητές καλούνται να ανταποκριθούν σε στόχους, φαίνεται πως αφιερώνουν πολλές ώρες σε διοικητικές εργασίες: Οι επαγγελματίες του κλάδου ξοδεύουν μόνο το 30% του χρόνου τους σε πωλήσεις κατά τη διάρκεια μιας μέσης εβδομάδας, ποσοστό που παραμένει σχεδόν αμετάβλητο από την αντίστοιχη έκθεση State of Sales του 2022 –όταν οι επαγγελματίες πωλήσεων αφιέρωναν το 28% του χρόνου τους στις πωλήσεις.

Η έκθεση της Salesforce βασίζεται σε έρευνα που διεξήχθη ανάμεσα σε 5.500 επαγγελματίες πωλήσεων σε 27 χώρες, με στόχο τη διερεύνηση των τάσεων που διαμορφώνουν το μέλλον των πωλήσεων σε διεθνές επίπεδο.

Κοινοποιηση αρθρου

Τελευταια Νεα

Η ψηφιακή μετάβαση και οι νέες δεξιότητες στο Olympia Forum VI

Η ανάπτυξη των ελληνικών Περιφερειών δεν μπορεί να γίνει χωρίς τον ψηφιακό μετασχηματισμό και χωρίς την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο πλαίσιο του Olympia Forum...

AWS και SAP ενισχύουν τη συνεργασία τους για την προώθηση της ψηφιακής κυριαρχίας στην Ευρώπη

Η Amazon Web Services (AWS) και η SAP παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τη διάθεση των δυνατοτήτων του SAP Sovereign Cloud στο AWS European...

Η νέα σειρά Xiaomi 15T διαθέσιμη στη Vodafone από 27,04€/μήνα

Η Vodafone υποδέχεται τη νέα σειρά Xiaomi 15T στα καταστήματα Vodafone και στο Vodafone eShop, με τα μοντέλα Xiaomi 15T και Xiaomi 15T Pro,...

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Ο όρος agentic commerce σηματοδοτεί την επόμενη φάση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου AI agents αναλαμβάνουν να αλληλεπιδρούν και να διαπραγματεύονται εκ μέρους καταναλωτών και...

Νέα ανάπτυξη στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο υποδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμόζεται και να ανανεώνεται

O Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σε συνεργασία με τον Ecommerce Europe και το EuroCommerce, δημοσίευσαν την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025. Η Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ευρώπης 2025 παρέχει...